Skocz do zawartości

Dorota garstka

Członkowie
  • Liczba zawartości

    15
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    1

Zawartość dodana przez Dorota garstka

  1. Proszę mieć również na uwadze, że owa sytuacja nadmiernego stresu powstała podczas interwencji, zgodnie z orzecznictwem sądu (Wyrok Sądu Apelacyjnego z dnia 22 lutego 2000 r. – III Aua 864/99, OSA 2001/10/37) może zostać uznana jako przyczyna zewnętrzna, jeśli zostaje spełniony warunek iż dana okoliczność była nietypowa i nadmierna dla tego rodzaju czynności, przy czym - moim zdaniem- obie z tych cech zostają poddane subiektywnej ocenie.
  2. Zdarzenie można zakwalifikować jako wypadek przy pracy ponieważ zostały spełnione cztery czynniki kwalifikujące dane zdarzenie do zdarzenia wypadkowego związanego z procesem pracy, Zgodnie z art. 3 ustawy o ubezpieczeniu społecznym z tytułu wypadków przy pracy i chorób zawodowych wypadkiem przy pracy nazywamy zdarzenie które jest nagłe, wywołane przyczyną zewnętrzną, powoduje uraz lub śmierć oraz ma związek z pracą. W Pańskim zdarzeniu sprawa wygląda następująco: 1) zdarzenie nagłe, przez co należy rozumieć czas zmiany roboczej; 2) związek z pracą- pełnił Pan służbę, do zdarzeni
  3. Do podstawowych zadań służby bhp należy m.in. prowadzenie prac związanych z badaniem przyczyn i okoliczności wypadków przy pracy (zgodnie z § 2 rozporządzenia w sprawie służby bezpieczeństwa i higieny pracy). Po przez powyższe stwierdzenie należy rozumieć, iż pracownik służby bhp jest zobowiązany na rzecz pracodawcy sporządzić dokumentację powypadkową związaną z wypadkiem przy pracy na podstawie zeznań- Pańskich oraz świadków zdarzenia wypadkowego. Do ustalenia przyczyn i okoliczności wypadku komisja powypadkowa może posłużyć się również dodatkowymi źródłami informacyjnych (w tym dokumentacj
  4. Zgodnie z obowiązującym prawem (k.p. oraz Dz. U Nr. 105, poz 870), ma Pan obowiązek sporządzenia dokumentacji powypadkowej oraz powołanie zespołu powypadkowego. W Pańskim przypadku, sprawa wygląda następująco: pracodawca po otrzymaniu od pracownika informacji o wypadku przy pracy, jest zobowiązany w ciągu 14 dni (kalendarzowych!) sporządzić protokół powypadkowy, oraz powołać komisję która ma za zadanie zbadać przyczyny i okoliczności tego zdarzenia. Jeśli nie zatrudnia Pan osoby odpowiedzialnej za bhp w firmie, w skład komisji powołuje Pan siebie, oraz wybranego pracownika, zatrudnionego na d
  5. A czy za przyczynę zewnętrzną nie można uznać stresu i presji związanej z wykonywaną pracą?:> opisanie tylko, że pracownik poparzył się wrzątkiem, uważam ze jest to zbyt mała ilość danych aby stwierdzić czy zrobił to celowo, czy przez nie uwagę, czy może przyczyną był wyżej wspomniany stres i presja, czy może nie właściwie zorganizowane stanowisko pracy (np. ograniczone przestrzenie, zastawione itp.)
  6. Ja natomiast uważam, że zarówno sprzedawca sklepowy jak i kelner zaliczamy do stanowisk robotniczych. Ilu dyskutantów tyle zdań:)
  7. Niestety TomYomTomasz, nie ma punktów prawnych wykazujących szkodliwość pracy kserokopiarek. Jedyne do czego mogę Cię odesłać to publikacje WHO oraz nasze polskie rozprawy naukowe na ten temat...np. Kowalska M., Elwira Zajusz - Zubek E.: Narażenie na ozon pracowników obsługujących kserokopiarki i drukarki, Medycyna Pracy, Instytut Medycyny Pracy im. Prof.J. Noffera w Łodzi, 61/5, 2010
  8. Podczas pracy, kserokopiarka emituje tlenki azotu oraz ozon, które zaliczane są do szkodliwych substancji niebezpiecznych o charakterze toksycznym. Szkodliwość działania tych substancji na pracownika zależy głównie od czasu ekspozycji, a co za tym idzie- od stężenia substancji toksycznych w pomieszczeniu. Emitowany ozon oraz tlenki azotu mogą powodować choroby układu oddechowego, w tym podrażnienie gardła i kaszel. Ozon wpływ również negatywnie na nasz narząd wzroku- może powodować zapalenie spojówek. Pracownicy narażeni na toksyczne związki tlenków azotu oraz ozonu mogą mieć również objawy za
  9. Jeśli pracodawca ukończył szkolenie z zakresu bhp dedykowane dla służby bhp, to tak.
  10. Bączek, "okresowo" nie oznacza, że ocena ryzyka zawodowego ma być wykonywana w danych sytuacjach określonych rozporządzeniami, czy standardami. Okresowo oznacza, że to pracodawca, w porozumieniu z przedstawicielami pracowników (w tym z pracownikiem służby bhp) określa, okres aktualizacji dokumentacji, czyli np. dokumentacja w firmie może być aktualizowana co najmniej raz na 2 lata, a gdy w przeciągu roku od zaktualizowanej orz-tki np. nastąpi zmiana lokalizacji stanowiska pracy, lub stanowisko zostanie wyposażone w nową maszynę, czy nawet stanowisko zmieni brzmienie (np. z polsko języcznego na
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Aby korzystać z naszego forum dyskusyjnego należy zaakceptować regulamin oraz Politykę prywatności znajdujące się pod adresem: Regulamin oraz Polityka prywatności