VoIP
Telefonia VoIP (Voice over Internet Protocol) to nowoczesna i ekonomiczna telefonia internetowa, z której można korzystać w firmie – jednocześnie nie będąc związanym z lokalizacją geograficzną ani zasięgiem sieci przewodowej telefonii stacjonarnej.
Plusy i minusy VoIP
- + Darmowe rozmowy – nasz operator VoIP w ramach swojej sieci oferuje połączenia zupełnie za darmo. Rozmowy możemy prowadzić dowolnie długo bez ponoszenia jakichkolwiek kosztów.
- + Niskie ceny połączeń na numery tradycyjne – koszty połączeń są zdecydowanie niższe niż u tradycyjnych operatorów, a różnice najbardziej zauważalne w wypadku rozmów międzymiastowych i zagranicznych.
- + Mobilność numeru – numer telefoniczny u naszego operatora VoIP jest przypisany do osoby, a nie do miejsca, jak ma to miejsce w tradycyjnej telefonii stacjonarnej. Nie dość więc, że możemy wybrać sobie numer z dowolnej strefy numeracyjnej w kraju, to możemy z niego korzystać w dowolnym miejscu na ziemi. Ponadto numer możemy zabrać ze sobą do domu, na wakacje lub gdy zmieniamy miejsce prowadzenia firmy.
- + Możliwość korzystania z kilku numerów publicznych – można wykupić kilka numerów miejskich z dowolnych stref numeracyjnych, co pozwoli naszym partnerom biznesowym korzystającym z tradycyjnej telefonii dzwonić do nas zawsze po cenie połączenia lokalnego. Nic nie stoi też na przeszkodzie aby korzystać z polskiego numeru za granicą (np: w Stanach Zjednoczonych).
- + Brak opłaty abonamentowej – nasz operator VoIP nie pobiera opłaty abonamentowej za korzystanie ze swoich usług. Płacimy wyłącznie za wykonane rozmowy. Stosowana jest forma przedpłaty, podobna jak w systemach telefonii komórkowej pre-paid. Dzwonimy tyle, na ile wystarczą nam środki zgromadzone na specjalnym koncie.Wiele innych operaorów pobiera regularną opłatę porównywalną do wysokości abonamentu w tradycyjnej sieci.
- + Dostęp online do konfiguracji, billingów i usług – w każdej chwili można zmienić ustawienia swojego konta VoIP, a billing online zapewni nam stałą kontrolę kosztów połączeń. Dodatkowo można korzystać z wielu udogodnień i usług, na przykład z wirtualnego faksu.
- – minusów właściwie brak – jedynie należy pamiętać, że gdy mamy przerwę w dostępie do łącza internetowego, również nasz telefon VoIP przestaje działać i nie możemy wykonywać i odbierać połączeń, ale tak samo jest w telefonii stacjonarnej.