Skocz do zawartości

Adam

Członkowie
  • Liczba zawartości

    20
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Odpowiedzi dodane przez Adam

  1. Jeśli dojdzie do rozprawy, to świadek będzie mógł odmówić zeznać tylko i wyłącznie gdy "Art. 261. § 1 KPC. Nikt nie ma prawa odmówić zeznań w charakterze świadka, z wyjątkiem małżonków stron, ich wstępnych, zstępnych i rodzeństwa oraz powinowatych w tej samej linii lub stopniu, jak również osób pozostających ze stronami w stosunku przysposobienia. Prawo odmowy zeznań trwa po ustaniu małżeństwa lub rozwiązaniu stosunku przysposobienia. Jednakże odmowa zeznań nie jest dopuszczalna w sprawach o prawa stanu, z wyjątkiem spraw o rozwód. § 2. Świadek może odmówić odpowiedzi na zadane mu pytanie, jeżeli zeznanie mogłoby narazić jego lub jego bliskich, wymienionych w paragrafie poprzedzającym, na odpowiedzialność karną, hańbę lub dotkliwą i bezpośrednią szkodę majątkową albo jeżeli zeznanie miałoby być połączone z pogwałceniem istotnej tajemnicy zawodowej. Duchowny może odmówić zeznań co do faktów powierzonych mu na spowiedzi."

     

    W związku z powyższym świadek nie ma podstawie do odmówienia zeznań.

    • Like 1
  2. Każdy samemu powinien być wykonać taką dokumentację. Nie jest ona trudna. W tym wypadku wystarczy skonsultować się z pracownikiem, co do możliwych do wystąpienia ryzyk zawodowych (czyli ewentualnych wypadków przy pracy). Należy w tym wypadku określić wszystkie maszyny, które mogą je spowodować. Następnie do każdego stanowiska należy przypisać określone ryzyka np. duże ciężary, praca na wysokości etc. Następnie do każdego ryzyka związanego z pracą wskaż, czy jest ono małe, średnie, czy też duże (zarówno co do skutków urazów, jak i też możliwości jego wystąpienia). Jeśli uważasz, że jest duże to w takich warunkach pracownik nie może pracować i musisz je zmienić. Potem określ działania, które mają na celu zapobiec temu ryzyku.

  3. Główną zaletą jest to, że jak mamy ABI-ego to ponosi on solidarną odpowiedzialność (czyli wspólnie) z administratorem. Ponadto, to na nim będą w ten sposób ciążyć wszelkie obowiązki związane z ochroną danych osobowych (a więc prowadzenie szkoleń, rejestracja zbiorów danych osobowych, czy też prowadzenie ewidencji, sporządzenie polityki i instrukcji zarządzania systemem informatycznym). Jeśli nie chcesz samemu robić wszystkich tych czynności to warto go zatrudnić

    • Like 1
  4. Witam

    Czy tworzył ktoś na własną rękę politykę bezpieczeństwa i instrukcję zarządzania systemem informatycznym. Prowadzę działalność gospodarczą i zatrudniam dwóch pracowników. W związku z tym nie przetwarzam dużej ilości danych osobowych, a tylko związane z zatrudnianiem pracowników oraz rozliczaniem się z faktur z klientami i biurem księgowym. W związku z tym zastanawiam się, czy mogę w ten sposób nieco zaoszczędzić.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Aby korzystać z naszego forum dyskusyjnego należy zaakceptować regulamin oraz Politykę prywatności znajdujące się pod adresem: Regulamin oraz Polityka prywatności