Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
Marzena 45

Kto musi być odpowiedzialny za ewakuacje?

Recommended Posts

Witam, 
pracodawca zorganizował szkolenie BHP dla pracowników z firmy. Podczas tego szkolenia szef dowiedział się, że konieczne jest wyznaczenie  osób odpowiedzialnych za ewakuację. Szef twierdzi, że ma być to w formie takiej wywieszki, by każdy widział, kto jest odpowiedzialny za ewakuację w danym obiekcie. Nie jestm pewna czy to ma tak wyglądać? i na czym polegałaby selekcja takich osób? jakieś kryteria? j się już obawiam, że będzie to zrobione po łebkach.

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem, to na pewno jakaś osoba, która przeszła odpowiednie szkolenie w tym zakresie.  Na pewno to musi ktoś kto ma również pewne uprawnienia, o ile się nie mylę. Hmm najlepiej zapytać BHpowaca o ile ktoś taki pracuje w waszej firmie. Ja nigdy nie miałam takiej sytuacji  w swojej firmie. Zawsze była jedna osoba odpowiedzialna, był to zazwyczaj kierownik lub zastępca kierownika. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A może warto wejść w zakładkę dotyczącą ochrony ppoż https://www.bhpex.pl/ppoz/ . Może znajdziesz tam rozwiązanie swojego problemu. Można również szukać odpowiedzi na blogu albo w kodeksie BHP ale myślę, że musi to być osoba przeszkolona znająca się na tym. Jakby nie patrzeć z ewakuacją mamy w sumie rzadko do czynienia więc powinno się wiedzieć co w takiej chwili zrobić. 

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pracodawca ma obowiązek wyznaczenia pracowników odpowiedzialnych za udzielanie pierwszej pomocy, gaszenie pożarów i ewakuację załogi, niezależnie od liczby zatrudnionych pracowników. Bez znaczenia jest również to, czy pracodawca jest właścicielem budynków i pomieszczeń, w których odbywa się praca, czy też jedynie je wynajmuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję Wam za odpowiedzi.  Mam nadzieję, że pracodawca zastosuje się do tego. Ale różnie to bywa z pracodawcami. Hmmmm najlepiej by było zlecić to Bhpowcowi, ale ile on może obowiązków wykonywać. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że pracodawca nie powinien robić problemów z tego powodu. Jeśli będzie, no to przecież on będzie ponosił ewentualne koszty. Tylko, że w praktyce to pewnie wygląda, tak jak piszesz - nie każdy się do tego ustosunkowuje. Oby to się zmieniło! 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Obowiązkiem każdego pracodawcy jest wyznaczenie osób odpowiedzialnych zarówno za udzielanie pierwszej pomocy, jak i ewentualną ewakuację pracowników - może to być jedna lub więcej osób (powinno się wówczas sugerować ilością pracowników w firmie oraz wielkością zakładu pracy, jako budynku). Wszystkie osoby pracujące muszą być poinformowane kto jest odpowiedzialny za wyżej wymienione czynności.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 20.09.2016 o 18:49, Marzena 45 napisał:

Witam, 
pracodawca zorganizował szkolenie BHP dla pracowników z firmy. Podczas tego szkolenia szef dowiedział się, że konieczne jest wyznaczenie  osób odpowiedzialnych za ewakuację. Szef twierdzi, że ma być to w formie takiej wywieszki, by każdy widział, kto jest odpowiedzialny za ewakuację w danym obiekcie. Nie jestm pewna czy to ma tak wyglądać? i na czym polegałaby selekcja takich osób? jakieś kryteria? j się już obawiam, że będzie to zrobione po łebkach.

 

 

W zależności od okoliczności ewakuację w zakładzie pracy przeprowadza pracownik (lub pracownicy) wyznaczony przez pracodawcę do wykonywania takich zadań i odpowiednio przeszkolony, sam pracodawca lub osoba kierująca działaniem ratowniczym. Nie możesz za bardzo odwołać się od tej decyzji, chyba ,ze chcesz stracić prace.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak jak pisze reszta forumowiczów. Ewakuacja jest najczęściej przeprowadzana przez odpowiednio przeszkolonych pracowników, którzy zostali wyznaczeni przez samego pracodawce. Każdy pracownik musi być poinformowany, kto odpowiedzialny jest za tego typu działania. Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Szefowa wszystkich napisał:

W zależności od okoliczności ewakuację w zakładzie pracy przeprowadza pracownik (lub pracownicy) wyznaczony przez pracodawcę do wykonywania takich zadań i odpowiednio przeszkolony, sam pracodawca lub osoba kierująca działaniem ratowniczym. Nie możesz za bardzo odwołać się od tej decyzji, chyba ,ze chcesz stracić prace.

No wiadomo, że nikt pracy nie chce stracić. Mnie też czasem zapomniało się schować jakiś dokumentów do odpowiedniej teczki...noo przy natłoku pracy człowiek tak czasem ma. A wie ktoś jakie są kary finansowe za zaniedbanie tej kwestii?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

"Wymagania co do ewakuacji z obiektów zawarte zostały w § 15 ust. 1 r.o.p.b., z każdego miejsca w obiekcie, przeznaczonego do przebywania ludzi, zapewnia się odpowiednie warunki ewakuacji, umożliwiające szybkie i bezpieczne opuszczanie strefy zagrożonej lub objętej pożarem, dostosowane do liczby i stanu sprawności osób przebywających w obiekcie oraz jego funkcji, konstrukcji i wymiarów, a także zastosowanie technicznych środków zabezpieczenia przeciwpożarowego, polegających na:
1) zapewnieniu dostatecznej liczby, wysokości i szerokości wyjść ewakuacyjnych,
2) zachowaniu dopuszczalnej długości, wysokości i szerokości przejść oraz dojść ewakuacyjnych."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ewakuacja jest przeprowadzana przez przeszkolonych pracowników, którzy zostali wyznaczeni przez pracodawcę ( z tego co mi wiadomo, jeśli pracodawca ich do tego wyznaczy, nie mają prawa odmówić). Reszta zespołu musi wiedzieć, kto jest za to odpowiedzialny. Pozdrawiam serdecznie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, KatarzynaR napisał:

Ewakuacja jest przeprowadzana przez przeszkolonych pracowników, którzy zostali wyznaczeni przez pracodawcę ( z tego co mi wiadomo, jeśli pracodawca ich do tego wyznaczy, nie mają prawa odmówić). Reszta zespołu musi wiedzieć, kto jest za to odpowiedzialny. Pozdrawiam serdecznie.

Warto zaznaczyć, że osoba odpowiedzialna za ewakuacje są wyznaczani przez pracodawców. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Małami123 napisał:

Warto zaznaczyć, że osoba odpowiedzialna za ewakuacje są wyznaczani przez pracodawców. 

Tak właśnie napisałam w pierwszym zdaniu ;) "Ewakuacja jest przeprowadzana przez przeszkolonych pracowników, którzy zostali wyznaczeni przez pracodawcę ( z tego co mi wiadomo, jeśli pracodawca ich do tego wyznaczy, nie mają prawa odmówić)". Pozdrawiam serdecznie ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzień dobry. Za ewakuację odpowiedzialna jest osoba bądź kilka osób, które są wyznaczone przez pracodawce. Musi on następnie odpowiednio je przeszkolić, by mogły pełnić tę ważną funkcję. Pracownik nie może odmówić jeśli zostanie do tego wyznaczony. Reszta osób pracujących musi zostać poinformowana, kto zajmuje się ewakuacją.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 23.09.2016 o 15:32, KatarzynaR napisał:

Ewakuacja jest przeprowadzana przez przeszkolonych pracowników, którzy zostali wyznaczeni przez pracodawcę ( z tego co mi wiadomo, jeśli pracodawca ich do tego wyznaczy, nie mają prawa odmówić). Reszta zespołu musi wiedzieć, kto jest za to odpowiedzialny. Pozdrawiam serdecznie.

Dokłądnie! opisałam to już wczesniej. Ale to musi być wyznaczona osoba, która dobrowolnie podejmie sie tych działań.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 23.09.2016 o 16:45, Małami123 napisał:

Warto zaznaczyć, że osoba odpowiedzialna za ewakuacje są wyznaczani przez pracodawców. 

Zgodnie z Art. 2091

§ 1. Pracodawca jest obowiązany:

1) zapewnić środki niezbędne do udzielania pierwszej pomocy w nagłych wypadkach, zwalczania pożarów i ewakuacji pracowników,

2) wyznaczyć pracowników do:

a) udzielania pierwszej pomocy,

b) wykonywania działań w zakresie zwalczania pożarów i ewakuacji pracowników,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 23.09.2016 o 16:45, Małami123 napisał:

Warto zaznaczyć, że osoba odpowiedzialna za ewakuacje są wyznaczani przez pracodawców. 

Też mi się coś tak wydaje. Nie może ona natomiast nie ma ona obowiązku zgadzać się pełnić taką funkcję.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

×