Skocz do zawartości

Oznakowanie przeciwpożarowe w piątrowej firmie


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, nasza firma wygląda podobnie na dwóch piętrach tj. http://www.klimatysatory.pl/wp-content/uploads/2010/06/Rzut-pomieszczeń.bmp

Czy mógłby ktoś mi wskazać jak w praktyce powinno wyglądać oznakowanie? Czytałem rozporządzenie, ale jest dość mętne oraz niejasne. Nie jestem w stanie go przełożyć na praktykę, gdzie mam przywiesić znaczniki i ile. Proszę o pomoc.

Pozdrawiam

Odnośnik do odpowiedzi

1) Jeśli pomieszczenie ma 100 m2, to będą potrzebne 3 gaśnice. Koło każdej daj znak o gaśnicy.

2) Koło wejścia do firmy instrukcję przeciwpożarową

3) W samym pomieszczeniu znaków kierujących do wyjścia nie trzeba dawać, bo jest to zaledwie 3-4 pomieszczenia

A same zasady nie szukaj w kp i rozporządzeniu tylko Polskiej Normie, do której odnosi się rozporządzenie tj. PN-N-01256-5:1998, albo nowszej:
 

Cytat

 

Z każdego miejsca na drodze ewakuacyjnej, w którym może pojawić się wątpliwość, co do kierunku ewakuacji, powinien być widoczny znak ewakuacyjny.

Wielkość (wymiary) znaku powinna być dobierana w zależności od odległości, z jakiej znak ten powinien być dostrzegany przez ewakuujących się ludzi.

Znaki lub ich zestawy znaków należy stosować zgodnie z ich znaczeniem i zastosowaniem.

Przy rozmieszczaniu znaków ewakuacyjnych należy zwrócić uwagę na ich usytuowanie w stosunku do źródeł światła.

Znaki fotoluminescencyjne należy umieszczać możliwie blisko źródła światła w celu zapewnienia ich dostatecznej luminancji.

 

Znaki ewakuacyjne fotoluminescencyjne powinny być stosowane tam, gdzie funkcjonuje

 

 

Odnośnik do odpowiedzi
  • 2 weeks later...
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Aby korzystać z naszego forum dyskusyjnego należy zaakceptować regulamin oraz Politykę prywatności znajdujące się pod adresem: Regulamin oraz Polityka prywatności