Skocz do zawartości

Ranking


Popularna zawartość

Zawartość, która uzyskała najwyższe oceny od 03.08.2016 uwzględniając wszystkie działy

  1. 3 punkty
    Na naszym blogu pojawił się artykuł związany z instrukcjami bhp. Otrzymasz odpowiedzi na temat: Co to jest instrukcja bhp. Jaka jest różnica między instrukcją bhp a stanowiskową instrukcją bhp? Zawartość instrukcji stanowiskowej bhp. Wymagany wygląd i kolorystyka instrukcji bhp. W jaki sposób należy zapoznać pracownika z instrukcją bhp? Czy pracodawca musi opatrzyć każdą instrukcję bhp swoim podpisem? Czy pracodawca musi przekazać instrukcje stanowiskowe absolutnie wszystkim pracownikom? oraz wiele innych. A to wszystko pod adresem: Wymagania dla instrukcji bhp
  2. 3 punkty
    Rzuć okiem na 1) ustawę o ochronie danych osobowych 2) http://www.giodo.gov.pl/163/id_art/1064/j/pl/ 3) http://www.giodo.gov.pl/163/id_art/1063/j/pl/ Pamiętaj o pouczeniu o treści dokumentów z zakresu ochrony danych osobowych oraz o odpowiednich upoważnieniach, a także w jaki sposób pracownicy mogą przetwarzać dane. Po prostu streść im politykę bezpieczeństwa informacjii i izsi
  3. 1 punkt
    Tak jak ABI-ego, ASI nie trzeba powoływać. Wszystko zależy od twojej woli w tym zakresie. Bardzo rzadko jest on powoływany, tylko w dużych firmach, gdzie potrzebna jest osoba do zarządzania komputerami, serwerami etc. Jeśli jest to mała firma to nie ma takiej potrzeby, chyba że macie już informatyka, to mu można dać uprawnienia ASI. Andrzej, jego funkcja jest wprost wskazana w rozporządzeniu do uodo .. więc swoją podstawę normatywną ma.
  4. 1 punkt
    Co do zasady każdego, komu przekazujesz dane. Z wyjątkiem urzędów, czyli tak gdzie wymagają tego przepisy prawa. W praktyce będziesz musiał upoważnić księgową, kuriera, administratorów którzy zarządzają programem z którego korzystasz i w związku z nim przetwarzasz dane online, spółki-matki gdy mają dostęp do danych etc. Sporo tego jest, zazwyczaj podczas rozmowy wszystko wychodzi w tym zakresie.
  5. 1 punkt
    Cel jest prosty, aby uchronić pracowników przed ryzykiem przeciążeń. Jeśli nie będziesz świadomy ryzyk, jakie czekają w pracy, to nie będziesz mógł im przeciwdziałać.
  6. 1 punkt
    Koszt pokrywa oczywiście pracodawca, nie ma w tym wypadku żadnego odstępstwa od przyjętej normy. Co do drugiego Twojego pytania, to sprawa wygląda tak, że badania powinny być przeprowadzone w godzinach pracy, jednak nie jest to obligatoryjne. Pamiętać należy też o jednej, bardzo ważnej rzeczy, że pracownik po 30-dniowym okresie przybywania na L4, nie może bez wykonania kontrolnych badań lekarskich zostać dopuszczony do pracy. Jeżeli tak się stanie, to pracodawca może mieć problemy w momencie kontroli itp.
  7. 1 punkt
    Jeśli szukasz odpowiedzi ze strony UE, to masz dyrektywę 95/46/WE w sprawie ochrony osób fizycznych w zakresie przetwarzania danych osobowych i swobodnego przepływu tych danych. Motyw 56 preambuły stanowi, iż "Transgraniczny przepływ danych osobowych jest koniecznym warunkiem rozwoju handlu międzynarodowego; ochrona osób jaką niniejsza dyrektywa gwarantuje we Wspólnocie nie stanowi przeszkody dla przekazywania danych osobowych do państw trzecich, które zapewniają odpowiedni stopień ochrony; prawidłowość stopnia ochrony danych zapewnianej przez państwo trzecie należy oceniać w świetle wszystkich okoliczności dotyczących operacji przekazywania danych lub zestawu takich operacji." To oznacza, iż dyrektywa (a więc akt prawny, który ma być implementowany w wszystkich państwach członkowskich) ma zapewnić ochronę we wszystkich państwach wspólnoty i w tym wypadku nie trzeba dbać o to, czy jest tam odpowiedni poziom ochrony, bo istnieje domniemanie, iż skoro dyrektywa była implementowana to jest odpowiedni poziom ochrony danych osobowych zachowany. Inaczej jest w państwach trzecich tj. poza unią europejską, gdzie w tym wypadku musi być pierwsze sprawdzone, czy państwo trzecie zapewnia odpowiedni poziom ochrony.
  8. 1 punkt
    A ja tam jestem zwolennikiem tradycyjnego szkolenia BHP, kiedy wykonuję się je na miejscu w zakładzie pracy, uczelni itp. Jakoś nie chce mi się wierzyć, że np Ci studenci nie oszukują i nie korzystają w czasie rozwiązywania tego testu z internetu i wiedzy, która w nim jest. To jawne ściąganie i olewanie totalnie całego szkolenia. W normalnej formie mam przynajmniej kontrolę nad tym czy pracownicy biorą udział w tym szkoleniu. Dla mnie bezsensu, strata pieniędzy. Lepiej to zrobić w stary sprawdzony sposób.
  9. 1 punkt
    Szkolenie BHP w formie e-learningu składa się z multimedialnych prezentacji, quizów oraz testu, które są udostępniane na stronie internetowej, dostęp do tych danych ma tylko zalogowany użytkownik. Zwykle jest jakiś czas na ukończenie tego kursu, np 30 dni i jest to naliczane od pierwszego zalogowania. Zaświadczenie po ukończeniu takiego kursu na pewno otrzymasz bez problemu. Zaletą takiego szkolenia przez internet jest to, że zwykle są tańsze, dodatkowo każdy jego uczestnik przyswaja wiedzę w swoim tempie oraz możliwościach czasowych. Moim zdaniem jest to bardzo atrakcyjna forma nauki, która z czasem będzie zdobywała coraz większą popularność. Zapoznaj się z ofertami firm i zwróć uwagę na jakie stanowisko te szkolenie BHP jest dostępne, bo nie zawsze na wszystkie można zrobić przez internet.
  10. 1 punkt
    Tak tak ... Kopiuj regulaminy z tysiącem klauzul abuzywnych, z pewnością wyjdzie Ci to na dobre, w szczególności gdy masz jakieś zamiary względem tego projektu.. Teraz już kancelarie nie polują na takie strony, ale kiedyś była nie lada nagonka na regulaminy stron www, bo można było ładnie zarobić na kosztach sądowych. Dlatego nie polecam ich tworzyć samemu, gdy jest to projekt komercyjny, za 200-300zł możesz spokojnie mieć je stworzone przez kancelarię
  11. 1 punkt
    Kolega przede mną zapomniał o rozporządzeniu MSWIA z dnia 16 lipca 2009 roku, DZ.U.2009 nr 119 poz.988. Dotyczy one projektów budowlanych pod względem ochrony przeciwpożarowej.
  12. 1 punkt
    Prawidłowa instrukcja uwzględnia następujące elementy: uwarunkowania ochrony przeciwpożarowej, które wynikają z przeznaczenia, sposobu eksploatacji, realizowanego procesu technologicznego, czy też magazynowania (przechowywania) oraz warunków technicznych obiektu, w tym ryzyka wybuchu; zdefiniowanie wyposażenia w określone urządzenia przeciwpożarowe oraz gaśnice, a także sposoby przeprowadzania ich przeglądów technicznych i zabiegów konserwacyjnych; procedury postępowania w sytuacji pożaru bądź innego zagrożenia; procedury zabezpieczenia prac ryzykownych pod kątem pożarowym, o ile takie prace są przewidywane; uwarunkowania i organizację ewakuacji osób oraz faktyczne sposoby ich weryfikacji; procedury zapoznania użytkowników obiektu, w tym personelu pracującego, z formalnymi regulacjami przeciwpożarowymi oraz zawartością przedmiotowej instrukcji; wymogi i obowiązki dotyczące ochrony ppoż dla osób, które są ich stałymi użytkownikami; plany obiektów, określające również ich usytuowanie, a także terenu przylegającego z uwzględnieniem parametrów graficznych.
  13. 1 punkt
    Co do tego podpunktu to trzeba dodać, żeby uwzględniały również w sposób graficzny dane dotyczące w szczególności: metrażu, wysokości oraz liczby kondygnacji budynku, dystansu pomiędzy obiektami sąsiadującymi, parametrów pożarowych znajdujących się substancji palnych, istniejącej gęstości obciążenia ogniowego w strefie lub strefach zagrożenia pożarowego, kategorii zagrożenia bezpieczeństwa ludzi, przypuszczalnej liczby osób na każdej kondygnacji, a także w poszczególnych pomieszczeniach obiektu, zlokalizowania pomieszczeń i przestrzeni zewnętrznych określonych jako strefy podlegające zagrożeniu wybuchem, podziału całego obiektu na strefy pożarowe, uwarunkowań ewakuacyjnych, ze wskazaniem kierunków oraz wyjść ewakuacyjnych, miejsc zlokalizowania urządzeń przeciwpożarowych oraz gaśnic, zaworów głównych instalacji gazowej, materiałów łatwopalnych oraz miejsc, w których znajdują się elementy sterujące urządzeniami ppoż, wskazania dostępu do urządzeń dźwigowych dla ekip ratowniczych, hydrantów zewnętrznych oraz innych źródeł wody służącej do gaszenia ognia, dróg pożarowych i innych dróg dojazdowych z wyszczególnieniem wjazdów na obszar terenu ogrodzonego;
  14. 1 punkt
    Hej. W Instrukcji Bezpieczeństwa Pożarowego powinny się znajdować: - warunki ochrony przeciwpożarowej, związanej z przeznaczeniem, sposobem użytkowania, realizowanym procesem technologicznym, magazynowaniem (składowaniem) i warunkami technicznymi obiektu, w tym ryzyka wybuchu. - zdefiniowanie wyposażenia w wymagany sprzęt przeciwpożarowy i gaśnice oraz sposoby wykonywania ich przeglądów technicznych oraz czynności konserwacyjnych. - procedury postępowania w sytuacji pożaru lub innego zagrożenia. - metody zabezpieczenia prac ryzykownych pod względem pożarowym, o ile prace o takim charakterze są przewidywane. - uwarunkowania oraz organizację ewakuacji osób oraz praktyczne sposoby ich weryfikacji. - procedury zapoznania użytkowników obiektu, w tym pracującego personelu, z przepisami ppoż oraz treścią instrukcji przedmiotowej. - zadania i wymagania dotyczące ochrony przeciwpożarowej dla osób, które są ich stałymi użytkownikami. - plany obiektów, uwzględniające również ich usytuowanie, oraz przylegającego terenu. - wskazanie imienne osób lub określonych podmiotów, które opracowują instrukcję. Podstawa prawna to rozporządzenia MSWiA z dnia 7 czerwca 2010 r. w sprawie ochrony przeciwpożarowej budynków, innych obiektów budowlanych i terenów.
  15. 1 punkt
    Jak najbardziej uznałbym ten wypadek za "w drodze do/z pracy", a to z tego też powodu, że zgodnie z definicją w art. 57 b ustawy o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych za wypadek w drodze do pracy lub z pracy uważa się nagłe zdarzenie wywołane przyczyną zewnętrzną, które nastąpiło w drodze do lub z miejsca wykonywania zatrudnienia lub innej działalności stanowiącej tytuł ubezpieczenia rentowego, jeżeli droga ta była najkrótsza i nie została przerwana. Zgodnie z definicją nie jest ważnym, z jakiego punktu pracownik dojeżdżał do prac, a tylko to, aby droga ta była najkrótsza (prosto z miejsca X do pracy, jeśli jest to znajomy to ważne, aby nie mieszkał np. w innym województwie) oraz nie została przerwana.
  16. 1 punkt
    W pierwszej kolejności to kupić normę ISO 27001 ze strony PKN (elektroniczna lub planszowa). a później przeczytać i stosować :). Norma kosztuje: Plik - 159,80 PLN CD - 191,80 PLN Papier - 213,10 PLN Normy niestety nie można kopiować ani udostępniać.
  17. 1 punkt
    Art. 32. 1. Każdej osobie przysługuje prawo do kontroli przetwarzania danych, które jej dotyczą, zawartych w zbiorach danych, a zwłaszcza prawo do: 1) uzyskania wyczerpującej informacji, czy taki zbiór istnieje, oraz do ustalenia administratora danych, adresu jego siedziby i pełnej nazwy, a w przypadku gdy administratorem danych jest osoba fizyczna – jej miejsca zamieszkania oraz imienia i nazwiska; 2) uzyskania informacji o celu, zakresie i sposobie przetwarzania danych zawartych w takim zbiorze; 3) uzyskania informacji, od kiedy przetwarza się w zbiorze dane jej dotyczące, oraz podania w powszechnie zrozumiałej formie treści tych danych; 4) uzyskania informacji o źródle, z którego pochodzą dane jej dotyczące, chyba że administrator danych jest zobowiązany do zachowania w tym zakresie w tajemnicy informacji niejawnych lub zachowania tajemnicy zawodowej; 5) uzyskania informacji o sposobie udostępniania danych, a w szczególności informacji o odbiorcach lub kategoriach odbiorców, którym dane te są udostępniane; 5a) uzyskania informacji o przesłankach podjęcia rozstrzygnięcia, o którym mowa w art. 26a ust. 2; 6) żądania uzupełnienia, uaktualnienia, sprostowania danych osobowych, czasowego lub stałego wstrzymania ich przetwarzania lub ich usunięcia, jeżeli są one niekompletne, nieaktualne, nieprawdziwe lub zostały zebrane z naruszeniem ustawy albo są już zbędne do realizacji celu, dla którego zostały zebrane; 7) wniesienia, w przypadkach wymienionych w art. 23 ust. 1 pkt 4 i 5, pisemnego, umotywowanego żądania zaprzestania przetwarzania jej danych ze względu na jej szczególną sytuację; 8) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania jej danych w przypadkach, wymienionych w art. 23 ust. 1 pkt 4 i 5, gdy administrator danych zamierza je przetwarzać w celach marketingowych lub wobec przekazywania jej danych osobowych innemu administratorowi danych; 9) wniesienia do administratora danych żądania ponownego, indywidualnego rozpatrzenia sprawy rozstrzygniętej z naruszeniem art. 26a ust. 1.
  18. 1 punkt
    Daleko nie musiałeś szukać .. https://www.pip.gov.pl/pl/bhp/ocena-ryzyka-zawodowego/o-ocenie-ryzyka-zawodowego/6287,przyklady-oceny-ryzyka-zawodowego-dla-wybranych-stanowisk-pracy-.html
  19. 1 punkt
    Warto w tym zakresie skorzystać z gotowych wzorów różnych urzędów lub uczelni np. http://www.us.edu.pl/uniwersytet/obrona/upowaznienie_stale.pdf Są sprawdzone i z pewnością nie pisane przez byle kogo
  20. 1 punkt
    Jeśli dojdzie do rozprawy, to świadek będzie mógł odmówić zeznać tylko i wyłącznie gdy "Art. 261. § 1 KPC. Nikt nie ma prawa odmówić zeznań w charakterze świadka, z wyjątkiem małżonków stron, ich wstępnych, zstępnych i rodzeństwa oraz powinowatych w tej samej linii lub stopniu, jak również osób pozostających ze stronami w stosunku przysposobienia. Prawo odmowy zeznań trwa po ustaniu małżeństwa lub rozwiązaniu stosunku przysposobienia. Jednakże odmowa zeznań nie jest dopuszczalna w sprawach o prawa stanu, z wyjątkiem spraw o rozwód. § 2. Świadek może odmówić odpowiedzi na zadane mu pytanie, jeżeli zeznanie mogłoby narazić jego lub jego bliskich, wymienionych w paragrafie poprzedzającym, na odpowiedzialność karną, hańbę lub dotkliwą i bezpośrednią szkodę majątkową albo jeżeli zeznanie miałoby być połączone z pogwałceniem istotnej tajemnicy zawodowej. Duchowny może odmówić zeznań co do faktów powierzonych mu na spowiedzi." W związku z powyższym świadek nie ma podstawie do odmówienia zeznań.
  21. 1 punkt
    Główną zaletą jest to, że jak mamy ABI-ego to ponosi on solidarną odpowiedzialność (czyli wspólnie) z administratorem. Ponadto, to na nim będą w ten sposób ciążyć wszelkie obowiązki związane z ochroną danych osobowych (a więc prowadzenie szkoleń, rejestracja zbiorów danych osobowych, czy też prowadzenie ewidencji, sporządzenie polityki i instrukcji zarządzania systemem informatycznym). Jeśli nie chcesz samemu robić wszystkich tych czynności to warto go zatrudnić
  22. 1 punkt
    Nie, nie ma. Nie trzeba przeprowadzać szkoleń, okresowego badania, sporządzać instrukcji stanowiskowych czy też oceniać ryzyka zawodowego.
  23. 1 punkt
    Nie ma żadnych przepisów dotyczących jak długo należy ją przechowywać po okresie ważności.
  24. 1 punkt
    Dokładnie, kolega ma rację. Urzędnik w takim wypadku może nawet skontrolować Twój lokal podczas Twojej nieobecności.
  25. 1 punkt
    Kontrolujący uprzedza swoją wizytę ponieważ jako właściciel musisz być przy niej obecna albo wyznaczyć osobę upoważnioną. Na ogół kontrolujący dzwoni i ustala termin, kwestionuję się wtedy jego wiarygodność. Przerywasz rozmowę telefoniczną a wtedy sanepid wysyła pismo poleconym a Ty masz 14 dni na jego odbiór, jeżeli go nie odbierzesz to dostaję się drugie pismo, już z wiążącym terminem. Jest to jednak termin nie krótszy niż 7 dni od daty zawiadomienia.
×