Skocz do zawartości

Ilona

Członkowie
  • Zawartość

    3
  • Dołączył

  • Ostatnio

Reputacja

0 Nie wyróżnia się

O Ilona

  • Ranga
    Nowicjusz
  1. Dziękuję Panie Rafale. Moja interpretacja była więc prawidłowa, cieszę się że teraz mam pewność. Nie mam tylko pewności czy jedna umowa jaką mam obecnie jest prawidłową formą. Gdzieniegdzie znalazłam informację że lepiej mieć to na dwóch umowach. Dodam, że PIP nie nakazał powołania służby BHP, jest to decyzja pracodawcy.
  2. Nie chcę tworzyć nowego wątki, więc mam nadzieję, że po roku od ostatniej odpowiedzi ktoś mi pomoże. Pracuję w małej firmie produkcyjnej. Mam uprawnienia starszego inspektora i obecnie na umowie mam 3/4 etatu handlowca i 1/4 starszego inspektora (1 umowa). Czytałam już tyle interpretacji i opinii że zgłupiałam. Pracodawca postanowił utworzyć komórkę bhp ze względu na warunki szkodliwe i uciążliwe w firmie. Wiem, że rozporządzenia mówią o tym, że w firmach do 100 pracowników można zatrudnić kogoś spoza zakładu pracy lub osobę pełniącą zadania służby bhp przy jednoczesnym wykonywaniu innych zadań. Nie jest jednak powiedziane jasno że zabrania mu się powoływać służbę bhp. Mam więc dwa pytania - czy obecna umowa z podziałem etatów jest prawidłowa i czy w takim wypadku liczy mi się staż żeby po roku mieć uprawnienia specjalisty. Po drugie jeśli jednak nie jest prawidłowa to w jaki sposób powinnam być zatrudniona żeby pracodawca miał odrębną komórkę bhp a ja staż? Największe wątpliwości mam przy tym stażu bo jedni piszą, że do 100 pracowników stażu nie ma, drudzy że jest. Przeczytałam odpowiednie rozporządzenia, zmiany w nich wprowadzone, wyroki sądów i mam swoją interpretację. Chcę jednak wiedzieć czy prawidłową. Z góry dziękuję za pomoc.
×