Skocz do zawartości

William

Członkowie
  • Liczba zawartości

    20
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Zawartość dodana przez William

  1. Dzień dobry, jakie wymagania trzeba spełnić, w przypadku otwarcia działalności gospodarczej, która będzie polegać na przygotowywaniu dietetycznych posiłków. Działalność gospodarcza byłaby wykonywana u mnie w domu, w związku z tym od czego muszę zacząć? Z góry dziękuje za pomoc!
  2. Ustawa o ochronie przeciwpożarowej wymienia, że do spełnienia obowiązków z wyżej cytowej ustawy uprawniony jest: "powinny posiadać co najmniej wykształcenie średnie i uprawnienia inspektora ochrony przeciwpożarowej lub kwalifikacje do wykonywania zawodu technik pożarnictwa" lub też osoby zatrudnione w jednostkach przeciwpożarowych. BHP-owiec może to być, o ile posiada uprawnienia wyżej wskazane.
  3. Cześć, czy znacie jakąś szkołę w Katowicach, która zajmuje się szkoleniem z zakresu ochrony danych osobowych i moglibyście mi ich polecić? Nie chcę brać najtańszej firmy, bo prowadzę głównie działalność, która opiera się na przetwarzaniu danych osobowych (pracuję w branży telemarketingu). Moi pracownicy powinni być świadomości odpowiedzialności karnej, cywilnej etc. za naruszenie ochrony danych. Pozdrawiam
  4. Akurat wyboru dużego nie masz, bo musisz się i tak trzymać rozporządzenia. Program zawarty w rozporządzeniu jest dość logiczny, od ogółu do szczegółu. Ja bynajmniej nic w nim nie zmieniałem nigdy, bo dobrze jest go w ten sposób opracować. Co do szczegółowości, to zależy ona od branży. To jak głęboko wejdziemy w temat zazwyczaj zależy od specjalisty z danej dziedziny
  5. Łoo, dzięki za liczne odpowiedzi. Chyba pokieruję się postem @Andrzej - bo kupna specjalistycznego oprogramowania nie rozważałem, a wpisanie tych danych obok danych osobowych nie będzie bardzo uciążliwe. Gdzieś tutaj na forum jeszcze czytałem, że GIODO w jednej z decyzji uznał za wystarczający ten sposób rozliczania się z danych osobowych. Jeszcze raz dzięki za dyskusję
  6. Dzięki za ten druk, przydał się ITprofi - tak, dobry adres podałeś. Sam na niego wysłałem i ABI (jeden z moich pracowników) został poprawnie zarejestrowany. Rzeczywiście jest to tylko formularz do wypisania, nic trudnego.
  7. Na mają skrzynkę też przyszły wiadomości, które straszyły mnie surowymi karami za brak przestrzegania przepisów o ochronie danych. Odesłałem jako wiadomość zwrotną do GIODO, napisali mi, że zajmą się tą sprawą (ponoć nie pierwszy przypadek), a ja mam się nie martwić, gdyż procedura jest zupełnie inna. Rzekomo na początku jest tylko wezwanie do zaprzestania naruszeń, a dopiero potem można mówić a ewentualnych próbach wymuszenia na przedsiębiorcy tych obowiązków. Z pewnością nikt od razu nie zgłasza sprawy do sądu, ani nie daje grzywny.
  8. Cześć, mam pewien problem, gdyż nie wiem w jaki sposób wprowadzić system, który odnotowywałby sposób wprowadzenia do systemu danych osobowych. Wiem, że jest to obowiązkowa procedura, która wynika z rozporządzenia, ale nie wiem jak to zrobić np. w programie microsoft word. W jaki sposób to dokonujecie? Chciałbym najlepiej poznać jakieś darmowe (albo w miarę tanie programy) lub też sposób jak to zrobić w Wordzie. Z góry dziękuję i pozdrawiam
  9. My mamy w sumie rozwinięte po prostu rozporządzenie w tym zakresie (te wszystkie podpunkty, które zostały w nim wskazane) tj: - przeglądy i konserwacje (antywirus, osoba odpowiedzialna za przeglądanie sprzętu co jakiś czas etc) - rozszerzone postanowienia na temat odnotowywania dostępu do systemu - środki kryptograficznej ochrony komputera przenośnego - środki ochrony przed wirusami - procedura i miejsce przechowywanie kopii zapasowych - procedura rozpoczęcia i zawieszenia pracy w systemi - hasła w systemie - procedura nadawania uprawnień Więc troch
  10. Czy ma ktoś jakiś wzór powołania ABI-ego? Szukałem licznych wzorów, no ale nie wiem na ile są dobre i czy mają wszystko co jest niezbędne. Na co zwracać uwagę podczas powoływania ABI-ego? Czy są jakieś konieczne warunki, które trzeba uwzględnić w takich upoważnieniu? Proszę najlepiej o linki do formularzy, które zostały już w praktyce sprawdzone Pozdrawiam
  11. Heh, a kombinowałem z tymi tabelkami i rysunkami, które były na stronie GIODO - http://www.giodo.gov.pl/163/id_art/1063/j/pl/, dobrze wiedzieć, że są inne (prostsze) sposoby na odpowiednie określenie struktury. Chociaż i tak te obowiązki są strasznie pierdołowate i nie widzę większego sensu ich wykonywania ..
  12. U nas jest macierz dyskowa, ale rzeczywiście jak przetwarzasz tylko niewielką ilość danych to zewnętrzne źródło danych w formie dysku usb/pendrive może być dobrym rozwiązaniem Łatwiej też będzie nagrywać wszystkie plki na te same i w ten sposób (co np. 30 dni) powiększać bazę danych osobowych. Będzie to z pewnością znacznie łatwiejsze rozwiązanie.
  13. U nas to wychodzi około 100-200zł/miesięcznie, trochę papierologi jest, bo wiele osób przewija się przez naszą firmę (czy to jako stażyści/czy to praktykanci). Ponadto mamy dostęp do wielu danych, często wrażliwych, co trzeba w odpowiedni sposób zabezpieczyć. Sami byśmy tego nie ogarnęli, dlatego lepiej jest po prostu powierzyć wszystkie zadania ABI, który w naszym imieniu dopełni wszelkich formalności.
  14. Cześć, moim zdaniem jest taka konieczność. Niestety, ale w tym wypadku tajemnica korespondencji nie jest wystarczającą podstawą do tego, aby przewoźnik był upoważniony do przetwarzania danych osobowych. Z tego też powodu zalecam, aby uzyskać takie upoważnianie od przewoźnika (jeśli się zgodzi), jak nie, to polecam bronić się ewentualnie (co zapewne w praktyce nie będzie potrzebne) tajemnicą korespondecyjną i upoważnieniem ustawowych do przetwarzania tych danych osobowych przez kuriera
  15. Cześć, budynki mieszkaniowe są zwolnione z tego obowiązku. A poza tym wszędzie wymagana jest gaśnica, chyba jedna na kondygnację oraz, aby każda osoba miała do niej dostęp w promieniu 30 metrów. Ponadto, także nie trzeba mieć gaśnicy w wszelkiego rodzaju obiektach, które nie są traktowane jako budynki np. altanki, ogródki, etc. Sporo teraz jest takich konstrukcji, w ramach których nawet nie wiadomo czy jest to budynek, czy też nie. Pozdrawiam
  16. Generalnie jako inspektor będziesz musiał zajmować się tworzeniem odpowiednie dokumentacji, dbaniem o prowadzenie szkoleń i ćwiczeń ewakuacyjnych
  17. Koło drzwi daj taki znaczek (lub w lewo, gdy drzwi ewakuacyjne są po lewej stronie) - http://www.bhpex.pl/znak-kierunek-do-wyjscia-drogi-ewakuacyjnej-w-prawo.html . Jednak nie wieszaj go na samych drzwiach, gdyż może to po prostu wprowadzać w błąd. Znaki powinny wyraźnie wskazywać wyjście, które będzie w ten sposób dobrze oznaczone
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Aby korzystać z naszego forum dyskusyjnego należy zaakceptować regulamin oraz Politykę prywatności znajdujące się pod adresem: Regulamin oraz Polityka prywatności