Sonsty765 0 Napisano 20 Września 2016 Zgłoszenie Share Napisano 20 Września 2016 Pracownik narodowości francuskiej uległ wypadkowi przy pracy na terenie zakładu pracy. Pracownik jest zatrudniony w francuskiej firmie, która nie ma przedstawicielstwa w naszym kraju. Składki na ubezpieczenie są odprowadzane w Francji. Jestem pewna że nie podlega on polskiemu prawu, gdyż jego związek z naszym krajem ogranicza sie jedynie do pobytu. Wedle których przepisów powinna być sporządzona dokumentacja, aby pracownik otrzymał stosowane świadczenia? Cytuj Odnośnik do odpowiedzi
KasiaK 0 Napisano 21 Września 2016 Zgłoszenie Share Napisano 21 Września 2016 Taki sytuacji jest coraz więcej. Najlepiej zlikwidować szkodę w Polsce - wygląda to tak, że każdy zagraniczny zakład ubezpieczeń ma swoich przedstawicieli w Polsce. Polskie zakłady ubezpieczeń na podstawie zawartych umów w imieniu zagranicznych ubezpieczycieli prowadzą postępowanie likwidacyjne w Polsce i wówczas zawracają się do zagranicznych ubezpieczycieli o wypłatę odszkodowania. Tak działa to odkąd jesteśmy w Unii Europejskiej. Cytuj Odnośnik do odpowiedzi
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.