Skocz do zawartości

Mierzej

Członkowie
  • Liczba zawartości

    28
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Zawartość dodana przez Mierzej

  1. "Za drogę do pracy lub z pracy uważa się, oprócz drogi z domu do pracy lub z pracy do domu, drogę do miejsca lub z miejsca: 1. innego zatrudnienia lub innej działalności stanowiącej tytuł ubezpieczenia rentowego;" Taka jest definicja. Umowa zlecenie stanowi taki tytuł ubezpieczenia właśnie.
  2. Pracownica skończyła pracę o 22. Przebrała się i udała do wyjścia. Wyszła z budynku w którym pracuje i poszła w kierunku wyjścia z zakładu. Idąc z jednego budynku do drugiego (z wyjściem) potknęła się, przewróciła i złamała kciuk. Czy to jest wypadek w pracy czy w drodze z pracy?
  3. Najpierw musisz skierować pracownika na badania profilaktyczne i na tym skierowaniu zaznaczasz ze wydajesz je w związku z okazaniem orzeczenie o niepełnosprawności i prosisz o ewnetualne wskazanie, czy pracownik się nadaje na dane stanowisko pracy. Pracownika natomiast informujesz ze ma prawo skorzystać z 7h pracy (skrócony czas). Dodatkowo taki pracownik nie może chyba mieć godzin nadliczbowych i ma dłuższa przerweę (30 minut zamiast 15). A po badaniach dowiesz się czy pracownik może jeszcze pracować na swoim stanowisku pracy i dostosujesz się do jego potrzeb.
  4. Nie istnieje żadna podstawa prawna która określałaby to jak długo może pracować kobieta w ciąży z telefonem. Są ograniczenia dotyczące pracy z komputerem.
  5. Cześć, proszę o poradę. Naprawdę nie wiem jak ten problem rozwiązać. Czy opiekun praktykantów w zakładzie pracy powinien mieć jakieś kursy/ uprawnienia pedagogiczne? Dzięki za odpowiedzi!
  6. Raczej nie masz co liczyć na to, ze ktoś zgodzi się to zrobić nieodpłatnie. Może nie będą potrzebne kolejne badania, bo te które są wystarczą już żeby umożliwić robotnikom pracę powyżej 3m i na prowadzenie wózków jezdniowych, ale musisz mieć na to kolejne zaświadczenie i jak znam realia to trzeba będzie zapłacić raz jeszcze.
  7. Co do odległości pomiędzy biurkami to odsyłam do paragraf 19 i 20 rozporządzenia w sprawie ogólnych przepisów bhp. A dodatkowo projektant, który będzie Ci wykonywał projekt, jest zobowiązany do wprowadzenie wszelkich rozwiązań i układu pomieszczeń zgodnie z Prawem budowlanym, i to na nim będzie spoczywał obowiązek uwzględnienia potrzeb poszczególnych grup zawodowych, w tym osób niepełnosprawnych.
  8. Przede wszystkim zapis o związaniu włosów powinien być w instrukcji bhp albo procedurze jakości. A nie w regulaminie. Jeśli chodzi o trzeźwość to można dodać w regulaminie zapis "pracownik poddaje się kontroli trzeźwości na każde wezwanie pracodawcy". I to powinno wystarczyć.
  9. Cześć, mam pytanie. Jakie maski polecacie przeciwpyłowe. Praca jest w warunkach pyłu od ździeranej starej farby oraz tynku szlifierką kątową - duże zapylenie, strumień opiłek leci często na twarz pracownika,potrzebne jest więc jakieś zabezpieczenie.
  10. Czy ten pracownik mając takie problemy ze słuchem ma orzeczenie o niepełnosprawności?
  11. Ja bym zdecydowanie uznał je bardziej za robotnicze niż biurowe.
  12. Przede wszystkim należy pamiętać, ze telepraca to praca jak każda inna. Odbywa się ona w domu pracownika, zdalnie, poza biurem czy zakładem pracy, ale może być kontrolowana przez pracodawcę, musi być świadczona regularnie i w określony sposób. Kolana pracownika na których umieści on laptop nie zastąpią odpowiedniego biurka które jest niezbędne. Podobnie domowy laptop nie zastąpi tego który musi zapewnić pracodawca. Tak samo jest z telefonem i sprzętem biurowym. Tak jak napisała Cepelia bardzo ważne jest ergonomiczne wyposażenie, włączając w to oświetlenie i wentylację. Pracownik musi być także w bezpiecznych warunkach, które nie zagrażają jego zdrowiu. Musi być też odizolowana od czynników zewnętrznych, które są w stanie przeszkadzać w pracy takie jak inni domownicy.
  13. Pracodawca powinien więc: 1. organizować pracę w sposób zapewniający bezpieczne i higieniczne warunki pracy, 2. zapewniać przestrzeganie przepisów oraz zasad bezpieczeństwa i higieny pracy, wydawać polecenia usunięcia uchybień w tym zakresie oraz kontrolować wykonanie tych poleceń, 3. reagować na potrzeby w zakresie zapewnienia bezpieczeństwa i higieny pracy oraz dostosowywać środki podejmowane w celu doskonalenia istniejącego poziomu ochrony zdrowia i życia pracowników, biorąc pod uwagę zmieniające się warunki wykonywania pracy, 4. zapewniać wykonanie nakazów, wystąpień, decyzji i zarządzeń wydawanych przez organy nadzoru nad warunkami pracy. Warto podkreślić, że pracodawca zatrudniający telepracownika, który wykonuje pracę w domu: nie ma obowiązku dbałości o bezpieczny i higieniczny stan pomieszczeń pracy, nie dotyczą go przepisy rozdziału III Kodeksu pracy (Obiekty budowlane i pomieszczenia pracy) oraz nie jest zobowiązany zapewnić telepracownikowi odpowiednich urządzeń higienicznosanitarnych.
  14. Nie możesz odmówić przyjścia do pracy. Masz obowiązek się do niej stawić. Kodeks pracy Art. 210. "§ 1. W razie gdy warunki pracy nie odpowiadają przepisom bezpieczeństwa i higieny pracy i stwarzają bezpośrednie zagrożenie dla zdrowia lub życia pracownika albo gdy wykonywana przez niego praca grozi takim niebezpieczeństwem innym osobom, pracownik ma prawo powstrzymać się od wykonywania pracy, zawiadamiając o tym niezwłocznie przełożonego. § 2. Jeżeli powstrzymanie się od wykonywania pracy nie usuwa zagrożenia, o którym mowa w § 1, pracownik ma prawo oddalić się z miejsca zagrożenia, zawiadamiając o tym niezwłocznie przełożonego."
  15. Ja zwróciłbym uwagę po prostu na płytki. Skoro maty się zsuwają, a taśmy za szybko ścierają to znaczy że z płytkami jest coś nie tak. Czy to są przystosowane płytki do bycia na zewnątrz? Czy one są porowate czy już całkowicie gładkie? Jeśli są już gładkie przez używanie, bo się po prostu porowatość starła to najwyższa pora je wymienić. Zima to naprawdę okres wielu wypadków w pracy właśnie z tego powodu. Nie wystarczy ścierać śniegu z błotem co jakiś czas (bo znam ludzi którzy każą sprzątaczkom po prostu częściej wycierać schody). Można jeszcze zastosować plastikową wycieraczkę skoro inne maty się ześlizgują. No i pouczyć wszystkich pracowników że wchodząc i schodząc należy ZAWSZE trzymać się poręczy.
  16. E-learning jest stosowany już coraz częściej w wielu dziedzinach nauki, rozwija się bardzo szybko oraz coraz więcej ludzi z niego korzysta. Hot dog całkiem dobrze napisał o co tak naprawdę w tym chodzi i że głównie to rzetelność oraz Twój zapał na nauki ma tutaj kluczowe znaczenie, żeby ta forma nauki coś dała. Ja z mojej strony polecam, nie robiłem nigdy kursu BHP czy na Inspektora ale z innych dziedzin i byłem zadowolony w 9 na 10 przypadkach.
  17. Szatnia - 4 razy na godzinę Umywalnia - 2 razy na godzinę Umywalnia z natryskami - 5 razy na godzinę. Zapoznaj się również z ilościami powietrza, które trzeba wymieniać.
  18. Bezpieczeństwo dzieci, czynniki szkodliwe to mus. Ergonomia również nie zaszkodzi.
  19. A poprzedniego bhpowca już nie ma? Czy nie było wcześniej tego stanowiska w tej firmie?
  20. Mierzej

    Szkolenie stażysty

    Trochę nie rozumiem Twojego pytania? Ty sam jesteś stażystą czy jak sprawa wygląda? Czy to Ty chcesz przeszkolić stażystę? Mógłbyś rozwinąć dokładnie o co Ci chodzi? Wtedy postaram Ci się pomóc.
  21. Szkolenie stanowisk-owe można jak najbardziej wykonać, faktycznie nie będzie na nim zbyt wielu niebezpieczeństw i zagrożeń dla życia jednak dla świętego spokoju proponowałbym zrobić ogólne i na stanowisko pracy. Przezorny zawsze ubezpieczony! Pamiętajmy o tym
  22. Żadne przepisy nie odnoszą się do tego jednoznacznie, głównie ma znaczenie ocena ryzyka zawodowego oraz konsultacja z pracownikami. Czasami stosuje się też ubrania, które mają odblask, są one jednak uznawane za mniej skuteczne, jeżeli chodzi o tego typu sprawy. Decyzja tak naprawdę należy do Ciebie.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...