Szkolenie okresowe BHP dla pracowników administracyjno-biurowych

Informacje o szkoleniu

Internetowe szkolenie okresowe BHP dla pracowników administracyjno-biurowych prowadzone jest w formie online przez Internet jako samokształcenie kierowane tzw. e-learning zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 27 lipca 2004 r. w sprawie szkolenia w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy. Szkolenie jest przeznaczone dla pracowników na stanowiskach administracyjno-biurowych, w tym zatrudnionych przy obsłudze monitorów ekranowych o których mowa w § 14 ust. 2 pkt 5.

  • Termin ważności: 6 lat
  • Dostęp do szkolenia: automatyczny po dokonaniu płatności
  • Zaświadczenie: otrzymywane automatycznie po zaliczeniu testu

60,00  z VAT

Celem kursu online “Szkolenie okresowe BHP dla pracowników administracyjno-biurowych” jest aktualizacja i uzupełnienie wiedzy i umiejętności w szczególności z zakresu:

  • zaznajomienia z czynnikami środowiska pracy, oceną zagrożeń związanych z wykonywaną pracą oraz środkami zapobiegawczymi,
  • praw, obowiązków oraz odpowiedzialności z zakresu bhp
  • metod ochrony przed zagrożeniami dla zdrowia i bezpieczeństwa pracowników,
  • kształtowania warunków pracy w sposób zgodny z przepisami i zasadami bezpieczeństwa i higieny pracy,
  • postępowania w razie wypadku i w sytuacjach awaryjnych oraz udzielania pomocy osobie, która uległa wypadkowi.

Ramowy program szkolenia okresowego bhp dla pracowników administracyjno-biurowych (co 6 lat) zgodny z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 27 lipca 2004 w sprawie szkolenia w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy, obejmuje:

Lp.

Temat szkolenia

Liczba godzin

1. Wybrane regulacje prawne z zakresu prawa pracy dotyczące bezpieczeństwa i higieny pracy, z uwzględnieniem:

  • praw i obowiązków pracowników i pracodawców w zakresie bezpieczeństwa i higieny
    pracy oraz odpowiedzialności za naruszenie przepisów i zasad bhp,
  • ochrony pracy kobiet i młodocianych,
  • wypadków przy pracy i chorób zawodowych oraz świadczeń z nimi związanych,
  • profilaktycznej ochrony zdrowia pracowników.

2

2. Postępowanie w zakresie oceny zagrożeń czynnikami występującymi w procesach pracy oraz w zakresie metod ochrony przed zagrożeniami dla zdrowia i życia pracowników.

2

3. Problemy związane z organizacją stanowisk pracy biurowej, z uwzględnieniem zasad ergonomii, w tym stanowisk wyposażonych w monitory ekranowe i inne urządzenia biurowe.

2

4. Postępowanie w razie wypadków i w sytuacjach zagrożeń (np. pożaru, awarii), w tym zasady udzielania pierwszej pomocy w razie wypadku.

2

Razem:

minimum

8

Szczegółowy program szkolenia okresowego bhp dla pracowników administracyjno-biurowych (co 6 lat) zgodny z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 27 lipca 2004 w sprawie szkolenia w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy, obejmuje:

TEMAT 1: Istota bezpieczeństwa i higieny pracy:

  1. Definicja pojęcia bhp.
  2. Obowiązki pracodawcy w zakresie szkoleń bhp.
  3. System szkoleń.
  4. Cykliczność szkoleń.
  5. Charakterystyka i rodzaje instruktaży (ogólny, stanowiskowy).
  6. Program szkolenia okresowego dla pracowników administracyjno – biurowych.

Moduł zakończony jednym quizem utrwalającym zdobytą wiedzę.

TEMAT 2: Wybrane regulacje prawne z zakresu prawa pracy dotyczące bezpieczeństwa i higieny pracy:

  1. Źródła prawa pracy, podstawowe zasady prawa pracy, zewnętrzne i wewnętrzne jednostki kontroli i nadzoru nad warunkami pracy.
  2. Obowiązki pracodawcy:
    • instrukcje bhp,
    • kary dla pracodawcy.
  3. Obowiązki pracownika.
  4. Prawa pracownika (do bezpiecznej pracy, do wynagrodzenia, do urlopu wypoczynkowego, uprawnienia związane z rodzicielstwem (urlop macierzyński, rodzicielski, ojcowski, wychowawczy, okolicznościowy).
  5. Prawa pracownika do opieki lekarskiej.
  6. Ochrona pracy kobiet (prawa i zakazy).
  7. Kary porządkowe

Moduł zakończony trzema quzami utrwalającymi zdobytą wiedzę. 

TEMAT 3:  Analiza okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy i chorób zawodowych oraz związana z nimi profilaktyka; omówienie charakterystycznych wypadków przy pracy, ze szczególnym uwzględnieniem wypadków powstałych na wskutek niewłaściwej organizacji pracy, oraz związanej z nimi profilaktyki :

  1. Definicja wypadku przy pracy i jego charakterystyka.
  2. Omówienie przyczyn zewnętrznych mających wpływ na wystąpienie wypadku.
  3. Podział wypadków ze względu na skutek.
  4. Rodzaje wypadków przy pracy (wypadek przy pracy, wypadek w drodze i z pracy oraz traktowany na równi z wypadkiem przy pracy).
  5. Przyczyny wypadków (ludzkie, organizacyjne i techniczne).
  6. Ubezpieczenie wypadkowe, świadczenia wypadkowe, obostrzenia kiedy nie przysługuje jednorazowe odszkodowanie oraz sytuacje kiedy ZUS odmawia wypłaty świadczeń.
  7. Odszkodowanie od pracodawcy.
  8. Choroby zawodowe (kiedy lekarz uznaje chorobę zawodową oraz kiedy pracownik może nie otrzymać świadczeń).

Moduł zakończony dwoma quzami utrwalającymi zdobytą wiedzę. 

TEMAT 4: Organizacja i metody kształtowania bezpiecznych i higienicznych warunków pracy, z uwzględnieniem stanowisk wyposażonych w monitory ekranowe; zarządzanie bezpieczeństwem i higieną pracy:

  1. Pojęcie ergonomii, czym się zajmuje i jakie są jej komponenty.
  2. Obowiązki pracodawcy (instrukcje obsługi urządzeń).
  3. Krzywe wydajności pracy w ciągu dnia, tygodnia i roku.
  4. Podstawy podczas pracy przy komputerze, oświetlenie miejsca pracy, wymagania dotyczące biurka, krzesła, monitora, klawiatury.
  5. Praca z laptopem – postawy podczas używania przenośnego komputera.
  6. Praca statyczna i dynamiczna – kiedy szybciej pojawia się zmęczenie.
  7. Obciążenia wysiłkiem statycznym, dolegliwości związane z długą pracą przy komputerze, objawy zmęczenia oczu, zespół cieśni nadgarstka, dyskopatia – schorzenie kręgosłupa.
  8. Temperatura powietrza w miejscu pracy.
  9. Charakterystyka pomieszczeń pracy (kubatura, oświetlenie).

Moduł zakończony dwoma quzami utrwalającymi zdobytą wiedzę. 

TEMAT 5: Czynniki szkodliwe i uciążliwe środowiska pracy:

  1. Obowiązki pracodawcy w zakresie przeprowadzania badań środowiska pracy oraz pomiarów czynników szkodliwych dla zdrowia.
  2. Klasyfikacja czynników szkodliwych.
  3. Rodzaje czynników w środowisku pracy (szkodliwe, uciążliwe, niebezpieczne).
  4. Pojęcie NDN i NDS (najwyższe dopuszczalne natężenie i najwyższe dopuszczalne stężenie).
  5. Charakterystyka czynników fizycznych.
  6. Definicja hałasu (wpływ hałasu na organizm ludzki, wartości hałasu w dB oraz ryzyko utraty słuchu).
  7. Drgania mechaniczne – wibracje.
  8. Promieniowanie optyczne, widzialne, nadfioletowe oraz podczerwone i laserowe.
  9. Prąd elektryczny, ciśnienie atmosferyczne i pyły.
  10. Charakterystyka czynników mechanicznych, chemicznych, biologicznych i psychofizycznych.
  11. Definicja ryzyka zawodowego (rola pracowników przy jego opracowywaniu, macierz ryzyka zawodowego oraz warunki dopuszczalności ryzyka)

Moduł zakończony dwoma quzami utrwalającymi zdobytą wiedzę. 

TEMAT 6: Pierwsza pomoc przedmedyczna:

  1. Czym jest pierwsza pomoc i o czym musimy pamiętać.
  2. Obowiązek udzielania pierwszej pomocy.
  3. Obowiązek pracodawcy w zakresie przeszkolenia osób w firmie w zakresie udzielania pierwszej pomocy oraz obsługi apteczki.
  4. Wyposażenie apteczki.
  5. Czynności zabronione po zaistnieniu wypadku.
  6. Schemat działania po wypadku (pozycja boczna ustalona, uciski ratownicze).
  7. Charakterystyka maseczek do sztucznego oddychania.
  8. Folia termoizolacyjna.
  9. Łańcuch przeżycia.
  10. Czynności ratownicze podczas zakrztuszeń, krwotoku z nosa, krwotoku zewnętrznym, złamań, oparzeń.
  11. AED – automatyczny zewnętrzny defibrylator.

Moduł zakończony trzema quzami utrwalającymi zdobytą wiedzę. 

TEMAT 7: Ochrona przeciwpożarowa:

  1. Definicja pożaru oraz jak powstaje.
  2. Grupy pożarów.
  3. Podręczny sprzęt gaśniczy.
  4. Rodzaje i oznakowanie gaśnic (proszkowa, śniegowa).
  5. Obsługa i budowa gaśnicy.
  6. Ręczny ostrzegacz pożarowy.
  7. Znaki ewakuacyjne i oznakowanie przeciwpożarowe.
  8. Alarmowanie straży pożarnej – ważne elementy.

Moduł zakończony trzema quzami utrwalającymi zdobytą wiedzę.

TEST KOŃCOWY:

Na końcu szkolenia znajduje się TEST KOŃCOWY. Uzyskanie poprawnych odpowiedzi na poziomie 80% zalicza test i uprawnia do uzyskania zaświadczenia o ukończeniu szkolenia w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy dla pracowników, o których mowa w § 14 ust. 2 pkt 5 Rozporządzenia Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 27 lipca 2004 w sprawie szkolenia w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy.

  1. Na karcie dowolnego szkolenia wybierz:
    • Dodaj do koszyka, jeżeli planujesz kupić więcej niż jedno szkolenie.
    • Kup teraz, jeżeli planujesz kupić tylko jedno szkolenie.
  2. Po przejściu do koszyka, postępuj zgodnie z instrukcjami pojawiającymi się na ekranie. Wypełnij dane zamawiającego, dane do faktury VAT, itp.
  3. Jeżeli nie masz jeszcze konta na naszej platformie, to zostanie ono dla Ciebie utworzone po zakończeniu transakcji.
  4. Jeżeli już posiadasz swój login i hasło do naszej platformy, to zaloguj się przed dokonaniem transakcji.
  5. Jeżeli masz kupon, to kliknij w odpowiedni link aby go zrealizować.
  6. Po zakończeniu transakcji zostaniesz automatycznie zalogowany na Twoje konto użytkownika.
  7. Dostęp do szkolenia otrzymasz natychmiast po zaksięgowaniu płatności online przez Przelewy24 lub na następny dzień roboczy po dokonaniu płatności tradycyjnej (elektronicznej).
  1. Dostęp do materiałów szkoleniowych.
  2. Egzamin w formie testu wyboru nieograniczony czasowo.
  3. Zaświadczenie o ukończeniu szkolenia BHP w wersji elektronicznej (pdf).
  4. Fakturę VAT za zakupione szkolenia.
Zaświadczenie Szkolenie okresowe BHP dla pracowników administracyjno-biurowych