Skocz do zawartości

Monika.W

Członkowie
  • Zawartość

    20
  • Dołączył

  • Ostatnio

Reputacja

0 Nie wyróżnia się

O Monika.W

  • Ranga
    Nowicjusz
  1. Dzień dobry, chciałabym się dowiedzieć, jakie główne wymagania musu spełnić firma, aby móc wypełnić wszystkie wymagania przeciwpożarowe, które nakłada ustawa o ochronie przeciwpożarowej oraz rozporządzenie do tej ustawy w sprawie ochrony przeciwpożarowej budynków. Trochę tych postanowień tam jest, a nie mam czasu ich wszystkich czytać. Czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć jak to wygląda w praktyce i co jest najważniejsze?
  2. Cześć, czy budynek mieszkalny musi posiadać gaśnicę? Mam dom dwupiętrowy i gdzieś słyszałam, że także budynki mieszkalne muszą posiadać takie gaśnice, jakie są np. w biurach, szkołach, czy też instytucjach państwowych Z góry dziękuję za odpowiedź
  3. Łuk@sz w bloku gaśnica być musi, bo jest to budynek zamieszkiwania zbiorowego (a więc ZL V) a nie mieszkalny (ZL IV) - wynika to z rozporządzenia mswia w sprawie ochrony przeciwpożarowej budynków, obiektów etc. par. 32 pkt. 3, który nie wymienia ZL IV jako obiektu, który musi mieć odpowiednią gaśnicę
  4. Skoro masz pracowników to musisz przeprowadzić ocenę. Poszukaj na tym forum wzorów oceny ryzyka, a następnie dostosuje go do prowadzonej przez Ciebie działalności. Będzie to najprostsze i najszybsze rozwiązanie w tym zakresie. Z pewnością odpowiednia ocena ryzyka zawodowego pomoże Ci w wykazaniu zagrożeń w miejscu pracy i ochrony przed nimi
  5. Nie wiedziałam, że jest taki wymóg. Nikt w firmie mnie nawet o tym nie informował, że mogę skorzystać z 5 minutowej przerwy przy pracy po 1 godzinie. Moim zdaniem to dobre założenie, gdyż wzrok przy takiej pracy był bardzo przemęczony. Tylko szkoda, że nikt tego nie respektuje ..
  6. A potem się dziwią, że nikt nie chce kobiet zatrudniać z dzieckiem skoro ustawodawca wprowadza takie "wyjątki" i pozbawia pracodawcę możliwości kontroli nad pracownikiem (a tym samym zysku) w zakresie 1/8 dzień w dzień. To tak jakby zabrać komuś 1/8 zysku, tylko z tego też powodu, że jeden z naszych pracowników ma dziecko i jest karmione piersią. Czasem zapisy chroniące kobieta działają wręcz odwrotnie ..
  7. Monika.W

    Ile kg może podnosić kobieta?

    A w zakresie prawa polskiego, jakie rozporządzenie to reguluje? Chciałabym być pewne tego, że na pewno jest to 20/12 kg i czegoś czasem w prawie nie zmienili. Poza tym miałabym stałą kontrolę nad tym, czy z roku na rok ten limit się nie zmienia ..
  8. Zgodnie z art. Art. 1517. § 1 Kodeksu Pracy. Pora nocna obejmuje 8 godzin między godzinami 21:00 a 7:00 - inną kwestią jest to, czy młodociany może w ogóle pracować w porze nocnej, to bym musiał jeszcze później sprawdzić
  9. A co w przypadku gdy kurierem jest duża firma np. UPS? Wtedy powstaje problem i nie wiem w jaki sposób będę mógł do rozwiązać? W moim przypadku UPS nie chce zgodzić się na podpisanie takiego upoważnienia, uważając że jest uprawnione do dokonywania przesyłek z mocy prawa na podstawie prawa pocztowego, w związku z tym nie potrzebuje odpowiedniego upoważnienia w tym zakresie. Nie wiem czy się zgodzić z tym co mi odpisali, bo mój prawnik uważa inaczej .. Ciekawe co giodo na ten temat
  10. Przede wszystkim należy się zapoznać z ustawą w tym zakresie, tam będziesz miał wskazane jakie są uprawnienia i obowiązki ABI-ego. Warto wspomnieć, że samo powołanie to po prostu wskazanie jego danych i dokonanie tego w formie pisemnej za pomocą wzoru np. takiego - https://rejestrabi.pl/files/powolanieABI-druk.pdf To jest załącznik z rozporządzenia, wypełnij i wyślij do GIODO
  11. Microsoft WORD automatycznie odnotowywuje jaki użytkownik wprowadził jakie dane. Jednak nie wiem jaką masz wersję. Gorzej jest w przypadku excell-a, on nie pozwala odnotować kto wprowadził jakie dane do systemu i jest z tym duży problem. Niestety, ale bardzo często poważnym problemem jest to, że w tym wypadku wiele programów nie zapewnia nam takiej możliwości, a ciężko jest je zamienić innymi. Ja bym polecił (gdy nie będzie takiej opcji) po prostu zabezpieczyć plik hasłem, do tego zaszyfrować dysk, bo nic więcej nie da się zrobić. Chyba że specjalnie z tego powodu szukać innego programu, ale większość firm korzysta z excella, a w nim nie da się określić rozliczalności ochrony danych osobowych niestety. Z tego też powodu są to działania nielegalne, ale w praktyce przyjęte
  12. Cześć, możecie mi polecić jakąś firmę, która przeprowadziła dla Was dobre szkolenie z zakresu ochrony danych osobowych? Oprócz tego chciałabym poznać, czym kierowaliście się podczas wyboru odpowiednich szkoleń z zakresu ochrony danych osobowych
  13. Jeśli nie masz w ogóle pojęcia na temat danych osobowych ,to warto przejść jakieś szkolenie, albo poprosić obsługującą Cię firmę prawną o to, aby przeprowadziła odpowiednie szkoleni z zakresu danych osobowych. W ten sposób będziesz miał przynajmniej podstawą wiedzę ku temu, aby móc poprowadzić takie szkolenie. Bez tego nawet nie masz o czym poinformować swoich pracowników, którzy będą potrzebowali konkretnych informacji, jak postępować zgodnie z prawem.
  14. Ja chciałam stworzyć samemu, ale okazało się to za trudne. Ciężko znaleźć odpowiednią podstawę prawną i być pewnym, że na pewno mogę przetwarzać np. zbiór danych z maili na podstawie 23 ust. 1 pkt.5 tj. usprawiedliwony interes. Dlatego postanowiłam, że lepiej jest to oddać w ręce kogoś kto miał z tym do czynienia. W ten sposób za 600zł udało mi się ogarnąć te dokumenty i poszło już z górki
  15. Skoro i tak mają Ci go dostosować do twoich potrzeb to warto się zastanowić, czy nie lepiej wyjdzie skorzystanie z pomocy ABI/kancelarii w tym zakresie. Mym zdaniem dość drogim rozwiązaniem może być w tym wypadku kupno wzorca za 300-400zł, który nie jest w ogóle dostosowany do twojej firmy. Praca się zaczyna dopiero od chwili poznania co masz w firmie i co możesz zrobić. Inaczej nie ma to najmniejszego sensu ..
×