Skocz do zawartości

Ranking

Popularna zawartość

Zawartość, która uzyskała najwyższe oceny od 03.08.2016 uwzględniając wszystkie działy

  1. Na naszym blogu pojawił się artykuł związany z instrukcjami bhp. Otrzymasz odpowiedzi na temat: Co to jest instrukcja bhp. Jaka jest różnica między instrukcją bhp a stanowiskową instrukcją bhp? Zawartość instrukcji stanowiskowej bhp. Wymagany wygląd i kolorystyka instrukcji bhp. W jaki sposób należy zapoznać pracownika z instrukcją bhp? Czy pracodawca musi opatrzyć każdą instrukcję bhp swoim podpisem? Czy pracodawca musi przekazać instrukcje stanowiskowe absolutnie wszystkim pracownikom? oraz wiele innych. A to wszystko pod adresem: Wymagania
    3 punkty
  2. Rzuć okiem na 1) ustawę o ochronie danych osobowych 2) http://www.giodo.gov.pl/163/id_art/1064/j/pl/ 3) http://www.giodo.gov.pl/163/id_art/1063/j/pl/ Pamiętaj o pouczeniu o treści dokumentów z zakresu ochrony danych osobowych oraz o odpowiednich upoważnieniach, a także w jaki sposób pracownicy mogą przetwarzać dane. Po prostu streść im politykę bezpieczeństwa informacjii i izsi
    3 punkty
  3. najlepszy manager to moja własna głowa haha
    2 punkty
  4. Moja firma dopiero zaczyna rozkręcać się na lokalnym rynku i szukam odpowiedniego rozwiązania dla swoich pracowników. Znajomy polecił mi zrobić hurtowe zamówienie na piaseckibhp.pl, jednak najpierw chce zapytać, czy zwykły przemysłowy hełm lekki np ten -> https://piaseckibhp.pl/portfolio/przemyslowy-helm-lekki-bump-hdpe/ jest wystarczający dla pracowników pracujących przy ociepleniach?
    1 punkt
  5. Odpowiedź Rozporządzenie Ministra Klimatu z 2.01.2020 r. w sprawie katalogu odpadów (Dz.U. z 2020 r. poz. 10) określa katalog odpadów z podziałem na grupy, podgrupy i rodzaje ze wskazaniem odpadów niebezpiecznych. Zużyta odzież robocza może zostać zakwalifikowana jako odpady z grupy 15 - odpady opakowaniowe; sorbenty, tkaniny do wycierania, materiały filtracyjne i ubrania ochronne nieujęte w innych grupach - 15. Jeśli zawiera substancje niebezpieczne, to właściwy będzie kod 15 02 02* Sorbenty, materiały filtracyjne (w tym filtry olejowe nieujęte w innych grupach), tkaniny do wycierania (n
    1 punkt
  6. Proszę w pierwszej kolejności zgłosić to do BHP-owca. Wszystkie przepisy dot. szatni znajdzie pan w Rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 26.09.1997 r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy.
    1 punkt
  7. Z darmowych: Comodo Antivirus NANO Antivirus Baidu Antivirus ClamWin Free Antivirus Ad-Aware Free Antivirus+ avast! Free Antivirus 2014 AVG AntiVirus Free itp. komercyjne: Kaspersky Norton Security ESET NOD32 Antivirus ESET Endpoint Security Suite ESET Mobile Security A tak na prawdę to jest tego o wiele więcej.
    1 punkt
  8. dokładnie, jest to bardzo proste. wystarczy w pasku zadań wpisać "oczyszczanie dysku" (albo kilka pierwszych literek ) i wybrać dysk do czyszczenia.
    1 punkt
  9. Windows Enterprise edicion ma wiele ciekawych funkcji np. związane z bezpieczeństwem czy zarządzaniem, ogólnie wsparcie dla większych przedsiębiorstw
    1 punkt
  10. Bo jak Windows10 to można bez żadnych aplikacji
    1 punkt
  11. Na samym poczatku warto sobie zadac pytanie czego tak wlasciwie oczekujemy od takiego biura oraz jakie mamy wymagania. Duzo tutaj sie rozbija o to jakiej wielkosci biznes prowadzimy. Wlasciwie to mozemy wyroznic zakres swiadczonych uslug na trzy kategorie: rachunkowosc podatkowa, finansowo-zarzadcza i kadrowo-placowa. Znam kilka przypadkow mniejszych dzialalnosci gdzie ta ostatnia wlasciciele sa w stanie zrobic sami jednak im wieksza firma tym wiecej czasu to zajmie. Moim zdaniem w takich przypadkach nie obedzie sie bez usługi rachunkowe wrocław bo nikt tego szybciej nie zalatwic niz profesjon
    1 punkt
  12. Dzisiaj trafiłem na taki oto artykuł: Czy pracownik może wykorzystywać odzież roboczą poza terenem zakładu pracy? Pracownikowi należy uświadomić, że ma obowiązek dbania o mienie zakładu pracy (m.in. odzież robocza jest własnością pracodawcy) wobec czego pracownik nie musi wychodzić do domu w „brudnej” bądź używanej odzieży roboczej, działając też negatywnie na wizerunek pracodawcy podczas drogi do domu. Pytanie: Pracodawca musi zapewnić szafki dla pracowników, jeżeli od pracownika wymagana jest odzież robocza. Czy pracownik ma obowiązek korzystania z szafki w szatni pracownic
    1 punkt
  13. Przydzielenie pracownikowi profilaktycznych posiłków i napojów często jest uzależnione jedynie, choć nie zawsze słusznie, od końcowego wydatku energetycznego, jednakże nic nie stoi na przeszkodzie aby przy ocenie warunków pracy na danym stanowisku zainteresować się pozostałymi dwoma elementami wysiłku fizycznego, a mianowicie obciążeniem statycznym oraz monotypowością ruchów roboczych. Podsumowując trzeba zawsze pamiętać o trzech elementach składowych wysiłku fizycznego. Nie zalecane jest zajmowanie się wyłącznie wydatkiem energetycznym i tylko wyłącznie od jednego elementu wysiłku fizyczneg
    1 punkt
  14. Ale z tym wyjątkiem o którym pisał WSH nie jest tak łatwo. Aby Ci zostały tylko 2 godziny urlopu, to musiałyby jakiś dzień poprzedniego urlopu przypaść na dzień, w którym pracowałeś w niepełnym wymiarze godzin pracy (mniej niż 8 h), lub też ponad 8h. Np: gdy urlop miałeś już w dniu, w którym pracowałeś tylko 6 h, to zostają Ci 2 h. Ale generalnie nie można dokonać takiego podziału godzin pracy.
    1 punkt
  15. Tak, jednak tylko w wypadku kiedy pracownikowi zostały np 2 godziny z urlopu i nie ma uprawień do tego, żeby wykorzystać cały dzień.
    1 punkt
  16. Masz oczywiście rację, jednak należy pamiętać o tym, że jeżeli w ten poniedziałek kierowca będzie już trzeźwy to nic nie stoi na przeszkodzie, żeby za kółkiem zasiadł i wykonał zaplanowany kurs. Tak naprawdę dla mnie jako pracodawcy nie ma kompletnie znaczenia co pracownik robi w swoim wolnym czasie i gdy przychodzi do pracy trzeźwy to nic mi do tego. Natomiast nawet jeżeli jest skacowany i mniej przez to wydajny to istnieją inne narzędzia do tego, żeby takiego pracownika zwolnić. Jeżeli zdarza się to notorycznie to jego wydajność w pracy spada a to wpływa na ocenę takiego kogoś.
    1 punkt
  17. Tutaj masz odpowiedź - http://www.giodo.gov.pl/163/id_art/2259/j/pl/
    1 punkt
  18. Szanowni Państwo Przeglądy wykonuje się w okresach zalecanych przez producenta, nie rzadziej niż raz w roku. (Trwają prace nad zmianą tego zapisu) A co powinno być zrobione? Chociażby taki schemat: sprawdzono ważność legalizacji UDT zbiornika (co 5 lat) sprawdzono zbiornik pod kątem uszkodzeń mechanicznych i korozji sprawdzono plomby i zawleczki (kompletność części) sprawdzono stanu proszku poprzez kilkakrotne przemieszczanie wewnątrz gaśnicy sprawdzono głowicę i drożność węża oraz trwałość połączeń kontrola stanu ciśnienia wewnątrz zbiornika
    1 punkt
  19. Nie wiem czy ten przepis będzie odpowiedni, ale to jedyne co mi się skojarzyło: "Wynika to z art. 21 ust. 1 ustawy wypadkowej. Świadczenia z ubezpieczenia wypadkowego nie przysługują ubezpieczonemu, gdy wyłączną przyczyną wypadków określonych w tej ustawie było udowodnione naruszenie przez ubezpieczonego przepisów dotyczących ochrony życia i zdrowia, spowodowane przez niego umyślnie lub wskutek rażącego niedbalstwa."
    1 punkt
  20. Pracodawca ma bezwzględny obowiązek wypłaty ekwiwalentu w sytuacji, gdy pracownik użytkuje własny sprzęt lub ubezpiecza go na własny koszt.(art. 6711 § 3 Kodeksu pracy). Zasady udzielania i wysokość ekwiwalentu za używanie własnego sprzętu mogą także wynikać z regulaminu telepracy lub porozumienia o stosowaniu telepracy w zakładzie pracy.
    1 punkt
  21. Pracodawca może wprowadzić jedną przerwę w pracy, w wymiarze nieprzekraczającym 60 minut. Przerwa ta może być przeznaczona przez pracownika na: spożycie posiłku, załatwienie spraw osobistych. Ale nie wiem jak to ma się w praktyce. Chyba nie do końca tak jest. Ja nie pamiętam bym taką przerwę dostała od swojego pracodawcy.
    1 punkt
  22. Opis znaku w Polskiej Normie przedstawia się następująco: PN - N - 01236-4:1997, tablica 1 Treść znaku: Sylwetka człowieka w świetle drzwi z prawej strony języki ognia. Kształt i barwa: Znak kwadratowy lub prostokątny Tło: barwa czerwona Otwór drzwiowy: barwa biała Sylwetka człowieka: barwa czerwona Ogień: barwa biała Znak dodatkowy tło – barwa czerwona napis – barwa biała Zastosowanie – do oznaczenia drzwi znajdujących się w ścianach oddzielenia przeciwpożarowego
    1 punkt
  23. Ja uważam ,że może Cię zwolnić ,wszystko zależy od firmy w jakiej pracujesz. Jakie panują tam zasady wewnętrzne,może być tak,że faktycznie da Ci okres wypowiedzenia dwutygodniowy i polecisz.
    1 punkt
  24. Według mnie jest dokładnie tak jak pisze @tomekkoson. Jeśli praca wykonywana przez tego pracownika, mogła spowodować wywołanie tego ataku to mimo wszystko jakoś się to ze sobą wiąże i wtedy trzeba na spokojnie porozmawiać z pracownikiem o zaistniałej sytuacji. W końcu, nawet pomimo tego, że jego praca mogła go predysponować do wywołania tego ataku, on także nie wiedział o tym, że choruje na taką chorobę.
    1 punkt
  25. GIODO nawet o tym pisał, nie daj się na to naciągnąć .. Tutaj masz link do informacji, które przesłał GIODO - http://giodo.gov.pl/560/id_art/9197/j/pl Ja dostałem 2 e-maile, ale nie chciało mi się z tym bawić, więc po prostu dodałem do spam-u. Ale na pewno warto zgłaszać takie próby naciągania, w szczególności, że są tam same informacje, które wprowadzają przedsiębiorców w błąd ..
    1 punkt
  26. Jest to uregulowane w art. 6 rozporządzenia w sprawie dokumentacji przetwarzania danych osobowych oraz warunków technicznych i organizacyjnych, jakim powinny odpowiadać urządzenia i systemy informatyczne służące do przetwarzania danych osobowych " 4. Poziom wysoki stosuje się, gdy przynajmniej jedno urzàdzenie systemu informatycznego, służące- go do przetwarzania danych osobowych, połączone jest z siecią publiczną." - czyli podłączony jesteś do neta. A obowiązki na samym końcu tego rozporządzenia masz wymienione
    1 punkt
  27. Co do zasady każdego, komu przekazujesz dane. Z wyjątkiem urzędów, czyli tak gdzie wymagają tego przepisy prawa. W praktyce będziesz musiał upoważnić księgową, kuriera, administratorów którzy zarządzają programem z którego korzystasz i w związku z nim przetwarzasz dane online, spółki-matki gdy mają dostęp do danych etc. Sporo tego jest, zazwyczaj podczas rozmowy wszystko wychodzi w tym zakresie.
    1 punkt
  28. Faktycznie warto skorzystać z dofinansowania z ZUSu. Jest to opłacalne kiedy ma się duży zakład pracy ale również wtedy kiedy mamy mała firmę. Nie będę tutaj zbytnio się nad tym rozpisywał ponieważ, w poście gothica są odnośniki do najważniejszych rzeczy a ze strony ZUSu, którą podał dowiecie się na początek wszystkiego co na sam początek trzeba wiedzieć, zawsze też możecie zasięgnąć porady w samym Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych albo w kancelarii, która obsługuję waszą firmę. Z drugiej strony jeżeli macie jakieś doświadczenie w tych tematach a sam wniosek i cała procedura jest dla Was
    1 punkt
  29. Cel jest prosty, aby uchronić pracowników przed ryzykiem przeciążeń. Jeśli nie będziesz świadomy ryzyk, jakie czekają w pracy, to nie będziesz mógł im przeciwdziałać.
    1 punkt
  30. Cześć. Najlepiej takich wniosków szukać u samego źródła. http://www.zus.pl/files/Wniosek_platnika_skladek_o_dofinansowanie_projektu_wersja_3.pdf http://www.zus.pl/files/Wyjasnienia_dotyczace_Wniosku_platnika_skladek_o_dofinansowanie_projektu _wersja_2.pdf http://www.zus.pl/files/Wzór_umowy_na_dofinansowanie_projektu_z_Wnioskodawcą_wersja2.pdf Dodatkowo proponuje zainteresowanym w temacie przeczytać to co znajduję się na tej stronie: http://www.zus.pl/default.asp?p=4&id=422 Tam jest wyszczególnione wszystko, nawet to gdzie złożyć wniosek, ile przysługuję nam p
    1 punkt
  31. Cześć! Możesz założyć monitoring dla celów bezpieczeństwa, w tym dla zapobieżenia kradzieżom czy dla nadzorowania pracowników. Chociaż pewnie im się to wcale nie spodoba jeżeli podasz ten ostatni powód. Z drugiej strony można zawsze się tłumaczyć tym, że w takim wypadku jeżeli się coś wydarzy to nikt na nikogo winy nie zwali, ukarana zostanie osoba, która faktycznie zrobiła coś nie tak. W każdym razie musisz informować pracownika w jakich miejscach ta kamera ma być, bo ma prawo wiedzieć. Dodatkowo nie może być kamer w szatniach czy toaletach czyli w miejscach gdzie pracownik chce mieć prywatn
    1 punkt
  32. Kary faktycznie są dotkliwe i mogą w wymiarze finansowym być mocno odczuwalne dla właściciela firmy, dlatego mimo wszystko, że rzadko się słyszy, żeby było stosowane to lepiej z takimi danymi uważać i zlecać zajmowanie się nimi ludziom, którzy są przeszkoleni, mają wiedzę oraz będą wstanie sobie poradzić z takim zadaniem. Nie warto tutaj oszczędzać, korzystać z firmy, które mają doświadczenie w takich szkoleniach dla pracowników i potem spać spokojnie. To tak naprawdę raz wydane pieniądze a wiedza u pracownika zostaję na zawsze. Warto to wziąć pod uwagę.
    1 punkt
  33. Koszt pokrywa oczywiście pracodawca, nie ma w tym wypadku żadnego odstępstwa od przyjętej normy. Co do drugiego Twojego pytania, to sprawa wygląda tak, że badania powinny być przeprowadzone w godzinach pracy, jednak nie jest to obligatoryjne. Pamiętać należy też o jednej, bardzo ważnej rzeczy, że pracownik po 30-dniowym okresie przybywania na L4, nie może bez wykonania kontrolnych badań lekarskich zostać dopuszczony do pracy. Jeżeli tak się stanie, to pracodawca może mieć problemy w momencie kontroli itp.
    1 punkt
  34. Co Wy piszecie, pracodawca nie ma obowiązku na co dzień zapewnić wody pracownikowi. Tylko w wyjątkowych wypadkach na podstawie Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 28 maja 1996 r. w sprawie profilaktycznych posiłków i napojów określa rodzaje tych napojów oraz warunki trzeba zapewnić pracownikowi dostęp do wody np: gdy jest + 25 stopni Celsjusza. Przy normalnej pracy w biurze to jego wolna wola, że daje dystrybutory wody, ale prawnego obowiązku to nie ma. CHyba że jest +28 stopni
    1 punkt
  35. Jeśli szukasz odpowiedzi ze strony UE, to masz dyrektywę 95/46/WE w sprawie ochrony osób fizycznych w zakresie przetwarzania danych osobowych i swobodnego przepływu tych danych. Motyw 56 preambuły stanowi, iż "Transgraniczny przepływ danych osobowych jest koniecznym warunkiem rozwoju handlu międzynarodowego; ochrona osób jaką niniejsza dyrektywa gwarantuje we Wspólnocie nie stanowi przeszkody dla przekazywania danych osobowych do państw trzecich, które zapewniają odpowiedni stopień ochrony; prawidłowość stopnia ochrony danych zapewnianej przez państwo trzecie należy oceniać w świetle wszystki
    1 punkt
  36. Rób przez internet spokojnie. To nie jest nic nadzwyczajnego, już chociaż by na większości uczelni w Polsce studenci wykonują szkolenie BHP przez platformę internetową i wszyscy żyją. Na ogół na takie szkolenie jest określony czas, nauka wygląda tak, że ma się prezentację lub treść na stronie, na koniec każdego rozdziały jest krótki test, która pokazuję czy przyswoiło się wiedzę a na sam koniec szkolenia jest po prostu test z całości, która decyduję o tym czy się zdało czy nie. Bardzo prosta i fajna forma nauki i robienia szkolenia. Nie trzeba nic robić, wystarczy komputer z dostępem do intern
    1 punkt
  37. Tak tak ... Kopiuj regulaminy z tysiącem klauzul abuzywnych, z pewnością wyjdzie Ci to na dobre, w szczególności gdy masz jakieś zamiary względem tego projektu.. Teraz już kancelarie nie polują na takie strony, ale kiedyś była nie lada nagonka na regulaminy stron www, bo można było ładnie zarobić na kosztach sądowych. Dlatego nie polecam ich tworzyć samemu, gdy jest to projekt komercyjny, za 200-300zł możesz spokojnie mieć je stworzone przez kancelarię
    1 punkt
  38. Nazwę zbioru najlepiej wskazuje ze względu na podstawę prawną, którą posiadasz do jego przetwarzania. Każda nowa podstawa prawna będzie stwarzała nowy zbiór danych. Dla przykładu, z pewnością masz dane klientów - jednakże część to będą dane, które są niezbędne ze względu na prowadzenie z nimi transakcji (a więc art. 23 ust. 3), a z drugiej strony artykuł ten nie jest wystarczającą podstawą do tego, aby wysyłać do nich tych klientów maile z wiadomościami marketingowymi twojej firmy (tutaj masz art. 23 ust. 5). A więc będziesz miał 2 zbiory - zbiór danych klientów do wykonania umowy i zbiór adre
    1 punkt
  39. Kolega przede mną zapomniał o rozporządzeniu MSWIA z dnia 16 lipca 2009 roku, DZ.U.2009 nr 119 poz.988. Dotyczy one projektów budowlanych pod względem ochrony przeciwpożarowej.
    1 punkt
  40. Co do tego podpunktu to trzeba dodać, żeby uwzględniały również w sposób graficzny dane dotyczące w szczególności: metrażu, wysokości oraz liczby kondygnacji budynku, dystansu pomiędzy obiektami sąsiadującymi, parametrów pożarowych znajdujących się substancji palnych, istniejącej gęstości obciążenia ogniowego w strefie lub strefach zagrożenia pożarowego, kategorii zagrożenia bezpieczeństwa ludzi, przypuszczalnej liczby osób na każdej kondygnacji, a także w poszczególnych pomieszczeniach obiektu, zlokalizowania pomieszczeń i przestrzeni zewnętrznych określon
    1 punkt
  41. Hej. W Instrukcji Bezpieczeństwa Pożarowego powinny się znajdować: - warunki ochrony przeciwpożarowej, związanej z przeznaczeniem, sposobem użytkowania, realizowanym procesem technologicznym, magazynowaniem (składowaniem) i warunkami technicznymi obiektu, w tym ryzyka wybuchu. - zdefiniowanie wyposażenia w wymagany sprzęt przeciwpożarowy i gaśnice oraz sposoby wykonywania ich przeglądów technicznych oraz czynności konserwacyjnych. - procedury postępowania w sytuacji pożaru lub innego zagrożenia. - metody zabezpieczenia prac ryzykownych pod względem pożarowym, o ile prace o
    1 punkt
  42. Jak najbardziej uznałbym ten wypadek za "w drodze do/z pracy", a to z tego też powodu, że zgodnie z definicją w art. 57 b ustawy o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych za wypadek w drodze do pracy lub z pracy uważa się nagłe zdarzenie wywołane przyczyną zewnętrzną, które nastąpiło w drodze do lub z miejsca wykonywania zatrudnienia lub innej działalności stanowiącej tytuł ubezpieczenia rentowego, jeżeli droga ta była najkrótsza i nie została przerwana. Zgodnie z definicją nie jest ważnym, z jakiego punktu pracownik dojeżdżał do prac, a tylko to, aby droga ta była najkró
    1 punkt
  43. Urzędów nie trzeba pisemnie upoważniać do tego, aby mogli przetwarzać dane osobowe im przekazywane. Art. 23 ust. 2 1. Przetwarzanie danych jest dopuszczalne tylko wtedy, gdy: 2) jest to niezbędne dla zrealizowania uprawnienia lub spełnienia obowiązku wynikającego z przepisu prawa" Taki obowiązkiem wynikającym z przepisów prawa jest m.in obowiązek zgłoszenia pracownika do ZUS, opłacenia składek etc. Z tego też powodu nie trzeba im osobnego upoważnienia wręczać. Tutaj masz więcej na ten temat: www.giodo.gov.pl/plik/id_p/901/j/pl/
    1 punkt
  44. Art. 32. 1. Każdej osobie przysługuje prawo do kontroli przetwarzania danych, które jej dotyczą, zawartych w zbiorach danych, a zwłaszcza prawo do: 1) uzyskania wyczerpującej informacji, czy taki zbiór istnieje, oraz do ustalenia administratora danych, adresu jego siedziby i pełnej nazwy, a w przypadku gdy administratorem danych jest osoba fizyczna – jej miejsca zamieszkania oraz imienia i nazwiska; 2) uzyskania informacji o celu, zakresie i sposobie przetwarzania danych zawartych w takim zbiorze; 3) uzyskania informacji, od kiedy przetwarza się w zbiorze dane jej dotyczące, ora
    1 punkt
  45. Jeśli chcesz, aby wyraził zgodę na przetwarzanie e-maila do celów marketingowych (innych produktów lub usług niż twoje) to zrób pole do wyrażenia na to zgody. Jeśli tylko będziesz przesyłać mu informacje na temat twoich usług i produktów, to nie ma takiej potrzeby i daj odnośnik wyłącznie do polityki prywatności.
    1 punkt
  46. Daleko nie musiałeś szukać .. https://www.pip.gov.pl/pl/bhp/ocena-ryzyka-zawodowego/o-ocenie-ryzyka-zawodowego/6287,przyklady-oceny-ryzyka-zawodowego-dla-wybranych-stanowisk-pracy-.html
    1 punkt
  47. Warto w tym zakresie skorzystać z gotowych wzorów różnych urzędów lub uczelni np. http://www.us.edu.pl/uniwersytet/obrona/upowaznienie_stale.pdf Są sprawdzone i z pewnością nie pisane przez byle kogo
    1 punkt
  48. Jeśli dojdzie do rozprawy, to świadek będzie mógł odmówić zeznać tylko i wyłącznie gdy "Art. 261. § 1 KPC. Nikt nie ma prawa odmówić zeznań w charakterze świadka, z wyjątkiem małżonków stron, ich wstępnych, zstępnych i rodzeństwa oraz powinowatych w tej samej linii lub stopniu, jak również osób pozostających ze stronami w stosunku przysposobienia. Prawo odmowy zeznań trwa po ustaniu małżeństwa lub rozwiązaniu stosunku przysposobienia. Jednakże odmowa zeznań nie jest dopuszczalna w sprawach o prawa stanu, z wyjątkiem spraw o rozwód. § 2. Świadek może odmówić odpowiedzi na zadane mu pytanie, jeż
    1 punkt
  49. Nadmienię tylko, że ten sposób działa jeżeli kontrola nie jest spowodowana donosem.
    1 punkt
  50. Kontrolujący uprzedza swoją wizytę ponieważ jako właściciel musisz być przy niej obecna albo wyznaczyć osobę upoważnioną. Na ogół kontrolujący dzwoni i ustala termin, kwestionuję się wtedy jego wiarygodność. Przerywasz rozmowę telefoniczną a wtedy sanepid wysyła pismo poleconym a Ty masz 14 dni na jego odbiór, jeżeli go nie odbierzesz to dostaję się drugie pismo, już z wiążącym terminem. Jest to jednak termin nie krótszy niż 7 dni od daty zawiadomienia.
    1 punkt
×
×
  • Dodaj nową pozycję...