Darek 0 Napisano 22 Sierpnia 2017 Zgłoszenie Share Napisano 22 Sierpnia 2017 Panowie (jakimś cudem) czeka mnie rozmowa z Inspekcją Sanitarną, która ma odwiedzić Zakład produkujący wyroby z metalu. Szczerze z IS nie miałem nigdy do czynienia, czego można się po nich spodziewać? Fakt faktem, że zgłaszałem 4 krotnie Dyrektorowi na piśmie fatalne warunki w jednej z toalet. Cytuj Odnośnik do odpowiedzi
Piotrek 0 Napisano 22 Sierpnia 2017 Zgłoszenie Share Napisano 22 Sierpnia 2017 Mozna się spodziewać opierdzielu na piśmie. Spoko. Cytuj Odnośnik do odpowiedzi
Jakub 0 Napisano 22 Sierpnia 2017 Zgłoszenie Share Napisano 22 Sierpnia 2017 Twój czas poświęcony na pisma był tańszy niż hydraulik? ;-)) Cytuj Odnośnik do odpowiedzi
Darek 0 Napisano 22 Sierpnia 2017 Autor Zgłoszenie Share Napisano 22 Sierpnia 2017 Pewnie moje pisma wylądowały w tym WC ;/ Ale poważnie, ja zgłaszałem, więc jestem czysty, tylko jestem ciekawy o co może zagaić IS. Cytuj Odnośnik do odpowiedzi
Jakub 0 Napisano 22 Sierpnia 2017 Zgłoszenie Share Napisano 22 Sierpnia 2017 Przeliczy liczbę misek ustępowych na liczbę korzystających. Sprawdzi może czystość szafek i dostępność środków higieniczynych, przynajmniej faktury. Jeśli stosujecie cjanopochodne do przygotowania materiału, to też będzie mieć co sprawdzać... Cytuj Odnośnik do odpowiedzi
Piotrek 0 Napisano 22 Sierpnia 2017 Zgłoszenie Share Napisano 22 Sierpnia 2017 Toć mówie: opierdziel na piśmie... Cytuj Odnośnik do odpowiedzi
Justyna 0 Napisano 22 Sierpnia 2017 Zgłoszenie Share Napisano 22 Sierpnia 2017 Jeżeli pytasz ogolnie (nie tylkoo toalety) to moga sprawdzić szatnie czy jest wystarczająca ilość szafek dla pracowników z podziałem na czysta i brudną odzież, czy jest wystarczajaca ilość miejsca w tych szatniech ( 0,5 m2 wolnej przestrzeni dla pracownika) czy wystarczjąca ilosc miejsc siedzacych w szatni, czy jest wentylacja itp. No i jak macie jadalnie to czy jest umywalka i zlew. Czy pracownicy mają miejsce na jedzenie no i oczywiscie to co mówi Piotr czyli opierdzelu na piśmie i czas na poprawę. Cytuj Odnośnik do odpowiedzi
Edward 0 Napisano 22 Sierpnia 2017 Zgłoszenie Share Napisano 22 Sierpnia 2017 Ludzie nie straszcie chłopa - "nie taki diabeł straszny jak go malują" A z tymi fakturami ( panie Jakubie) to przegiecie - sanepid ma guzik do faktur. Moge mieć środki ... nawet z przemytu - byle odpowiadały normom. Cytuj Odnośnik do odpowiedzi
Jakub 0 Napisano 22 Sierpnia 2017 Zgłoszenie Share Napisano 22 Sierpnia 2017 To ciekawe, bo ostatnio znajomemy PIP kazał przedstawić rejest wydawanych pracownikom środków higienicznych... nie chodziło o papier toaletowy, ale o mydło już tak... Cytuj Odnośnik do odpowiedzi
Jakub 0 Napisano 22 Sierpnia 2017 Zgłoszenie Share Napisano 22 Sierpnia 2017 Dodatkowo - karty charakterystyki substancji chemicznych i zgodność z REACH, zapoznanie pracowników z tymi kartami (jeśli stosowane), ocena ryzyka i zawarte w niej zagrożenia dot. chemii, opisy pojemników, rejestry badan środowiska pracy i oczywiście opierdziel na piśmie Jeśli chodzi o jak to nazwałeś "jesteś czysty" to pamiętaj że jesteś doradcą pracodawcy i powinieneś chronić jego 4-litery (za to ci płaci)musisz w taki sposób go uświadomić, aby wszystko było ok. - ciężka robota Cytuj Odnośnik do odpowiedzi
Tomuś 0 Napisano 22 Sierpnia 2017 Zgłoszenie Share Napisano 22 Sierpnia 2017 Panie Jakubie Rejestr a faktury to dwie różne rzeczy po zmianach w kodeksie pracy wyraźnie jest napisane, że pracodawca musi zapewnić środki czystości, Tak jak Edward powiedział mogą być nawet z przemytu ważne, by były dostępne i by stworzyć ich rejestr a co ma rejetr do faktur ?? no pewnie jak dał ciała i nie ma rejestru to się broni fakturami jeden inspektor to uzna drugi nie Poza tym koledze chodzi o PIS nie PIP a tak swoją drogą, czy jest jakieś rozporządzenie mówiące o ilości toalet na ilość pracowników ?? Cytuj Odnośnik do odpowiedzi
Darek 0 Napisano 22 Sierpnia 2017 Autor Zgłoszenie Share Napisano 22 Sierpnia 2017 o to mamy już jakieś konkrety - Karty charakterystyk są i są przedstawione - rejestry wydanej odzieży i środków czystości, co miesiąc każdy dostaje i kwituje. - hałas zbadany - szafki są, szatnie przewidziane na 200 osób, a pracuje 80. - jadalnia z umywalką - żadnych paskudztw nie mamy - pracownicy dostają mleko na wyznaczonych stanowiskach (szkodliwe) tylko te WC ;/, no ale w tej materii to 4 liter chronić nie będę szefa. Dziękuję. Cytuj Odnośnik do odpowiedzi
Olaf 0 Napisano 22 Sierpnia 2017 Zgłoszenie Share Napisano 22 Sierpnia 2017 Warunki techniczne Cytuj Odnośnik do odpowiedzi
Jakub 0 Napisano 22 Sierpnia 2017 Zgłoszenie Share Napisano 22 Sierpnia 2017 Panie Tomaszu to sobie Pan odpowiedział... no i co? w tym konkretnym przypadku ma za znaczenie ta uwaga? nie, wystarczy jeden Toy-toy na 3000 mężczyzn i kobiet... Cytuj Odnośnik do odpowiedzi
Jakub 0 Napisano 22 Sierpnia 2017 Zgłoszenie Share Napisano 22 Sierpnia 2017 Panie Darku. Może sprawdzić, czy pilnujecie, by pracownik na produkcji nie jadł... znam taką historię, właśnie z cjankami... Cytuj Odnośnik do odpowiedzi
Wiktor 0 Napisano 22 Sierpnia 2017 Zgłoszenie Share Napisano 22 Sierpnia 2017 Darek do listy dopisz jeszcze: - zgłoszenie do PIS rozpoczęcia działalności, - zgłoszenia substancji zawierających R35 (jesli takie posiadasz, - rejestr substancji rakotwórczych (nawet jesli nie występują to musisz go mieć - opinia wielu inspektorów, - preparaty biobójcze (biocydy) jeśli posiadasz to musisz udowodnić że znajdują się na liście Ministerstwa Zdrowia (zarejestrowane i wydane pozwolenie), - sprawdzają nie tylko hałas - mogą zapytać o pyły/mgłę olejową promieniowanie elektromagnetyczne... - czy posiadasz plan walki z hałasem, - czy substancje które masz zostały zarejestrowane zgodnie z REACh, czy karty charakterystyki są aktualne i opisy na opakowaniach zgadzają się z kartą, - mogą zapytać gdzie pracownicy spożywają posiłki i jak mają zapewnione miejsce do przygotowywania własnych posiłków O toalety szczególnie bym się nie martwił - podobnie jak i o faktury. Faktury nie są ważne. Nie mają prawa do pytania o faktury. Muszą potwierdzić czy mydło i ręczniki papierowe są. Jak masz to w toaletach nie masz się czym martwić. Jeśli nie - to sprawdzą czy pracownikowi wydałeś. A jeśli wydajesz to pewnie masz jakiś podpis (prawda ?) Ty nie masz sie czym przejmować. Mandat dostaje pracodawca. Ale zwykle kończy się nakazem. Cytuj Odnośnik do odpowiedzi
Edward 0 Napisano 22 Sierpnia 2017 Zgłoszenie Share Napisano 22 Sierpnia 2017 Panie Jakubie W tym konkretnym przypadku uwaga ma znaczenie bo PIS a PIP to są dwie odrębne instytucje - Obie nie maja jednak nic do szukania w fakturach - jak sie to mówi "Mogą sobie nos do ... wsadzić - a w rejestry owszem ale tylko może PIP. Dlatego środki mogę mieć nawet z przemytu -Ważne abym mógł udokumentować ( rejestry, kwity, kartoteki itp.) że pracownicy je otrzymują Darku Jeżeli faktycznie jest tak jak piszesz - to luzik !!!!!!! Cytuj Odnośnik do odpowiedzi
Edward 0 Napisano 22 Sierpnia 2017 Zgłoszenie Share Napisano 22 Sierpnia 2017 Tomek Co do toalet - "jest" - szukaj w rozprządzeniu bhp Cytuj Odnośnik do odpowiedzi
Jakub 0 Napisano 22 Sierpnia 2017 Zgłoszenie Share Napisano 22 Sierpnia 2017 A udokumentujesz to w jaki sposób, jeśli nie prowadziłeś rejestru? Rany, czepiliście się tych moich, napisanych jako przykład na wypadek braku rejestru faktur jakby Wam zależało na dalszym, systematycznym udawadnianiu, że tylko "bhpowiec praktyk" może coś wiedzieć, bo ten co uczy o bhp wiedzieć nic nie może. Szkoda tylko, że cała ta dyskusja opiera się o nadinterpretację. Otóż - jasno zaznaczyłe i też już w dyskusji padło, że jak się nie ma rejestrów, to chociaż fakturę można pokazać. Chyba, że w paranoicznej firmie pokazanie faktury na papier toaletowy jest tajemnicą handlową, co? Cytuj Odnośnik do odpowiedzi
Darek 0 Napisano 22 Sierpnia 2017 Autor Zgłoszenie Share Napisano 22 Sierpnia 2017 Panie Wiktorze, to jest super konkretna wiedza, dziękuję bardzo ;)) ps. doszedł pisemko z IS. - proszę o karty charakterystyk, badania środowiska pracy i czy luzie są poinformowani. Cytuj Odnośnik do odpowiedzi
Darek 0 Napisano 22 Sierpnia 2017 Autor Zgłoszenie Share Napisano 22 Sierpnia 2017 Jakubie w sumie faktycznie, gdzie mogę znaleźć wytyczne co do ilości toalet przypadających na ilość pracowników? kiedyś obiło mi się o uszy: do 50 osób (może być koedukacyjnie), a powyżej już osobne, ale ile sedesów / pisuarów w WC? Cytuj Odnośnik do odpowiedzi
Jakub 0 Napisano 22 Sierpnia 2017 Zgłoszenie Share Napisano 22 Sierpnia 2017 na 35 mężczyzn powinna być przynajmniej jeden pisuar i jedna miska ustępowa a na 25 kobiet jeden ustęp, chyba, że szczególne przepisy stanowią inaczej. Odległość od stanowiska pracy 75 metrów, pracy chronionej 50 metrów a na świeżym powietrzy 125 metrów. Cytuj Odnośnik do odpowiedzi
Piotrek 0 Napisano 22 Sierpnia 2017 Zgłoszenie Share Napisano 22 Sierpnia 2017 Albo Drodzy SPECJALIŚCI po prostu Rozporządzenie MPiPS z 26.09.1997r w sprawie ogólnych... Załącznik nr 3, rozdział 4... Cytuj Odnośnik do odpowiedzi
Jakub 0 Napisano 22 Sierpnia 2017 Zgłoszenie Share Napisano 22 Sierpnia 2017 Uff, "opierdziel na piśmie" od drogiego... ;-) Jak już nas do makulatury odsyłasz, to mógłbyś rzucić cytatem ;-))) Cytuj Odnośnik do odpowiedzi
Piotrek 0 Napisano 22 Sierpnia 2017 Zgłoszenie Share Napisano 22 Sierpnia 2017 Jakubie, poczytać do podusi nie zaszkodzi. Przy okazji dowiedzieć sie można ile i jakie rozdziały ma ta "makulatura" i jakie (o czym) ma załączniki. Bo pytania typu "czy tu i tu muszę mieć to i to" się pojawiają...A zreszta co bede kopiował i wklejał... Cytuj Odnośnik do odpowiedzi
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.