Marcus 1 Napisano 14 Sierpnia 2016 Share Napisano 14 Sierpnia 2016 Cześć, ktoś z Was ogarnął w jaki sposób wyznaczyć powiązania strukturalne pomiędzy różnymi zbiorami danych osobowych? Mam z tym poważnym problem, ponieważ nie wiem w jaki sposób wyznaczyć/stworzyć takie powiązania w moich zbiorach danych osobowych (pracownicze, klientów, do celów marketingowych, kandydatów do pracy). Na stronie GIODO są jakieś dziwne tabelki, ale nie rozumiem o co mu chodzi dokładnie. Prosiłbym o jakieś logiczne wyjaśnienie Odnośnik do odpowiedzi
Dariusz.P 3 Napisano 15 Sierpnia 2016 Share Napisano 15 Sierpnia 2016 Korzystałem z tej strony - http://www.giodo.gov.pl/163/id_art/1063/j/pl/ i też nie ogarniałem o co im chodzi z tymi powiązaniami pomiędzy strukturami zbiorów danych osobowych. W końcu doszedłem do wniosku, że nie ma sensu bawić się z tymi różnymi rysunkami i tabelkami, a warto po prostu przejść do pogrubienia elementów ze zbiorów, które są ze sobą powiązane. Np: Zbiór 1 Dana 1, Dana 2 Zbiór 2 Dana 1 Dana 3 Zbiór 3 Dana 4 Dana 5 Dzięki temu, że w zbiorze 1 i 2 znajduje się Dana 1, to jesteś w stanie połączyć te dwa zbiory, a tym samym wszelkie dane, które się w nim znajdują. Tylko o to chodzi, w sumie pierdoła, ale może sprawiać problem 1 Odnośnik do odpowiedzi
Lupo 1 Napisano 17 Sierpnia 2016 Share Napisano 17 Sierpnia 2016 Dzięki Darek Sam miałem z tym nie lada problem i nie wiedziałem jak podejść do określenia struktury danych osobowych. Teraz wiem, jak sobie z tym poradzić i myślę, że nie będzie to stwarzać najmniejszych problemów. Odnośnik do odpowiedzi
William 0 Napisano 18 Sierpnia 2016 Share Napisano 18 Sierpnia 2016 Heh, a kombinowałem z tymi tabelkami i rysunkami, które były na stronie GIODO - http://www.giodo.gov.pl/163/id_art/1063/j/pl/, dobrze wiedzieć, że są inne (prostsze) sposoby na odpowiednie określenie struktury. Chociaż i tak te obowiązki są strasznie pierdołowate i nie widzę większego sensu ich wykonywania .. Odnośnik do odpowiedzi
Monika.W 0 Napisano 20 Sierpnia 2016 Share Napisano 20 Sierpnia 2016 U nas jest to w formie tabeli zrobione i także podkreślone. Myślę, że jest to znacznie bardziej przejrzysty system, aniżeli robienie jakichkolwiek rysunków, czy też malowideł. Ale sam pomysł jest dobry, bo dzięki temu wiemy, jaką wiedzę będzie ktoś miał rzeczywiście na temat określonych osób np. Pracownik A ma dostęp do zbioru 1 w którym jest imię i nazwisko oraz numer rachunku bankowego osoby B, natomiast oprócz niego ma dostęp także do zbioru 2 w którym jest tylko numer rachunku bankowego osoby B i dane na temat zdrowia osoby B. Jeśli te dane byłyby anonimizowane, to poprzez numer rachunku bankowego może dojść do znacznie większej ilości informacji i połączyć zbiór 1 i 2 Odnośnik do odpowiedzi
Doniu 0 Napisano 22 Sierpnia 2016 Share Napisano 22 Sierpnia 2016 Teraz to się proste wydaje, ale jaki jest tego sens? W ogóle ta regulacja z zakresu ochrony danych osobowych jest strasznie szczegółowa i w praktyce chyba rzadko stosowana Odnośnik do odpowiedzi
Telefix 1 Napisano 22 Sierpnia 2016 Share Napisano 22 Sierpnia 2016 Cytuj Teraz to się proste wydaje, ale jaki jest tego sens? W ogóle ta regulacja z zakresu ochrony danych osobowych jest strasznie szczegółowa i w praktyce chyba rzadko stosowana Sens jest, jeśli dobrze opiszesz strukturę zbioru danych osobowych to będziesz wiedział do jakich danych pracownik rzeczywiście ma dostęp i jakie dane może ze sobą powiązać. Jeśli ktoś chce zarządzać ryzykiem w zakresie danych osobowych, to powinien od tego zacząć .. Odnośnik do odpowiedzi
Rekomendowane odpowiedzi