Miki 1 Napisano 30 Sierpnia 2016 Share Napisano 30 Sierpnia 2016 Cześć, nasza firma wygląda podobnie na dwóch piętrach tj. http://www.klimatysatory.pl/wp-content/uploads/2010/06/Rzut-pomieszczeń.bmp Czy mógłby ktoś mi wskazać jak w praktyce powinno wyglądać oznakowanie? Czytałem rozporządzenie, ale jest dość mętne oraz niejasne. Nie jestem w stanie go przełożyć na praktykę, gdzie mam przywiesić znaczniki i ile. Proszę o pomoc. Pozdrawiam Odnośnik do odpowiedzi
ITprofi 3 Napisano 31 Sierpnia 2016 Share Napisano 31 Sierpnia 2016 1) Jeśli pomieszczenie ma 100 m2, to będą potrzebne 3 gaśnice. Koło każdej daj znak o gaśnicy. 2) Koło wejścia do firmy instrukcję przeciwpożarową 3) W samym pomieszczeniu znaków kierujących do wyjścia nie trzeba dawać, bo jest to zaledwie 3-4 pomieszczenia A same zasady nie szukaj w kp i rozporządzeniu tylko Polskiej Normie, do której odnosi się rozporządzenie tj. PN-N-01256-5:1998, albo nowszej: Cytat Z każdego miejsca na drodze ewakuacyjnej, w którym może pojawić się wątpliwość, co do kierunku ewakuacji, powinien być widoczny znak ewakuacyjny. Wielkość (wymiary) znaku powinna być dobierana w zależności od odległości, z jakiej znak ten powinien być dostrzegany przez ewakuujących się ludzi. Znaki lub ich zestawy znaków należy stosować zgodnie z ich znaczeniem i zastosowaniem. Przy rozmieszczaniu znaków ewakuacyjnych należy zwrócić uwagę na ich usytuowanie w stosunku do źródeł światła. Znaki fotoluminescencyjne należy umieszczać możliwie blisko źródła światła w celu zapewnienia ich dostatecznej luminancji. Znaki ewakuacyjne fotoluminescencyjne powinny być stosowane tam, gdzie funkcjonuje Odnośnik do odpowiedzi
KatarzynaPras 0 Napisano 9 Września 2016 Share Napisano 9 Września 2016 Tutaj jest to dobrze rozrysowane, chociaż jak jest to firma w lokalu i jest parę pomieszczeń to nie ma sensu tworzyć oznakowania w zakresie bhp. Niechaj się lepiej w całym budynku zajmie tym administrator. Odnośnik do odpowiedzi
Rekomendowane odpowiedzi