Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
Koła

Obciążenie pracownika kosztami

Recommended Posts

Koła    0

Cześć. 

Mój znajomy miał wypadek w pracy, pracuje w markecie budowlanym, uszkodził towar swojego pracodawcy przy transporcie. Jego szef postanowił go obciążyć kosztami chociaż nie podpisywał z nim aneksu, że pracownicy odpowiadają za szkody materialne. Czy w takim wypadku, może go obciążyć? 

Proszę o pomoc!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Szefowa    0

Zgodnie z art. 114 pracownik poniesie odpowiedzialność, ale tylko wtedy, gdy była w tym jego wina. Wina ta może być umyślna tj. chciał to zrobić, lub też nieumyślna tj. w wyniku niedbałości uszkodził towar. Wyjątkiem jest dopuszczalne ryzyko, wina pracodawcy oraz wina osoby trzeciej w tym zakresie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Koła    0

Trochę chyba przesadom jest jak się obciąża pracownika takimi kosztami, wypadek nie był z jego winy, zrobił to nieumyślnie. Firma powinna chyba mieć jakieś ubezpieczenie czy coś...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ChMS    0
Dnia 10.10.2016 o 12:07, xawier napisał:

Ale dlaczego pracodawca ma ponosić koszta z winny pracownika? Nie rozumiem...

Ale też nigdzie w tym przypadku nie zostało powiedziane, że to było z winny pracownika. Po za tym mimo przepisów w KP bardzo często podpisuję się właśnie aneksy do umów, że pracownik pokrywa koszty strat jeżeli coś uszkodzi, przynajmniej mnie coś takiego kiedyś obowiązywało.  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

×