Skocz do zawartości

Wózek widłowy a UDT


Rekomendowane odpowiedzi

Odbiór przeważnie ma rok ważności, jednak są wózki na których będzie trwał dłużej. Sprawdzasz to w księdze rewizyjnej każdego wózka. 

Co do pierwszego pytania to potrzebujesz: certyfikat pochodzenia, specyfikacja techniczna, wniosek o przeprowadzenie badania technicznego, DTR (Dokumentacja Techniczno-Ruchowa), Schemat układu hydraulicznego i elektrycznego. 

Z tego co pamiętam to nic więcej nie potrzeba. Wniosek o przeprowadzenie badania technicznego spokojnie znajdziesz w internecie. 

Odnośnik do odpowiedzi
3 godziny temu, mariolka napisał:

Hejo wszystkim! :)

Możecie mi podać jakie dokumenty są dokładnie potrzebne, żeby UDT odebrał wózek widłowy? 

I na ogół jak często się wykonuję taki odbiór? Słyszałem, że co roku ale nie jestem pewna. 

Odbiór co roku, dokumenty wymienił Ci @karburator w swoim poście. 

 

17 minut temu, rocekt napisał:

A wiecie może jakie są kary za brak UDT wózka? Próbowałem coś znaleźć w internecie ale bez większych sukcesów...

Z tego co sam kiedyś szukałem to faktycznie brak dokładniejszych informacji, jedyne do czego udało mi się wtedy dokopać to informację, że kary są bardzo dotkliwe oraz, że jeżeli dojdzie do wypadku z wózkiem to sprawa na pewno się skończy w sądzie. 

Natomiast w art. 63 ustawy o dozorze technicznym jest napisane: 

Cytuj

„l. Kto dopuszcza do eksploatacji urządzenie techniczne:

1) bez otrzymania decyzji organu właściwej jednostki dozoru technicznego o dopuszczeniu urządzenia do eksploatacji
lub obrotu,

2) wbrew decyzji organu właściwej jednostki dozoru technicznego o wstrzymaniu eksploatacji lub wycofaniu z obrotu
urządzenia technicznego, podlega grzywnie albo karze ograniczenia wolności.

2. Tej samej karze podlega ten, kto przerabia urządzenie techniczne bez zgody organu właściwej jednostki dozoru technicznego.”

Tak więc jak sam widzisz @rocekt o wysokości kar nie ma tam nawet słowa! 

Mam nadzieję, że pomogłem Ci chociaż trochę! Miłej niedzieli życzę! ;)

Odnośnik do odpowiedzi

Okej, rozumiem. Orientujecie się może jakie dokładnie elementy są sprawdzane podczas badania odbiorczego? 

Rozumiem, że inspektor sprawdza dokumentację wózka czyli wszystko to co zostało wymienione wyżej. Pewnie też układ hamulcowy, kierowniczy, zużycie łańcuchów, wideł i opon. Sprawdza też czy są pasy. Jednak na co jeszcze zwraca uwagę? 

Odnośnik do odpowiedzi

Siemanko!

Oprócz tego co wymieniłaś to podczas odbioru zwracana jest uwaga na szczelność układu hydraulicznego oraz układu gazowego. Oczywiście w drugim przypadku jeżeli wózek taki układ posiada. Dodatkowo czas utrzymania nominalnego ładunku. Inspektor zwraca uwagę nie tylko na to czy w wózku są pasy ale sprawdza cały fotel operatora czyli mocowanie i pasy bezpieczeństwa. Nie wolno też zapominać o tym, żeby poprawnie działa sygnalizacja dźwiękowa (klakson, dźwięk kiedy jesteśmy na biegu wstecznym) i oświetlenia (światła). Dodatkowo pamiętaj o poprawnym oznakowaniu wózka.

Pamiętaj o tym, że potwierdzeniem odbioru wózka widłowego jest naklejka UDT, która na nim się znajduję, jak ona wygląda znajdziesz w linku, który Ci pokazałem wyżej.

 

 

 

Odnośnik do odpowiedzi

Mógłby ktoś wkleić albo podać odnośnik do strony gdzie ściągnę sobie wniosek o przeprowadzenie badania?  Wiem, że można to znaleźć w internecie ale widzę, że posiadacie dość sporą wiedzę na ten temat i wolę mieć 100% pewność. Mogłabym jeszcze liczyć na Waszą uprzejmość w tym temacie? :$

Odnośnik do odpowiedzi

Oprócz tego co napisał Charli z własnego doświadczenia podpowiem Ci na co jeszcze zwrócić uwagę: 

  • Nieosłonięty tłumik lub rura wydechowa. Inspektorzy patrzą na tą kwestię bardzo często, ponieważ jeżeli nie jest to porządnie zabezpieczone to istnieją duże szansę na to, że operator wózka się oparzy! 
  • Zagrożenie uderzeniem kierowcy w przypadku zerwania łańcucha, jeśli poprzeczka masztu nie chronią przed uderzeniem.
  • Brak łatwo dostępnego urządzenia do wyłączenia awaryjnego na stanowisku kierowcy – dla wózków elektrycznych.
  • Brak łatwo dostępnego urządzenia do zatrzymania silnika na stanowisku kierowcy – dla wózków spalinowych.
  • Baterie akumulatorów w wózkach elektrycznych niezabezpieczone przed wypadnięciem w razie wywrócenia wózka.
  • Zostawianie kluczyków w stacyjce. 
  • Zagrożenie operatora przy pęknięciu przewodów hydraulicznych, jeżeli nieosłonięte giętkie przewody znajdują się w bezpośredniej bliskości operatora wózka. 
Odnośnik do odpowiedzi
  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...