Nataliamisiek 0 Napisano 23 Września 2016 Share Napisano 23 Września 2016 Czy możecie wymienić jakie są zasady BHP w kuchni? właściwie kuchni hotelowej? Odnośnik do odpowiedzi
jaro 1 Napisano 23 Września 2016 Share Napisano 23 Września 2016 Zasad BHP, których należy przestrzegać w kuchni jest mnóstwo. Dotyczą głównie higieny osobistej, rozmaitych chorób, odzieży oraz odpowiednich dokumentów. Warto zapoznać się z poniższym tekstem - myślę, że to wystarczający zbiór informacji w tym temacie: Cytat Ogólne zasady higieny Pracownik przystępujący do pracy musi być zdrowy i posiadać aktualną książeczkę zdrowia. Za aktualność badań odpowiada pracownik. W przypadku stwierdzenia przez pracownika zmian, np. ropni, ran na skórze, nieżytu dróg oddechowych ma on obowiązek przed rozpoczęciem pracy zgłosić się do przełożonego celem oceny czy może zostać dopuszczony do pracy. Wszelkiego typu rany muszą zostać osłonięte opatrunkiem wodoszczelnym. Pracownik jest zobowiązany nosić odzież ochronną. Zabronione jest noszenie części ubrania cywilnego lub wchodzenie w ubraniu cywilnym. Wszyscy pracownicy muszą: zachować czystość rąk, twarzy i całego ciała, posiadać czyste paznokcie krótko obcięte nie nosić w czasie pracy biżuterii czyli pierścionków, wisiorków, kolczyków itp. oraz nie malować paznokci nie przechowywać w kieszeniach żadnych przedmiotów Zabronione jest spożywanie posiłków w miejscach innych niż do tego celu przeznaczone. Zabronione jest żucie gumy oraz palenie tytoniu w miejscach innych niż do tego celu przeznaczone. Każdorazowe wejście pracownika na dział produkcyjny musi być poprzedzone myciem rąk. Dojście do miejsc pracy oraz opuszczanie powinno odbywać się wyznaczonymi do tego celu drogami. Higiena osobista przed rozpoczęciem pracy. Wstęp pracowników na stanowiska robocze zaczyna się od wydzielonej szatni z węzłem sanitarnym. Pracownicy ściągają odzież własną i przebierają się w odzież roboczą. Odzież osobista musi zostać pozostawiona w szatni w szafkach poszczególnych pracowników. Pracownik może udać się do swojego stanowiska pracy tylko wyznaczoną drogą w odzieży roboczej. Każdy pracownik przed przystąpieniem do pracy przechodzi odpowiednią procedurę dopuszczającą do stanowiska pracy. Higiena osobista w trakcie pracy. Po każdym opuszczeniu stanowiska pracy, a przed powrotem pracownik musi umyć ręce. W czasie pracy pracownicy zobowiązani są do systematycznego mycia i dezynfekowania narzędzi. Pracownicy w przypadku zabrudzenia odzieży są zobowiązani do jej wymiany na czystą. Pracownicy muszą mieć włosy zakryte czepkiem. Higiena osobista po zakończeniu pracy: Narzędzia pracy pozostają w wyznaczonym miejscu w celu ich wymycia i dezynfekcji. Odnośnik do odpowiedzi
Małami123 0 Napisano 23 Września 2016 Share Napisano 23 Września 2016 "Przepisy bhp w art. 2373 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (tekst jedn.: Dz. U. z 2014 r. poz. 1502) – dalej k.p. obligują pracodawcę do przeszkolenia pracowników w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy przed dopuszczeniem ich do pracy oraz prowadzenia okresowych szkoleń w tym zakresie. Nie wolno bowiem dopuścić pracownika do pracy, do której wykonywania nie posiada wymaganych kwalifikacji, potrzebnych umiejętności, a także dostatecznej znajomości przepisów oraz zasad bhp." Odnośnik do odpowiedzi
Marco 0 Napisano 25 Września 2016 Share Napisano 25 Września 2016 Jeżeli chodzi o gastronomię to najważniejsza jest szeroko rozumiana higiena. Chodzi zarówno o czystość w miejscu pracy, wszelkich sprzętów znajdujących się w kuchni i części jadalnej, jak i osobista. W tym obszarze nie ma mowy o jakichkolwiek niedociągnięciach. Należy pamiętać także o dezynfekcji. Pozdrawiam. Odnośnik do odpowiedzi
Nataliamisiek 0 Napisano 26 Września 2016 Autor Share Napisano 26 Września 2016 Sądzę, że to wszystko zależy od wielkości lokalu, oraz tego co będzie serwować. Hotele mają inne standardy niż restauracje czy budki z hamburgerami. Odnośnik do odpowiedzi
Sonsty765 0 Napisano 26 Września 2016 Share Napisano 26 Września 2016 Sprawą zupełnie podstawową, o której nigdy nie można zapomnieć są tu przede wszystkim książeczki sanitarne. A spotkałam się wiele razy z tym, że pracownicy nie zawsze mieli książeczki sanepidowskie. Odnośnik do odpowiedzi
Sonsty765 0 Napisano 26 Września 2016 Share Napisano 26 Września 2016 Ciekawa jestem jak jest kara za nie posiadanie takiej książeczki, wie ktoś? Odnośnik do odpowiedzi
Małami123 0 Napisano 27 Września 2016 Share Napisano 27 Września 2016 k Dnia 26.09.2016 o 16:48, Sonsty765 napisał: Ciekawa jestem jak jest kara za nie posiadanie takiej książeczki, wie ktoś? 500 zł oraz nakaz ich wykonania. I nie pomoże tutaj podpieranie się książeczką sanepidowską, gdyż obecnie nie ma ona żadnej wartości. Pracownik w takim wypadku nie poniesie żadnych konsekwencji. Odnośnik do odpowiedzi
Szefowa wszystkich 0 Napisano 29 Września 2016 Share Napisano 29 Września 2016 Na pewno pracownik przystępujący do pracy musi być zdrowy i posiadać aktualną książeczkę zdrowia. Za aktualność badań odpowiada pracownik. W przypadku stwierdzenia przez pracownika zmian, np. ropni, ran na skórze, nieżytu dróg oddechowych ma on obowiązek przed rozpoczęciem pracy zgłosić się do przełożonego celem oceny czy może zostać dopuszczony do pracy. Wszelkiego typu rany muszą zostać osłonięte opatrunkiem wodoszczelnym. Pracownik jest zobowiązany nosić odzież ochronną. Zabronione jest noszenie części ubrania cywilnego lub wchodzenie w ubraniu cywilnym. Wszyscy pracownicy muszą: zachować czystość rąk, twarzy i całego ciała, posiadać czyste paznokcie krótko obcięte nie nosić w czasie pracy biżuterii czyli pierścionków, wisiorków, kolczyków itp. oraz nie malować paznokci nie przechowywać w kieszeniach żadnych przedmiotów Odnośnik do odpowiedzi
Sonsty765 0 Napisano 3 Października 2016 Share Napisano 3 Października 2016 Dnia 23.09.2016 o 12:01, jaro napisał: Zasad BHP, których należy przestrzegać w kuchni jest mnóstwo. Dotyczą głównie higieny osobistej, rozmaitych chorób, odzieży oraz odpowiednich dokumentów. Warto zapoznać się z poniższym tekstem - myślę, że to wystarczający zbiór informacji w tym temacie: Bardzo Dnia 27.09.2016 o 18:09, Małami123 napisał: k 500 zł oraz nakaz ich wykonania. I nie pomoże tutaj podpieranie się książeczką sanepidowską, gdyż obecnie nie ma ona żadnej wartości. Pracownik w takim wypadku nie poniesie żadnych konsekwencji. oo dzięki:) Odnośnik do odpowiedzi
Rekomendowane odpowiedzi