Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
Małami123

Biuro w w domu

Recommended Posts

Witam,
Mój znajomy prowadzi jednoosobową działalność, jestem grafikiem komputerowym, pracuje w domu. Czy mógałbym prosić o pomoc w naprowadzeniu mnie na przepisy/wymogi dotyczące warunków, jakie musi zapewnić osobie, którą chciałby zatrudnić ?

Mam podobne pytanie. Jestem grafikiem freelancerem i do tej pory pracowałem w różnych firmach albo na podstawie cowrokingu. Teraz chciałbym przejść na swoje i zarabiać w stu procentach jako freelancer. Nie wiem jednak jakie warunki musze spełnić, żeby móc pracować w domu. Chcę założyć działalność gospodarczą, ale niemożliwe jest dla mnie obecnie wynajęcie biura czy powierzchni biurowej z biurkiem jedynie. Proszę o jakieś podstawy prawne i porady bo chciałbym rozpocząć jak najwczesniej. 

Pracodawca powinien więc:

1. organizować pracę w sposób zapewniający bezpieczne i higieniczne warunki pracy, 

2. zapewniać przestrzeganie przepisów oraz zasad bezpieczeństwa i higieny pracy, wydawać polecenia usunięcia uchybień w tym zakresie oraz kontrolować wykonanie tych poleceń, 

3. reagować na potrzeby w zakresie zapewnienia bezpieczeństwa i higieny pracy oraz dostosowywać środki podejmowane w celu doskonalenia istniejącego poziomu ochrony zdrowia i życia pracowników, biorąc pod uwagę zmieniające się warunki wykonywania pracy, 

4. zapewniać wykonanie nakazów, wystąpień, decyzji i zarządzeń wydawanych przez organy nadzoru nad warunkami pracy.

Warto podkreślić, że pracodawca zatrudniający telepracownika, który wykonuje pracę w domu:

nie ma obowiązku dbałości o bezpieczny i higieniczny stan pomieszczeń pracy,

nie dotyczą go przepisy rozdziału III Kodeksu pracy (Obiekty budowlane i pomieszczenia pracy) oraz

nie jest zobowiązany zapewnić telepracownikowi odpowiednich urządzeń higienicznosanitarnych.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto