TomYomTomasz 0 Napisano 4 Listopada 2017 Share Napisano 4 Listopada 2017 Witam serdecznie Nie wiecie może, czy użytkowanie kserokopiarki może być szkodliwe dla zdrowia? Odnośnik do odpowiedzi
Dorota garstka 1 Napisano 6 Listopada 2017 Share Napisano 6 Listopada 2017 Podczas pracy, kserokopiarka emituje tlenki azotu oraz ozon, które zaliczane są do szkodliwych substancji niebezpiecznych o charakterze toksycznym. Szkodliwość działania tych substancji na pracownika zależy głównie od czasu ekspozycji, a co za tym idzie- od stężenia substancji toksycznych w pomieszczeniu. Emitowany ozon oraz tlenki azotu mogą powodować choroby układu oddechowego, w tym podrażnienie gardła i kaszel. Ozon wpływ również negatywnie na nasz narząd wzroku- może powodować zapalenie spojówek. Pracownicy narażeni na toksyczne związki tlenków azotu oraz ozonu mogą mieć również objawy zatrucia, czyli bóle głowy, duszności, zawroty głowy. W wielu przypadkach, zaleca się, aby pracodawca wyznaczył odrębne pomieszczenie, w którym umieszcza się kserokopiarki. Takie rozwiązanie znacznie minimalizuje narażenie pracownika na toksyczne związki chemiczne emitowane podczas pracy kserokopiarki. Odnośnik do odpowiedzi
TomYomTomasz 0 Napisano 6 Listopada 2017 Autor Share Napisano 6 Listopada 2017 8 godzin temu, Dorota garstka napisał: Podczas pracy, kserokopiarka emituje tlenki azotu oraz ozon, które zaliczane są do szkodliwych substancji niebezpiecznych o charakterze toksycznym. Szkodliwość działania tych substancji na pracownika zależy głównie od czasu ekspozycji, a co za tym idzie- od stężenia substancji toksycznych w pomieszczeniu. Emitowany ozon oraz tlenki azotu mogą powodować choroby układu oddechowego, w tym podrażnienie gardła i kaszel. Ozon wpływ również negatywnie na nasz narząd wzroku- może powodować zapalenie spojówek. Pracownicy narażeni na toksyczne związki tlenków azotu oraz ozonu mogą mieć również objawy zatrucia, czyli bóle głowy, duszności, zawroty głowy. W wielu przypadkach, zaleca się, aby pracodawca wyznaczył odrębne pomieszczenie, w którym umieszcza się kserokopiarki. Takie rozwiązanie znacznie minimalizuje narażenie pracownika na toksyczne związki chemiczne emitowane podczas pracy kserokopiarki. Nie zaprzeczę, że to nie zaspokoiło mnie Poprosiłbym o ewentualne podanie jakiegoś punktu prawnego Odnośnik do odpowiedzi
Dorota garstka 1 Napisano 7 Listopada 2017 Share Napisano 7 Listopada 2017 Niestety TomYomTomasz, nie ma punktów prawnych wykazujących szkodliwość pracy kserokopiarek. Jedyne do czego mogę Cię odesłać to publikacje WHO oraz nasze polskie rozprawy naukowe na ten temat...np. Kowalska M., Elwira Zajusz - Zubek E.: Narażenie na ozon pracowników obsługujących kserokopiarki i drukarki, Medycyna Pracy, Instytut Medycyny Pracy im. Prof.J. Noffera w Łodzi, 61/5, 2010 Odnośnik do odpowiedzi
E N D R J U 0 Napisano 7 Listopada 2017 Share Napisano 7 Listopada 2017 TomYomTomasz też próbowałem ci pomóc, ale niestety nie mogłem znaleźć, żadnych przepisów zalecających się specjalnie do urządzeń takich jak kserokopiarek Znalazłem jedynie to: Cytat http://prawo.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20031691650/O/D20031650.pdf Tu masz mowę, o tym, że pracodawca jest zobowiązany do zapewnienia dobrej wentylacji w pomieszczeniach w których panuje duża temperatura (kserokopiarka może rozgrzać się do 200 st. cel.) i gdzie mogą unosić się szkodliwe pyłki. Odnośnik do odpowiedzi
Rekomendowane odpowiedzi