Skocz do zawartości

Ranking

Popularna zawartość

Zawartość, która uzyskała najwyższe oceny od 03.08.2016 uwzględniając wszystkie działy

  1. Na naszym blogu pojawił się artykuł związany z instrukcjami bhp. Otrzymasz odpowiedzi na temat: Co to jest instrukcja bhp. Jaka jest różnica między instrukcją bhp a stanowiskową instrukcją bhp? Zawartość instrukcji stanowiskowej bhp. Wymagany wygląd i kolorystyka instrukcji bhp. W jaki sposób należy zapoznać pracownika z instrukcją bhp? Czy pracodawca musi opatrzyć każdą instrukcję bhp swoim podpisem? Czy pracodawca musi przekazać instrukcje stanowiskowe absolutnie wszystkim pracownikom? oraz wiele innych. A to wszystko pod adresem: Wymagania
    3 punkty
  2. Rzuć okiem na 1) ustawę o ochronie danych osobowych 2) http://www.giodo.gov.pl/163/id_art/1064/j/pl/ 3) http://www.giodo.gov.pl/163/id_art/1063/j/pl/ Pamiętaj o pouczeniu o treści dokumentów z zakresu ochrony danych osobowych oraz o odpowiednich upoważnieniach, a także w jaki sposób pracownicy mogą przetwarzać dane. Po prostu streść im politykę bezpieczeństwa informacjii i izsi
    3 punkty
  3. najlepszy manager to moja własna głowa haha
    2 punkty
  4. Proszę w pierwszej kolejności zgłosić to do BHP-owca. Wszystkie przepisy dot. szatni znajdzie pan w Rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 26.09.1997 r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy.
    1 punkt
  5. Windows Enterprise edicion ma wiele ciekawych funkcji np. związane z bezpieczeństwem czy zarządzaniem, ogólnie wsparcie dla większych przedsiębiorstw
    1 punkt
  6. 1 punkt
  7. Kask raczej nie ochronił przed wypadkiem, a poważniejszym skutkiem wypadku, jakim mógłby być uraz głowy.
    1 punkt
  8. Przydzielenie pracownikowi profilaktycznych posiłków i napojów często jest uzależnione jedynie, choć nie zawsze słusznie, od końcowego wydatku energetycznego, jednakże nic nie stoi na przeszkodzie aby przy ocenie warunków pracy na danym stanowisku zainteresować się pozostałymi dwoma elementami wysiłku fizycznego, a mianowicie obciążeniem statycznym oraz monotypowością ruchów roboczych. Podsumowując trzeba zawsze pamiętać o trzech elementach składowych wysiłku fizycznego. Nie zalecane jest zajmowanie się wyłącznie wydatkiem energetycznym i tylko wyłącznie od jednego elementu wysiłku fizyczneg
    1 punkt
  9. W trakcie tych czynności ważne jest ustalenie, czy Twój wypadek można zakwalifikować jako wypadek przy pracy. Musi spełniać 4 warunki: zdarzenie nagłe, spowodowane przyczyną zewnętrzną, skutkiem jest uraz lub śmierć, wydarzył się w miejscu pracy lub w drodze do niej. Sprawdź też, czy miałeś i w jakiej wysokości opłacane składki na ubezpieczenie wypadkowe.
    1 punkt
  10. Od 1 kwietnia 2015 roku, ustawodawca umożliwia pracodawcy honorowania orzeczeń lekarskich wykonywanych podczas zatrudnienia u poprzedniego pracodawcy na tym samym stanowisku pracy. Wnioskować zatem można, że pozbawiając pracownika oryginału orzeczenia, ogranicza autentyczność i wiarygodność dokumentu u kolejnego pracodawcy... lekarze medycyny pracy, znaleźli rozwiązanie w tej kwestii- lekarz przeprowadzający badania profilaktyczne wydaje orzeczenie lekarskie w dwóch egzemplarzach – jeden dla osoby badanej, drugi dla pracodawcy. Poza tym, zgodnie z rozporządzeniem w sprawie zakresu prowadzenia
    1 punkt
  11. Ale z tym wyjątkiem o którym pisał WSH nie jest tak łatwo. Aby Ci zostały tylko 2 godziny urlopu, to musiałyby jakiś dzień poprzedniego urlopu przypaść na dzień, w którym pracowałeś w niepełnym wymiarze godzin pracy (mniej niż 8 h), lub też ponad 8h. Np: gdy urlop miałeś już w dniu, w którym pracowałeś tylko 6 h, to zostają Ci 2 h. Ale generalnie nie można dokonać takiego podziału godzin pracy.
    1 punkt
  12. Tak, jednak tylko w wypadku kiedy pracownikowi zostały np 2 godziny z urlopu i nie ma uprawień do tego, żeby wykorzystać cały dzień.
    1 punkt
  13. Masz oczywiście rację, jednak należy pamiętać o tym, że jeżeli w ten poniedziałek kierowca będzie już trzeźwy to nic nie stoi na przeszkodzie, żeby za kółkiem zasiadł i wykonał zaplanowany kurs. Tak naprawdę dla mnie jako pracodawcy nie ma kompletnie znaczenia co pracownik robi w swoim wolnym czasie i gdy przychodzi do pracy trzeźwy to nic mi do tego. Natomiast nawet jeżeli jest skacowany i mniej przez to wydajny to istnieją inne narzędzia do tego, żeby takiego pracownika zwolnić. Jeżeli zdarza się to notorycznie to jego wydajność w pracy spada a to wpływa na ocenę takiego kogoś.
    1 punkt
  14. Tutaj masz odpowiedź - http://www.giodo.gov.pl/163/id_art/2259/j/pl/
    1 punkt
  15. Szanowni Państwo Przeglądy wykonuje się w okresach zalecanych przez producenta, nie rzadziej niż raz w roku. (Trwają prace nad zmianą tego zapisu) A co powinno być zrobione? Chociażby taki schemat: sprawdzono ważność legalizacji UDT zbiornika (co 5 lat) sprawdzono zbiornik pod kątem uszkodzeń mechanicznych i korozji sprawdzono plomby i zawleczki (kompletność części) sprawdzono stanu proszku poprzez kilkakrotne przemieszczanie wewnątrz gaśnicy sprawdzono głowicę i drożność węża oraz trwałość połączeń kontrola stanu ciśnienia wewnątrz zbiornika
    1 punkt
  16. Jeśli są to dane wrażliwe (tj. zdrowie, poglądy polityczne, religijne etc) to musisz mieć wyraźną zgodę na piśmie na przetwarzanie takich danych osobowych. Jeśli są to dane osobowe, które nie są wrażliwe to także co do zasady musisz mieć zgodę osoby na przetwarzanie danych. Ale są tutaj wyjątki wymienione w art. 23 ustawy o ochronie danych osobowych (z tego co pamiętam), gdzie nie trzeba mieć zgody np. do przetwarzania danych związanych z procesem rekrutacji, zatrudnianiem pracowników, wykonywaniem umów etc. Ponadto, każdy kogo dane są przetwarzane musi być poinformowany o (o ile zb
    1 punkt
  17. Pracodawca nie może żądać od ciebie odbierania telefonu służbowego. To wbrew przepisom. Co ciekawe, jeśli zgodzisz się na dyspozycyjność podczas urlopu, możesz domagać się dodatkowego wynagrodzenia lub dnia urlopu. Jednak wyrażenie zgody na taką prośbę pracodawcy nie jest Twoim obowiązkiem.
    1 punkt
  18. Dokładnie tak jak napisał Adek - osoby, które pracują mniej niż 6 godzin nie mają prawa do przerwy w pracy, a pracownicy przebywający w pracy więcej niż 6 godzin mają prawo do 15 minut przerwy. Być może absurdalne, ale takie są realia. Niestety my na to wpływu nie mamy.
    1 punkt
  19. Pracodawca ma bezwzględny obowiązek wypłaty ekwiwalentu w sytuacji, gdy pracownik użytkuje własny sprzęt lub ubezpiecza go na własny koszt.(art. 6711 § 3 Kodeksu pracy). Zasady udzielania i wysokość ekwiwalentu za używanie własnego sprzętu mogą także wynikać z regulaminu telepracy lub porozumienia o stosowaniu telepracy w zakładzie pracy.
    1 punkt
  20. Pracodawca może wprowadzić jedną przerwę w pracy, w wymiarze nieprzekraczającym 60 minut. Przerwa ta może być przeznaczona przez pracownika na: spożycie posiłku, załatwienie spraw osobistych. Ale nie wiem jak to ma się w praktyce. Chyba nie do końca tak jest. Ja nie pamiętam bym taką przerwę dostała od swojego pracodawcy.
    1 punkt
  21. A może warto wejść w zakładkę dotyczącą ochrony ppoż https://www.bhpex.pl/ppoz/ . Może znajdziesz tam rozwiązanie swojego problemu. Można również szukać odpowiedzi na blogu albo w kodeksie BHP ale myślę, że musi to być osoba przeszkolona znająca się na tym. Jakby nie patrzeć z ewakuacją mamy w sumie rzadko do czynienia więc powinno się wiedzieć co w takiej chwili zrobić.
    1 punkt
  22. Opis znaku w Polskiej Normie przedstawia się następująco: PN - N - 01236-4:1997, tablica 1 Treść znaku: Sylwetka człowieka w świetle drzwi z prawej strony języki ognia. Kształt i barwa: Znak kwadratowy lub prostokątny Tło: barwa czerwona Otwór drzwiowy: barwa biała Sylwetka człowieka: barwa czerwona Ogień: barwa biała Znak dodatkowy tło – barwa czerwona napis – barwa biała Zastosowanie – do oznaczenia drzwi znajdujących się w ścianach oddzielenia przeciwpożarowego
    1 punkt
  23. Według mnie jest dokładnie tak jak pisze @tomekkoson. Jeśli praca wykonywana przez tego pracownika, mogła spowodować wywołanie tego ataku to mimo wszystko jakoś się to ze sobą wiąże i wtedy trzeba na spokojnie porozmawiać z pracownikiem o zaistniałej sytuacji. W końcu, nawet pomimo tego, że jego praca mogła go predysponować do wywołania tego ataku, on także nie wiedział o tym, że choruje na taką chorobę.
    1 punkt
  24. GIODO nawet o tym pisał, nie daj się na to naciągnąć .. Tutaj masz link do informacji, które przesłał GIODO - http://giodo.gov.pl/560/id_art/9197/j/pl Ja dostałem 2 e-maile, ale nie chciało mi się z tym bawić, więc po prostu dodałem do spam-u. Ale na pewno warto zgłaszać takie próby naciągania, w szczególności, że są tam same informacje, które wprowadzają przedsiębiorców w błąd ..
    1 punkt
  25. Brak oświetlenia dziennego dopuszczalny jest tylko po uzyskaniu zgody od Sanepidu. Trzeba zapewnić pracownikowi światło dzienne oraz sztuczne. Ważne jest ustawienie stanowiska względem okien i opraw oświetleniowych. Natężenie oświetlenia mierzy się na stanowiskach pracy i sprawdza z Polskimi Normami. Wydaje mi się, że w tej sprawie należy kontaktować się z firmą świadcząca usługi bhp. Oni podpowiedzą na co zwrócić uwagę i pomogą.
    1 punkt
  26. Nie musisz, akurat tutaj GIODO się nie będzie czepiał, bo hostingodawcy się bronią tym, że nie wiedzą jakie pliki są zapisywane na ich serwerze. W związku z tym, że nie wiedzą, co przetwarzają, to nie wiedzą, że są to dane osobowe. Tutaj masz odpowiedź GIODO:
    1 punkt
  27. Jest to uregulowane w art. 6 rozporządzenia w sprawie dokumentacji przetwarzania danych osobowych oraz warunków technicznych i organizacyjnych, jakim powinny odpowiadać urządzenia i systemy informatyczne służące do przetwarzania danych osobowych " 4. Poziom wysoki stosuje się, gdy przynajmniej jedno urzàdzenie systemu informatycznego, służące- go do przetwarzania danych osobowych, połączone jest z siecią publiczną." - czyli podłączony jesteś do neta. A obowiązki na samym końcu tego rozporządzenia masz wymienione
    1 punkt
  28. @Kondziu jest to jedynym racjonalnym rozwiązaniem, które nie będzie wymagało korzystania z specjalistycznego oprogramowania. Ale zabezpieczenie pliku hasłem ciągle nie będzie odpowiadało rozporządzeniu, to jest nie sprawi, że plik da nam odpowiedź na: 1) daty pierwszego wprowadzenia danych do systemu; - Jeśli mamy w pliki word 1000 adresów e-mail, to nie ma opcji, aby word odnotował nam wprowadzenie maila, chyba że sami to zrobimy. 2) identyfikatora użytkownika wprowadzającego dane osobowe do systemu, chyba że dostęp do systemu informatycznego i przetwarzanych w nim danych posiada wy
    1 punkt
  29. Co do zasady każdego, komu przekazujesz dane. Z wyjątkiem urzędów, czyli tak gdzie wymagają tego przepisy prawa. W praktyce będziesz musiał upoważnić księgową, kuriera, administratorów którzy zarządzają programem z którego korzystasz i w związku z nim przetwarzasz dane online, spółki-matki gdy mają dostęp do danych etc. Sporo tego jest, zazwyczaj podczas rozmowy wszystko wychodzi w tym zakresie.
    1 punkt
  30. Faktycznie warto skorzystać z dofinansowania z ZUSu. Jest to opłacalne kiedy ma się duży zakład pracy ale również wtedy kiedy mamy mała firmę. Nie będę tutaj zbytnio się nad tym rozpisywał ponieważ, w poście gothica są odnośniki do najważniejszych rzeczy a ze strony ZUSu, którą podał dowiecie się na początek wszystkiego co na sam początek trzeba wiedzieć, zawsze też możecie zasięgnąć porady w samym Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych albo w kancelarii, która obsługuję waszą firmę. Z drugiej strony jeżeli macie jakieś doświadczenie w tych tematach a sam wniosek i cała procedura jest dla Was
    1 punkt
  31. Cel jest prosty, aby uchronić pracowników przed ryzykiem przeciążeń. Jeśli nie będziesz świadomy ryzyk, jakie czekają w pracy, to nie będziesz mógł im przeciwdziałać.
    1 punkt
  32. Cześć. Najlepiej takich wniosków szukać u samego źródła. http://www.zus.pl/files/Wniosek_platnika_skladek_o_dofinansowanie_projektu_wersja_3.pdf http://www.zus.pl/files/Wyjasnienia_dotyczace_Wniosku_platnika_skladek_o_dofinansowanie_projektu _wersja_2.pdf http://www.zus.pl/files/Wzór_umowy_na_dofinansowanie_projektu_z_Wnioskodawcą_wersja2.pdf Dodatkowo proponuje zainteresowanym w temacie przeczytać to co znajduję się na tej stronie: http://www.zus.pl/default.asp?p=4&id=422 Tam jest wyszczególnione wszystko, nawet to gdzie złożyć wniosek, ile przysługuję nam p
    1 punkt
  33. Co Wy piszecie, pracodawca nie ma obowiązku na co dzień zapewnić wody pracownikowi. Tylko w wyjątkowych wypadkach na podstawie Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 28 maja 1996 r. w sprawie profilaktycznych posiłków i napojów określa rodzaje tych napojów oraz warunki trzeba zapewnić pracownikowi dostęp do wody np: gdy jest + 25 stopni Celsjusza. Przy normalnej pracy w biurze to jego wolna wola, że daje dystrybutory wody, ale prawnego obowiązku to nie ma. CHyba że jest +28 stopni
    1 punkt
  34. Co to znaczy, że się burzą? Nie wolno pobłażać pracownikom, jeżeli są przepisy to należy ich przestrzegać. Kiedy się coś stanie to potem każdy jest mądry po szkodzie a tak to wiadomo, nie trzeba, po co, nie ma sensu chronić swojego zdrowia.
    1 punkt
  35. Darek, jeśli nie masz pojęcia na temat danych osobowych, to uwierz mi, że jesteś wyrządzić sobie i innym wiele szkody. Poczytaj o transmisji z kamer monitoringu w Polsce na rosyjskich serwisach internetowych z powodu złych zabezpieczeń, podobnie upadających firmach z powodu niezmieniania haseł po rozstaniu się z pracownikami (vide. jedna z firm zajmujących się pozycjonowaniem). Dlatego jeśli nie chcesz zatrudnić ABI, to przynajmniej ustal jakiegoś pełnomocnika, który wyjaśni Ci podstawy w tym zakresie. U nas w firmie (pracuje około 20 osób) jest ustanowiony ABI, z tego co wiem to rozliczenie z
    1 punkt
  36. Rób przez internet spokojnie. To nie jest nic nadzwyczajnego, już chociaż by na większości uczelni w Polsce studenci wykonują szkolenie BHP przez platformę internetową i wszyscy żyją. Na ogół na takie szkolenie jest określony czas, nauka wygląda tak, że ma się prezentację lub treść na stronie, na koniec każdego rozdziały jest krótki test, która pokazuję czy przyswoiło się wiedzę a na sam koniec szkolenia jest po prostu test z całości, która decyduję o tym czy się zdało czy nie. Bardzo prosta i fajna forma nauki i robienia szkolenia. Nie trzeba nic robić, wystarczy komputer z dostępem do intern
    1 punkt
  37. Szkolenie BHP w formie e-learningu składa się z multimedialnych prezentacji, quizów oraz testu, które są udostępniane na stronie internetowej, dostęp do tych danych ma tylko zalogowany użytkownik. Zwykle jest jakiś czas na ukończenie tego kursu, np 30 dni i jest to naliczane od pierwszego zalogowania. Zaświadczenie po ukończeniu takiego kursu na pewno otrzymasz bez problemu. Zaletą takiego szkolenia przez internet jest to, że zwykle są tańsze, dodatkowo każdy jego uczestnik przyswaja wiedzę w swoim tempie oraz możliwościach czasowych. Moim zdaniem jest to bardzo atrakcyjna forma nauki, która z
    1 punkt
  38. Tak tak ... Kopiuj regulaminy z tysiącem klauzul abuzywnych, z pewnością wyjdzie Ci to na dobre, w szczególności gdy masz jakieś zamiary względem tego projektu.. Teraz już kancelarie nie polują na takie strony, ale kiedyś była nie lada nagonka na regulaminy stron www, bo można było ładnie zarobić na kosztach sądowych. Dlatego nie polecam ich tworzyć samemu, gdy jest to projekt komercyjny, za 200-300zł możesz spokojnie mieć je stworzone przez kancelarię
    1 punkt
  39. Nazwę zbioru najlepiej wskazuje ze względu na podstawę prawną, którą posiadasz do jego przetwarzania. Każda nowa podstawa prawna będzie stwarzała nowy zbiór danych. Dla przykładu, z pewnością masz dane klientów - jednakże część to będą dane, które są niezbędne ze względu na prowadzenie z nimi transakcji (a więc art. 23 ust. 3), a z drugiej strony artykuł ten nie jest wystarczającą podstawą do tego, aby wysyłać do nich tych klientów maile z wiadomościami marketingowymi twojej firmy (tutaj masz art. 23 ust. 5). A więc będziesz miał 2 zbiory - zbiór danych klientów do wykonania umowy i zbiór adre
    1 punkt
  40. Prawidłowa instrukcja uwzględnia następujące elementy: uwarunkowania ochrony przeciwpożarowej, które wynikają z przeznaczenia, sposobu eksploatacji, realizowanego procesu technologicznego, czy też magazynowania (przechowywania) oraz warunków technicznych obiektu, w tym ryzyka wybuchu; zdefiniowanie wyposażenia w określone urządzenia przeciwpożarowe oraz gaśnice, a także sposoby przeprowadzania ich przeglądów technicznych i zabiegów konserwacyjnych; procedury postępowania w sytuacji pożaru bądź innego zagrożenia; procedury zabezpieczenia prac ryzykownych pod kątem pożaro
    1 punkt
  41. Co do tego podpunktu to trzeba dodać, żeby uwzględniały również w sposób graficzny dane dotyczące w szczególności: metrażu, wysokości oraz liczby kondygnacji budynku, dystansu pomiędzy obiektami sąsiadującymi, parametrów pożarowych znajdujących się substancji palnych, istniejącej gęstości obciążenia ogniowego w strefie lub strefach zagrożenia pożarowego, kategorii zagrożenia bezpieczeństwa ludzi, przypuszczalnej liczby osób na każdej kondygnacji, a także w poszczególnych pomieszczeniach obiektu, zlokalizowania pomieszczeń i przestrzeni zewnętrznych określon
    1 punkt
  42. Jak najbardziej uznałbym ten wypadek za "w drodze do/z pracy", a to z tego też powodu, że zgodnie z definicją w art. 57 b ustawy o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych za wypadek w drodze do pracy lub z pracy uważa się nagłe zdarzenie wywołane przyczyną zewnętrzną, które nastąpiło w drodze do lub z miejsca wykonywania zatrudnienia lub innej działalności stanowiącej tytuł ubezpieczenia rentowego, jeżeli droga ta była najkrótsza i nie została przerwana. Zgodnie z definicją nie jest ważnym, z jakiego punktu pracownik dojeżdżał do prac, a tylko to, aby droga ta była najkró
    1 punkt
  43. Urzędów nie trzeba pisemnie upoważniać do tego, aby mogli przetwarzać dane osobowe im przekazywane. Art. 23 ust. 2 1. Przetwarzanie danych jest dopuszczalne tylko wtedy, gdy: 2) jest to niezbędne dla zrealizowania uprawnienia lub spełnienia obowiązku wynikającego z przepisu prawa" Taki obowiązkiem wynikającym z przepisów prawa jest m.in obowiązek zgłoszenia pracownika do ZUS, opłacenia składek etc. Z tego też powodu nie trzeba im osobnego upoważnienia wręczać. Tutaj masz więcej na ten temat: www.giodo.gov.pl/plik/id_p/901/j/pl/
    1 punkt
  44. W pierwszej kolejności to kupić normę ISO 27001 ze strony PKN (elektroniczna lub planszowa). a później przeczytać i stosować :). Norma kosztuje: Plik - 159,80 PLN CD - 191,80 PLN Papier - 213,10 PLN Normy niestety nie można kopiować ani udostępniać.
    1 punkt
  45. Jeśli chcesz, aby wyraził zgodę na przetwarzanie e-maila do celów marketingowych (innych produktów lub usług niż twoje) to zrób pole do wyrażenia na to zgody. Jeśli tylko będziesz przesyłać mu informacje na temat twoich usług i produktów, to nie ma takiej potrzeby i daj odnośnik wyłącznie do polityki prywatności.
    1 punkt
  46. Jeśli dojdzie do rozprawy, to świadek będzie mógł odmówić zeznać tylko i wyłącznie gdy "Art. 261. § 1 KPC. Nikt nie ma prawa odmówić zeznań w charakterze świadka, z wyjątkiem małżonków stron, ich wstępnych, zstępnych i rodzeństwa oraz powinowatych w tej samej linii lub stopniu, jak również osób pozostających ze stronami w stosunku przysposobienia. Prawo odmowy zeznań trwa po ustaniu małżeństwa lub rozwiązaniu stosunku przysposobienia. Jednakże odmowa zeznań nie jest dopuszczalna w sprawach o prawa stanu, z wyjątkiem spraw o rozwód. § 2. Świadek może odmówić odpowiedzi na zadane mu pytanie, jeż
    1 punkt
  47. Główną zaletą jest to, że jak mamy ABI-ego to ponosi on solidarną odpowiedzialność (czyli wspólnie) z administratorem. Ponadto, to na nim będą w ten sposób ciążyć wszelkie obowiązki związane z ochroną danych osobowych (a więc prowadzenie szkoleń, rejestracja zbiorów danych osobowych, czy też prowadzenie ewidencji, sporządzenie polityki i instrukcji zarządzania systemem informatycznym). Jeśli nie chcesz samemu robić wszystkich tych czynności to warto go zatrudnić
    1 punkt
  48. Nie, nie ma. Nie trzeba przeprowadzać szkoleń, okresowego badania, sporządzać instrukcji stanowiskowych czy też oceniać ryzyka zawodowego.
    1 punkt
  49. Dokładnie, kolega ma rację. Urzędnik w takim wypadku może nawet skontrolować Twój lokal podczas Twojej nieobecności.
    1 punkt
  50. Nadmienię tylko, że ten sposób działa jeżeli kontrola nie jest spowodowana donosem.
    1 punkt
×
×
  • Dodaj nową pozycję...