-
Liczba zawartości
20 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
Odpowiedzi dodane przez Krzysztof26
-
-
Witam, w jaki sposób kupić legalnie bazę danych klientów? Chciałbym być pewny, gdyż na rynku działa wiele firm, które sprzedają tysiące adresów e-mail, a ja nie jestem pewien, czy tego typu działania są zgodne z prawem.
Pozdrawiam
-
Kupowanie adresów e-mail jest zakazane, bo nie będziesz miał zgody użytkownika na przesyłanie do niego adresu e-mail. Musiałbyś mieć pierwsze zgodę wszystkich użytkowników, a potem dopiero zakupić bazę mailingową. Niestety, ale takie działania w Polsce są w 99% zakazane. Chyba że masz pewność, że takie osoby wyraziły zgodę na otrzymywanie informacji handlowych od osób trzecich to musisz spełnić wymagania z art. 24 uodo tj.
Art. 24. 1. W przypadku zbierania danych osobowych od osoby, której one dotyczą, administrator danych jest obowiązany poinformować tę osobę o:
1) adresie swojej siedziby i pełnej nazwie, a w przypadku gdy administratorem danych jest osoba fizyczna – o miejscu swojego zamieszkania oraz imieniu i nazwisku;
2) celu zbierania danych, a w szczególności o znanych mu w czasie udzielania informacji lub przewidywanych odbiorcach lub kategoriach odbiorców danych;
3) prawie dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania;
4) dobrowolności albo obowiązku podania danych, a jeżeli taki obowiązek istnieje, o jego podstawie prawnej.
-
Dokładnie, musi być to osoba fizyczna i to pod określonymi warunkami. Niestety, ale nie będzie mógł być ABI firma, która co jakiś czas będzie wysyłać innych pracowników. Umowę podpisujesz z jedną osobą.
Pozdrawiam
-
Starosta jest administratorem danych osobowych, chociaż w tym wypadku wniosek złożyć do organu, który obsługuje starostę tj. starostwa powiatowego. Tam któryś z urzędników w imieniu starosty rozpatrzy twój wniosek
-
Raz na dwa lata jest taki obowiązek. Reguluje to §13 rozporządzenie w sprawie ochrony przeciwpożarowej budynków, innych obiektów budowlanych i terenów.
Urząd miasta a dane osobowe
w Wymagania prawne i obowiązki ABI, ADO, ASI
Napisano
Jak najbardziej, do urzędu miasta i innych organów władzy publicznej stosuje się przepisy ustawy o ochronie danych osobowych. A więc wszelkie obowiązki informacyjne, które wynikają z art. 23 oraz art. 24 uodo.