Skocz do zawartości

Recommended Posts

Hej mam pytanie i pilnie potrzebuje odpowiedzi. Kto sporządza kartę takie wypadku, który miał miejsce z pracy do domu? Pracownik BHP czy kadrowa czy jeszcze ktoś inny? Dzięki za wszystkie wskazówki, bo totalnie nie wiem co robić. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Powiedz coś więcej o tym wypadku ?

Z tego co piszesz nie miałeś chyba jeszcze kontaktu ze swoim pracodawca a takie wypadki często są nieuznawane 

Jeśli przyczyna tego wypadku nie była uzasadniona życiowo np. stało się to w miejscu w którym nie przebiega droga do twojej pracy tj. byleś w tym czasie w knajpie na obiedzie

Dlatego dobrze się zastanów jak bd sporzadzac protokol

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na pewno nie sporządza jej beahpowiec. Może to być kadrowa albo bezpośredni zwierchnicy czy kierownicy pracownika. Zazwyczaj kartę wypadku i protokół oraz inne dokumenty zbiera kadrowa. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z mojego osobistego doświadczenia wiem, że takie kwestie najczęściej załatwia pracodawca i to do niego powinieneś kierować się w tej kwestii. On kwestię załatwi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To co musisz zrobić to sporządzić ją właśnie razem z pracodawcą, to on odpowiada za te wszystkie kwestie i leży to w jego obowiązkach. Wszystko jednak też zależy od tego do jakiego wypadku doszło. Ma to bardzo duże znaczenie, czy na pewno taki wypadek można podjąć pod pracę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeśli pracownik od BHP ma upoważnienie od pracodawcy, to możesz to załatwić z nim. Natomiast jeśli takiej możliwości nie masz bo człowiek od BHP upoważnienia nie ma to musisz to załatwiać z pracodawcą. Na pewno nie z kadrową.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Taką kartę powinno się sporządzać z pracodawcą lub osobą odpowiedzialną za kadry, zależy też od tego, jaki to był wypadek, jakie były jego okoliczności, czy są świadkowie itd. Wiele czynników, które trzeba wziąć pod uwagę. Jednakże, najlepszym wyjściem było porozmawianie z pracodawcą na ten temat. Powodzenia!

Edytowano przez Elka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem, to na pewno kadrowa, ale musi ona sprecyzować słowo wypadek. Zgodnie z postanowieniem art. 57b w ustawie z dnia 17 grudnia 1998 r. o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych (tekst jedn.: Dz. U. z 2009 r. Nr 153, poz. 1227) – dalej u.e.r., za wypadek w drodze do pracy lub z pracy uważa się nagłe zdarzenie wywołane przyczyną zewnętrzną, które nastąpiło w drodze do lub z miejsca wykonywania zatrudnienia lub innej działalności stanowiącej tytuł ubezpieczenia rentowego, jeżeli droga ta była najkrótsza i nie została przerwana. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się

×