Skocz do zawartości

Ranking

Popularna zawartość

Zawartość, która uzyskała najwyższe oceny od 03.08.2016 w Odpowiedzi

  1. Na naszym blogu pojawił się artykuł związany z instrukcjami bhp. Otrzymasz odpowiedzi na temat: Co to jest instrukcja bhp. Jaka jest różnica między instrukcją bhp a stanowiskową instrukcją bhp? Zawartość instrukcji stanowiskowej bhp. Wymagany wygląd i kolorystyka instrukcji bhp. W jaki sposób należy zapoznać pracownika z instrukcją bhp? Czy pracodawca musi opatrzyć każdą instrukcję bhp swoim podpisem? Czy pracodawca musi przekazać instrukcje stanowiskowe absolutnie wszystkim pracownikom? oraz wiele innych. A to wszystko pod adresem: Wymagania
    3 punkty
  2. Rzuć okiem na 1) ustawę o ochronie danych osobowych 2) http://www.giodo.gov.pl/163/id_art/1064/j/pl/ 3) http://www.giodo.gov.pl/163/id_art/1063/j/pl/ Pamiętaj o pouczeniu o treści dokumentów z zakresu ochrony danych osobowych oraz o odpowiednich upoważnieniach, a także w jaki sposób pracownicy mogą przetwarzać dane. Po prostu streść im politykę bezpieczeństwa informacjii i izsi
    3 punkty
  3. Bardzo ciekawy wątek to organizowanie ewakuacji (także próbnych) przy użyciu systemu. Pozwala przeprowadzić ewakuację znacznie szybciej, nawet w trwa kilka minut. Możliwe jest drukowanie listy obecności w czasie ćwiczeń, system pokazuje także gdzie w danym momencie są brakujące osoby. System może być również rozbudowany o kontrolę obecności pracowników Więcej doczytacie na stronie: System do ewakuacji RFID
    2 punkty
  4. najlepszy manager to moja własna głowa haha
    2 punkty
  5. Odpowiedź Rozporządzenie Ministra Klimatu z 2.01.2020 r. w sprawie katalogu odpadów (Dz.U. z 2020 r. poz. 10) określa katalog odpadów z podziałem na grupy, podgrupy i rodzaje ze wskazaniem odpadów niebezpiecznych. Zużyta odzież robocza może zostać zakwalifikowana jako odpady z grupy 15 - odpady opakowaniowe; sorbenty, tkaniny do wycierania, materiały filtracyjne i ubrania ochronne nieujęte w innych grupach - 15. Jeśli zawiera substancje niebezpieczne, to właściwy będzie kod 15 02 02* Sorbenty, materiały filtracyjne (w tym filtry olejowe nieujęte w innych grupach), tkaniny do wycierania (n
    1 punkt
  6. Właściwości sieci bezprzewodowej i pokaż znaki. Mam nadzieję, że pomogłam
    1 punkt
  7. Windows Enterprise edicion ma wiele ciekawych funkcji np. związane z bezpieczeństwem czy zarządzaniem, ogólnie wsparcie dla większych przedsiębiorstw
    1 punkt
  8. Bo jak Windows10 to można bez żadnych aplikacji
    1 punkt
  9. 1 punkt
  10. CCleaner - zaawansowany, darmowy program do usuwania zbędnych plików z dysku twardego w systemach z rodziny Windows. Mam nadzieję, że pomogłam
    1 punkt
  11. Tani/darmowy i z licencją na kilka stanowisk
    1 punkt
  12. Przydzielenie pracownikowi profilaktycznych posiłków i napojów często jest uzależnione jedynie, choć nie zawsze słusznie, od końcowego wydatku energetycznego, jednakże nic nie stoi na przeszkodzie aby przy ocenie warunków pracy na danym stanowisku zainteresować się pozostałymi dwoma elementami wysiłku fizycznego, a mianowicie obciążeniem statycznym oraz monotypowością ruchów roboczych. Podsumowując trzeba zawsze pamiętać o trzech elementach składowych wysiłku fizycznego. Nie zalecane jest zajmowanie się wyłącznie wydatkiem energetycznym i tylko wyłącznie od jednego elementu wysiłku fizyczneg
    1 punkt
  13. sebek101065 powinieneś jak najszybciej zgłosić to swojemu pracodawcy.
    1 punkt
  14. W trakcie tych czynności ważne jest ustalenie, czy Twój wypadek można zakwalifikować jako wypadek przy pracy. Musi spełniać 4 warunki: zdarzenie nagłe, spowodowane przyczyną zewnętrzną, skutkiem jest uraz lub śmierć, wydarzył się w miejscu pracy lub w drodze do niej. Sprawdź też, czy miałeś i w jakiej wysokości opłacane składki na ubezpieczenie wypadkowe.
    1 punkt
  15. Masz rację, BHP, przełożeni powinni dbać o to, żeby eliminować jak najwięcej zagrożenia dla pracowników. Zwłaszcza jak jakiś wypadek zdarza się nie pierwszy raz to coś jest nie tak i trzeba działać. Akurat w tym wypadku rozwiązanie nie było trudne. Pracownicy musieli gdy używają noża pracować w rękawiczkach, które może nie dają super ochrony ale to zawsze coś, dodatkowo wprowadziliśmy do użycia bezpieczne nożyki czyli takie, których ostrzy nie da się zablokować i żeby ostrze się wysunęło trzeba mieć palec na plastikowym dynksie i go wciskać. To faktycznie pomogło w takich przypadkach.
    1 punkt
  16. Tutaj masz odpowiedź - http://www.giodo.gov.pl/163/id_art/2259/j/pl/
    1 punkt
  17. Szanowni Państwo Przeglądy wykonuje się w okresach zalecanych przez producenta, nie rzadziej niż raz w roku. (Trwają prace nad zmianą tego zapisu) A co powinno być zrobione? Chociażby taki schemat: sprawdzono ważność legalizacji UDT zbiornika (co 5 lat) sprawdzono zbiornik pod kątem uszkodzeń mechanicznych i korozji sprawdzono plomby i zawleczki (kompletność części) sprawdzono stanu proszku poprzez kilkakrotne przemieszczanie wewnątrz gaśnicy sprawdzono głowicę i drożność węża oraz trwałość połączeń kontrola stanu ciśnienia wewnątrz zbiornika
    1 punkt
  18. Jeśli są to dane wrażliwe (tj. zdrowie, poglądy polityczne, religijne etc) to musisz mieć wyraźną zgodę na piśmie na przetwarzanie takich danych osobowych. Jeśli są to dane osobowe, które nie są wrażliwe to także co do zasady musisz mieć zgodę osoby na przetwarzanie danych. Ale są tutaj wyjątki wymienione w art. 23 ustawy o ochronie danych osobowych (z tego co pamiętam), gdzie nie trzeba mieć zgody np. do przetwarzania danych związanych z procesem rekrutacji, zatrudnianiem pracowników, wykonywaniem umów etc. Ponadto, każdy kogo dane są przetwarzane musi być poinformowany o (o ile zb
    1 punkt
  19. A może warto wejść w zakładkę dotyczącą ochrony ppoż https://www.bhpex.pl/ppoz/ . Może znajdziesz tam rozwiązanie swojego problemu. Można również szukać odpowiedzi na blogu albo w kodeksie BHP ale myślę, że musi to być osoba przeszkolona znająca się na tym. Jakby nie patrzeć z ewakuacją mamy w sumie rzadko do czynienia więc powinno się wiedzieć co w takiej chwili zrobić.
    1 punkt
  20. Ja uważam ,że może Cię zwolnić ,wszystko zależy od firmy w jakiej pracujesz. Jakie panują tam zasady wewnętrzne,może być tak,że faktycznie da Ci okres wypowiedzenia dwutygodniowy i polecisz.
    1 punkt
  21. Według mnie jest dokładnie tak jak pisze @tomekkoson. Jeśli praca wykonywana przez tego pracownika, mogła spowodować wywołanie tego ataku to mimo wszystko jakoś się to ze sobą wiąże i wtedy trzeba na spokojnie porozmawiać z pracownikiem o zaistniałej sytuacji. W końcu, nawet pomimo tego, że jego praca mogła go predysponować do wywołania tego ataku, on także nie wiedział o tym, że choruje na taką chorobę.
    1 punkt
  22. GIODO nawet o tym pisał, nie daj się na to naciągnąć .. Tutaj masz link do informacji, które przesłał GIODO - http://giodo.gov.pl/560/id_art/9197/j/pl Ja dostałem 2 e-maile, ale nie chciało mi się z tym bawić, więc po prostu dodałem do spam-u. Ale na pewno warto zgłaszać takie próby naciągania, w szczególności, że są tam same informacje, które wprowadzają przedsiębiorców w błąd ..
    1 punkt
  23. Tak jak ABI-ego, ASI nie trzeba powoływać. Wszystko zależy od twojej woli w tym zakresie. Bardzo rzadko jest on powoływany, tylko w dużych firmach, gdzie potrzebna jest osoba do zarządzania komputerami, serwerami etc. Jeśli jest to mała firma to nie ma takiej potrzeby, chyba że macie już informatyka, to mu można dać uprawnienia ASI. Andrzej, jego funkcja jest wprost wskazana w rozporządzeniu do uodo .. więc swoją podstawę normatywną ma.
    1 punkt
  24. Nie musisz, akurat tutaj GIODO się nie będzie czepiał, bo hostingodawcy się bronią tym, że nie wiedzą jakie pliki są zapisywane na ich serwerze. W związku z tym, że nie wiedzą, co przetwarzają, to nie wiedzą, że są to dane osobowe. Tutaj masz odpowiedź GIODO:
    1 punkt
  25. Jest to uregulowane w art. 6 rozporządzenia w sprawie dokumentacji przetwarzania danych osobowych oraz warunków technicznych i organizacyjnych, jakim powinny odpowiadać urządzenia i systemy informatyczne służące do przetwarzania danych osobowych " 4. Poziom wysoki stosuje się, gdy przynajmniej jedno urzàdzenie systemu informatycznego, służące- go do przetwarzania danych osobowych, połączone jest z siecią publiczną." - czyli podłączony jesteś do neta. A obowiązki na samym końcu tego rozporządzenia masz wymienione
    1 punkt
  26. @Kondziu jest to jedynym racjonalnym rozwiązaniem, które nie będzie wymagało korzystania z specjalistycznego oprogramowania. Ale zabezpieczenie pliku hasłem ciągle nie będzie odpowiadało rozporządzeniu, to jest nie sprawi, że plik da nam odpowiedź na: 1) daty pierwszego wprowadzenia danych do systemu; - Jeśli mamy w pliki word 1000 adresów e-mail, to nie ma opcji, aby word odnotował nam wprowadzenie maila, chyba że sami to zrobimy. 2) identyfikatora użytkownika wprowadzającego dane osobowe do systemu, chyba że dostęp do systemu informatycznego i przetwarzanych w nim danych posiada wy
    1 punkt
  27. Co do zasady każdego, komu przekazujesz dane. Z wyjątkiem urzędów, czyli tak gdzie wymagają tego przepisy prawa. W praktyce będziesz musiał upoważnić księgową, kuriera, administratorów którzy zarządzają programem z którego korzystasz i w związku z nim przetwarzasz dane online, spółki-matki gdy mają dostęp do danych etc. Sporo tego jest, zazwyczaj podczas rozmowy wszystko wychodzi w tym zakresie.
    1 punkt
  28. Faktycznie warto skorzystać z dofinansowania z ZUSu. Jest to opłacalne kiedy ma się duży zakład pracy ale również wtedy kiedy mamy mała firmę. Nie będę tutaj zbytnio się nad tym rozpisywał ponieważ, w poście gothica są odnośniki do najważniejszych rzeczy a ze strony ZUSu, którą podał dowiecie się na początek wszystkiego co na sam początek trzeba wiedzieć, zawsze też możecie zasięgnąć porady w samym Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych albo w kancelarii, która obsługuję waszą firmę. Z drugiej strony jeżeli macie jakieś doświadczenie w tych tematach a sam wniosek i cała procedura jest dla Was
    1 punkt
  29. Cel jest prosty, aby uchronić pracowników przed ryzykiem przeciążeń. Jeśli nie będziesz świadomy ryzyk, jakie czekają w pracy, to nie będziesz mógł im przeciwdziałać.
    1 punkt
  30. Cześć. Najlepiej takich wniosków szukać u samego źródła. http://www.zus.pl/files/Wniosek_platnika_skladek_o_dofinansowanie_projektu_wersja_3.pdf http://www.zus.pl/files/Wyjasnienia_dotyczace_Wniosku_platnika_skladek_o_dofinansowanie_projektu _wersja_2.pdf http://www.zus.pl/files/Wzór_umowy_na_dofinansowanie_projektu_z_Wnioskodawcą_wersja2.pdf Dodatkowo proponuje zainteresowanym w temacie przeczytać to co znajduję się na tej stronie: http://www.zus.pl/default.asp?p=4&id=422 Tam jest wyszczególnione wszystko, nawet to gdzie złożyć wniosek, ile przysługuję nam p
    1 punkt
  31. Kary faktycznie są dotkliwe i mogą w wymiarze finansowym być mocno odczuwalne dla właściciela firmy, dlatego mimo wszystko, że rzadko się słyszy, żeby było stosowane to lepiej z takimi danymi uważać i zlecać zajmowanie się nimi ludziom, którzy są przeszkoleni, mają wiedzę oraz będą wstanie sobie poradzić z takim zadaniem. Nie warto tutaj oszczędzać, korzystać z firmy, które mają doświadczenie w takich szkoleniach dla pracowników i potem spać spokojnie. To tak naprawdę raz wydane pieniądze a wiedza u pracownika zostaję na zawsze. Warto to wziąć pod uwagę.
    1 punkt
  32. Darek, jeśli nie masz pojęcia na temat danych osobowych, to uwierz mi, że jesteś wyrządzić sobie i innym wiele szkody. Poczytaj o transmisji z kamer monitoringu w Polsce na rosyjskich serwisach internetowych z powodu złych zabezpieczeń, podobnie upadających firmach z powodu niezmieniania haseł po rozstaniu się z pracownikami (vide. jedna z firm zajmujących się pozycjonowaniem). Dlatego jeśli nie chcesz zatrudnić ABI, to przynajmniej ustal jakiegoś pełnomocnika, który wyjaśni Ci podstawy w tym zakresie. U nas w firmie (pracuje około 20 osób) jest ustanowiony ABI, z tego co wiem to rozliczenie z
    1 punkt
  33. A ja tam jestem zwolennikiem tradycyjnego szkolenia BHP, kiedy wykonuję się je na miejscu w zakładzie pracy, uczelni itp. Jakoś nie chce mi się wierzyć, że np Ci studenci nie oszukują i nie korzystają w czasie rozwiązywania tego testu z internetu i wiedzy, która w nim jest. To jawne ściąganie i olewanie totalnie całego szkolenia. W normalnej formie mam przynajmniej kontrolę nad tym czy pracownicy biorą udział w tym szkoleniu. Dla mnie bezsensu, strata pieniędzy. Lepiej to zrobić w stary sprawdzony sposób.
    1 punkt
  34. Korzystałem z tej strony - http://www.giodo.gov.pl/163/id_art/1063/j/pl/ i też nie ogarniałem o co im chodzi z tymi powiązaniami pomiędzy strukturami zbiorów danych osobowych. W końcu doszedłem do wniosku, że nie ma sensu bawić się z tymi różnymi rysunkami i tabelkami, a warto po prostu przejść do pogrubienia elementów ze zbiorów, które są ze sobą powiązane. Np: Zbiór 1 Dana 1, Dana 2 Zbiór 2 Dana 1 Dana 3 Zbiór 3 Dana 4 Dana 5 Dzięki temu, że w zbiorze 1 i 2 znajduje się Dana 1, to jesteś w stanie połączyć te dwa zbiory, a tym samym wszelkie dane, które się w nim znajdują.
    1 punkt
  35. Nazwę zbioru najlepiej wskazuje ze względu na podstawę prawną, którą posiadasz do jego przetwarzania. Każda nowa podstawa prawna będzie stwarzała nowy zbiór danych. Dla przykładu, z pewnością masz dane klientów - jednakże część to będą dane, które są niezbędne ze względu na prowadzenie z nimi transakcji (a więc art. 23 ust. 3), a z drugiej strony artykuł ten nie jest wystarczającą podstawą do tego, aby wysyłać do nich tych klientów maile z wiadomościami marketingowymi twojej firmy (tutaj masz art. 23 ust. 5). A więc będziesz miał 2 zbiory - zbiór danych klientów do wykonania umowy i zbiór adre
    1 punkt
  36. Kolega przede mną zapomniał o rozporządzeniu MSWIA z dnia 16 lipca 2009 roku, DZ.U.2009 nr 119 poz.988. Dotyczy one projektów budowlanych pod względem ochrony przeciwpożarowej.
    1 punkt
  37. Prawidłowa instrukcja uwzględnia następujące elementy: uwarunkowania ochrony przeciwpożarowej, które wynikają z przeznaczenia, sposobu eksploatacji, realizowanego procesu technologicznego, czy też magazynowania (przechowywania) oraz warunków technicznych obiektu, w tym ryzyka wybuchu; zdefiniowanie wyposażenia w określone urządzenia przeciwpożarowe oraz gaśnice, a także sposoby przeprowadzania ich przeglądów technicznych i zabiegów konserwacyjnych; procedury postępowania w sytuacji pożaru bądź innego zagrożenia; procedury zabezpieczenia prac ryzykownych pod kątem pożaro
    1 punkt
  38. Hej. W Instrukcji Bezpieczeństwa Pożarowego powinny się znajdować: - warunki ochrony przeciwpożarowej, związanej z przeznaczeniem, sposobem użytkowania, realizowanym procesem technologicznym, magazynowaniem (składowaniem) i warunkami technicznymi obiektu, w tym ryzyka wybuchu. - zdefiniowanie wyposażenia w wymagany sprzęt przeciwpożarowy i gaśnice oraz sposoby wykonywania ich przeglądów technicznych oraz czynności konserwacyjnych. - procedury postępowania w sytuacji pożaru lub innego zagrożenia. - metody zabezpieczenia prac ryzykownych pod względem pożarowym, o ile prace o
    1 punkt
  39. Jak najbardziej uznałbym ten wypadek za "w drodze do/z pracy", a to z tego też powodu, że zgodnie z definicją w art. 57 b ustawy o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych za wypadek w drodze do pracy lub z pracy uważa się nagłe zdarzenie wywołane przyczyną zewnętrzną, które nastąpiło w drodze do lub z miejsca wykonywania zatrudnienia lub innej działalności stanowiącej tytuł ubezpieczenia rentowego, jeżeli droga ta była najkrótsza i nie została przerwana. Zgodnie z definicją nie jest ważnym, z jakiego punktu pracownik dojeżdżał do prac, a tylko to, aby droga ta była najkró
    1 punkt
  40. Urzędów nie trzeba pisemnie upoważniać do tego, aby mogli przetwarzać dane osobowe im przekazywane. Art. 23 ust. 2 1. Przetwarzanie danych jest dopuszczalne tylko wtedy, gdy: 2) jest to niezbędne dla zrealizowania uprawnienia lub spełnienia obowiązku wynikającego z przepisu prawa" Taki obowiązkiem wynikającym z przepisów prawa jest m.in obowiązek zgłoszenia pracownika do ZUS, opłacenia składek etc. Z tego też powodu nie trzeba im osobnego upoważnienia wręczać. Tutaj masz więcej na ten temat: www.giodo.gov.pl/plik/id_p/901/j/pl/
    1 punkt
  41. W pierwszej kolejności to kupić normę ISO 27001 ze strony PKN (elektroniczna lub planszowa). a później przeczytać i stosować :). Norma kosztuje: Plik - 159,80 PLN CD - 191,80 PLN Papier - 213,10 PLN Normy niestety nie można kopiować ani udostępniać.
    1 punkt
  42. Art. 32. 1. Każdej osobie przysługuje prawo do kontroli przetwarzania danych, które jej dotyczą, zawartych w zbiorach danych, a zwłaszcza prawo do: 1) uzyskania wyczerpującej informacji, czy taki zbiór istnieje, oraz do ustalenia administratora danych, adresu jego siedziby i pełnej nazwy, a w przypadku gdy administratorem danych jest osoba fizyczna – jej miejsca zamieszkania oraz imienia i nazwiska; 2) uzyskania informacji o celu, zakresie i sposobie przetwarzania danych zawartych w takim zbiorze; 3) uzyskania informacji, od kiedy przetwarza się w zbiorze dane jej dotyczące, ora
    1 punkt
  43. Warto w tym zakresie skorzystać z gotowych wzorów różnych urzędów lub uczelni np. http://www.us.edu.pl/uniwersytet/obrona/upowaznienie_stale.pdf Są sprawdzone i z pewnością nie pisane przez byle kogo
    1 punkt
  44. Jeśli dojdzie do rozprawy, to świadek będzie mógł odmówić zeznać tylko i wyłącznie gdy "Art. 261. § 1 KPC. Nikt nie ma prawa odmówić zeznań w charakterze świadka, z wyjątkiem małżonków stron, ich wstępnych, zstępnych i rodzeństwa oraz powinowatych w tej samej linii lub stopniu, jak również osób pozostających ze stronami w stosunku przysposobienia. Prawo odmowy zeznań trwa po ustaniu małżeństwa lub rozwiązaniu stosunku przysposobienia. Jednakże odmowa zeznań nie jest dopuszczalna w sprawach o prawa stanu, z wyjątkiem spraw o rozwód. § 2. Świadek może odmówić odpowiedzi na zadane mu pytanie, jeż
    1 punkt
  45. Główną zaletą jest to, że jak mamy ABI-ego to ponosi on solidarną odpowiedzialność (czyli wspólnie) z administratorem. Ponadto, to na nim będą w ten sposób ciążyć wszelkie obowiązki związane z ochroną danych osobowych (a więc prowadzenie szkoleń, rejestracja zbiorów danych osobowych, czy też prowadzenie ewidencji, sporządzenie polityki i instrukcji zarządzania systemem informatycznym). Jeśli nie chcesz samemu robić wszystkich tych czynności to warto go zatrudnić
    1 punkt
  46. Nie, nie ma. Nie trzeba przeprowadzać szkoleń, okresowego badania, sporządzać instrukcji stanowiskowych czy też oceniać ryzyka zawodowego.
    1 punkt
  47. Nie ma żadnych przepisów dotyczących jak długo należy ją przechowywać po okresie ważności.
    1 punkt
  48. Dokładnie, kolega ma rację. Urzędnik w takim wypadku może nawet skontrolować Twój lokal podczas Twojej nieobecności.
    1 punkt
  49. Kontrolujący uprzedza swoją wizytę ponieważ jako właściciel musisz być przy niej obecna albo wyznaczyć osobę upoważnioną. Na ogół kontrolujący dzwoni i ustala termin, kwestionuję się wtedy jego wiarygodność. Przerywasz rozmowę telefoniczną a wtedy sanepid wysyła pismo poleconym a Ty masz 14 dni na jego odbiór, jeżeli go nie odbierzesz to dostaję się drugie pismo, już z wiążącym terminem. Jest to jednak termin nie krótszy niż 7 dni od daty zawiadomienia.
    1 punkt
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Aby korzystać z naszego forum dyskusyjnego należy zaakceptować regulamin oraz Politykę prywatności znajdujące się pod adresem: Regulamin oraz Polityka prywatności