Małami123 0 Napisano 29 Września 2016 Zgłoszenie Share Napisano 29 Września 2016 Mam pytanie czy ktoś z forumowiczów ma styczność przepisami ergonomii w swojej pracy ? Jak wyglądają kontrole warunków pracy zgodnie z Art. 67.14. Czy dostarcza się pracownikom meble spełniające wymagania (biurko, Krzesło) jak bada się natężenie światła w biurze? Cytuj Odnośnik do odpowiedzi
Szefowa wszystkich 0 Napisano 29 Września 2016 Zgłoszenie Share Napisano 29 Września 2016 Wymagane natężenie światła w pokojach pracowników biurowych ustalono na 300 lx. Cytuj Odnośnik do odpowiedzi
cepelia 0 Napisano 30 Listopada 2016 Zgłoszenie Share Napisano 30 Listopada 2016 Stanowisko telepracy w domu powinno zatem spełniać następujące, podstawowe warunki: - dostęp do systemu teleinformatycznego, - odpowiednia powierzchnia, - ergonomiczne wyposażenie - wygodny fotel, biurko, odpowiednie oświetlenie, wentylacja, - zapewnione bezpieczeństwo pracownika, danych i wyposażenia, - izolacja od czynników rozpraszających (domownicy, zwierzęta domowe, hałaśliwy sąsiad), - ochrona domowników przed zakłóceniami powodowanymi przez telepracownika. Cytuj Odnośnik do odpowiedzi
Mierzej 1 Napisano 2 Grudnia 2016 Zgłoszenie Share Napisano 2 Grudnia 2016 Przede wszystkim należy pamiętać, ze telepraca to praca jak każda inna. Odbywa się ona w domu pracownika, zdalnie, poza biurem czy zakładem pracy, ale może być kontrolowana przez pracodawcę, musi być świadczona regularnie i w określony sposób. Kolana pracownika na których umieści on laptop nie zastąpią odpowiedniego biurka które jest niezbędne. Podobnie domowy laptop nie zastąpi tego który musi zapewnić pracodawca. Tak samo jest z telefonem i sprzętem biurowym. Tak jak napisała Cepelia bardzo ważne jest ergonomiczne wyposażenie, włączając w to oświetlenie i wentylację. Pracownik musi być także w bezpiecznych warunkach, które nie zagrażają jego zdrowiu. Musi być też odizolowana od czynników zewnętrznych, które są w stanie przeszkadzać w pracy takie jak inni domownicy. Cytuj Odnośnik do odpowiedzi
Piotr 0 Napisano 2 Grudnia 2016 Zgłoszenie Share Napisano 2 Grudnia 2016 A czy wg przepisów w pracy zdalnej pracownik powinien używać monitora podłączonego do PC lub laptopa czy może pracować przy biurku z samym laptopem? Na pewno ergonomiczniej jest z monitorem bo ekran jest na wysokości wzroku (nie występują wtedy bóle karku, szyi). Jakie jest wasze zdanie? Cytuj Odnośnik do odpowiedzi
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.