Skocz do zawartości

Jakie mogą być zagrożenia w pracy biurowej?


Rekomendowane odpowiedzi

Na pewno wszelkie urządzenia elektryczne mogą być zagrożeniem dla pracownika. Ponadto upadki/potknięcia/upadki np. z krzesła, gdy chce się sięgnąć coś z wyższej półki (podobno tego typu sytuacje zdarzają się częściej niż przy pracy fizycznej), no i nerwice (przez bezpośredni kontakt z klientem/petentem, który nie zawsze jest miły i uprzejmy).

Odnośnik do odpowiedzi

"Do częstych schorzeń pracowników biurowych należą między innymi choroby serca, nerwice, zniekształcenia kręgosłupa, wady wzroku i słuchu. Pracownikom biurowym upadki zdarzają się trzy razy częściej niż innym, przy czym niemal 10% spowodowanych jest potknięciami o krzesła, wystające szuflady, dywany i wyposażenie biurowe." Nigdy nie słyszałam o śmiertelnym wypadku. To by musiał być bardzo przykry upadek.

Odnośnik do odpowiedzi

Wśród czynników utrudniających pracę biurową należy wskazać:

• brak odpowiednich warunków powierzchniowo-przestrzennych,

• emitowanie ciepła przez nasłonecznienie miejsc pracy,

• niedostateczna wymiana powietrza w pomieszczeniu,

• odblaski i odbicia światła od powierzchni przedmiotów,

• hałas w czasie pisania na maszynie, praca drukarki, faksu,

• promieniowanie elektromagnetyczne i elektryczność statyczna,

• brak przestrzeni do zajęcia wygodnej pozycji ciała przy pracy,

• brak wymaganej powierzchni do ustawienia urządzeń i sprzętu,

• brak regulacji wysokości blatów biurka lub stołu,

• niemożność regulacji wysokości siedziska,

• obciążenie statyczne i dynamiczne ciała,

• obciążenie psychiczne.

Odnośnik do odpowiedzi

Nigdy nie słyszałem o śmieci, która była bezpośrednio związana z wykonywaniem pracy biurowej. Z mojej perspektywy jest to jeden z najmniej ryzykownych pod tym względem zawodów. Jedyne, na co mógłbym się uskarżać w pracy biurowej to nadmiar papierologii + nieuprzejmi petenci, przez co nieraz przechodziłem załamania psychiczne. Z biegiem lat uodporniłem się na wszystko.

Odnośnik do odpowiedzi

Nie spotkałem się jeszcze z wypadkiem ze skutkiem śmiertelnym, który byłby związany z wykonywaniem pracy biurowej. I raczej są małe szansę na coś takiego. To jedna z bezpieczniejszych prac jakie można wykonywać, nie występuję zbyt wiele czynników, które mogłyby decydować o tym, że jest podwyższone ryzyko śmierci na takim stanowisku. 

Odnośnik do odpowiedzi

Na pewno problemy spowodowane długotrwałą pracą przy komputerze (bóle pleców, rąk i ramion, zmęczenie wzroku itp.), problemy związane ze słabą wentylacją pomieszczeń biurowych. Pracownik może stykać się z problemami związanymi ze złymi stosunkami międzyludzkimi. Może być narażony na oskarżenia, ataki fizyczne i słowne.

Odnośnik do odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Aby korzystać z naszego forum dyskusyjnego należy zaakceptować regulamin oraz Politykę prywatności znajdujące się pod adresem: Regulamin oraz Polityka prywatności