Nim 1 Napisano 3 Sierpnia 2016 Share Napisano 3 Sierpnia 2016 Witam Zastanawiam się nad otwarciem lokalu gastronomicznego i chciałbym się dowiedzieć jakie są konkretnie wymagania jeżeli chodzi o sanepid. Odnośnik do odpowiedzi
gothic 4 Napisano 3 Sierpnia 2016 Share Napisano 3 Sierpnia 2016 Podczas odbioru i kontroli należy posiadać: książkę kontroli książeczkę zdrowia projekt technologiczny lokalu zeszyty do monitorowania temperatury lodówek, dostaw, mycia i dezynfekcji podłóg i urządzeń wyniki badania wody umowa na wywóz śmieci umowa i wyniki na deratyzacji, dezynsekcji i dezynfekcji umowę na dzierżawę zaplecza szkolenie BHP Odnośnik do odpowiedzi
juras 2 Napisano 3 Sierpnia 2016 Share Napisano 3 Sierpnia 2016 Najwygodniej dla Ciebie będzie jeżeli pójdziesz po prostu do sanepidu i sam zapytasz o wymagania. Odnośnik do odpowiedzi
Nim 1 Napisano 3 Sierpnia 2016 Autor Share Napisano 3 Sierpnia 2016 2 godziny temu, gothic napisał: Podczas odbioru i kontroli należy posiadać: książkę kontroli książeczkę zdrowia projekt technologiczny lokalu zeszyty do monitorowania temperatury lodówek, dostaw, mycia i dezynfekcji podłóg i urządzeń wyniki badania wody umowa na wywóz śmieci umowa i wyniki na deratyzacji, dezynsekcji i dezynfekcji umowę na dzierżawę zaplecza szkolenie BHP Dzięki za pomoc. Mam jednak pytanie. Czy książka kontroli to to samo co książka kontroli sanitarnej? Bo właśnie o czymś takim wspominał mój znajomy gdy pytałem go o to. I jeszcze jedno, dotyczące umowy o wywóz śmieci. Co jeżeli jest ona w cenie najmu lokalu? Odnośnik do odpowiedzi
juras 2 Napisano 3 Sierpnia 2016 Share Napisano 3 Sierpnia 2016 Teraz, Nim napisał: Dzięki za pomoc. Mam jednak pytanie. Czy książka kontroli to to samo co książka kontroli sanitarnej? Bo właśnie o czymś takim wspominał mój znajomy gdy pytałem go o to. I jeszcze jedno, dotyczące umowy o wywóz śmieci. Co jeżeli jest ona w cenie najmu lokalu? Są dwie. Książka kontroli oraz kontroli sanitarnej. Jednak już od paru lat potrzebna jest tylko ta, którą w swoim poście wymienił gothic. Odnośnik do odpowiedzi
gothic 4 Napisano 3 Sierpnia 2016 Share Napisano 3 Sierpnia 2016 59 minut temu, Nim napisał: I jeszcze jedno, dotyczące umowy o wywóz śmieci. Co jeżeli jest ona w cenie najmu lokalu? Wtedy przedstawiasz porozumienie z właścicielem lokalu albo odpowiedni zapis w umowie. Odnośnik do odpowiedzi
kosa 0 Napisano 4 Sierpnia 2016 Share Napisano 4 Sierpnia 2016 Lokal gastronomiczny to naprawdę sporo rzeczy do ogarnięcia w sanepidzie, więc najlepiej jak zapytasz bezpośrednio u źródła, tak jak ktoś już doradził. Przepisy szybko się zmieniają i trzeba mieć sporo tych papierków. Odnośnik do odpowiedzi
Nim 1 Napisano 4 Sierpnia 2016 Autor Share Napisano 4 Sierpnia 2016 Okej, faktycznie będę musiał przejść się do sanepidu i zapytać u źródła. Mam jednak jeszcze jedno pytanie, może ktoś z Was się orientuję na co mam zwrócić szczególną uwagę przy wyposażeniu kuchni? Na co sanepid najbardziej patrzy? Odnośnik do odpowiedzi
pablito 1 Napisano 4 Sierpnia 2016 Share Napisano 4 Sierpnia 2016 Na podłodze w kuchni warto mieć płytki, ponieważ łatwo się je czyści. Blaty podobnie, dobrze wybrać jakieś, które czyści się szybko i w łatwy sposób. Termometry w lodówkach to kolejna sprawa. Jeżeli ciepłe napoje podajesz w filiżankach to na stanie trzeba posiadać zmywarkę z wyparzarką. Jeżeli używasz jajek to miej naświetlacz UV. Pamiętaj też o tak banalnych sprawach jak sprawdzanie daty ważności produktów. Odnośnik do odpowiedzi
lady_K 0 Napisano 5 Sierpnia 2016 Share Napisano 5 Sierpnia 2016 Przedstawiciele sanepidu zwracają również uwagę na to, żeby była droga czysta i brudna jeżeli chodzi o naczynia z serwowanym jedzeniem. Co to oznacza? Droga brudna - brudne naczynia od klienta do zmywarki. Droga czysta - danie z kuchni do klienta. Te drogi nie mogą się krzyżować, warto o tym pamiętać i to zaplanować. Odnośnik do odpowiedzi
gothic 4 Napisano 5 Sierpnia 2016 Share Napisano 5 Sierpnia 2016 Dodam tylko od siebie, że jeżeli chodzi o płytki w kuchni to nie wybieraj żadnych gresów polerowanych ani płytek, które są bardzo gładkie. Jak wiadomo w kuchni czasami może się coś wylać na podłogę i przy takich płytkach bardzo łatwo o to, żeby ktoś się poślizgnął. Przerabiałem ten temat więc z własnego doświadczenia odraczam takie płytki. Odnośnik do odpowiedzi
Nim 1 Napisano 5 Sierpnia 2016 Autor Share Napisano 5 Sierpnia 2016 Mam kolejne pytanie. Pojawiła się możliwość wynajmu lokalu gdzie był już lokal gastronomiczny, poprzedni wynajmujący przeszedł pozytywnie kontrole sanepidu. Czy w takim wypadku, jeżeli przejmę ten lokal od niego, będę mógł działać na jego "sanepidzie" ? Odnośnik do odpowiedzi
kosa 0 Napisano 5 Sierpnia 2016 Share Napisano 5 Sierpnia 2016 Nie, pozwolenie musisz uzyskać sam. Odnośnik do odpowiedzi
lady_K 0 Napisano 5 Sierpnia 2016 Share Napisano 5 Sierpnia 2016 Nie, pozwolenie sanepidu jest zawsze na firmę a nie na lokal. Będziesz musiał przejść cała procedurę. Odnośnik do odpowiedzi
Nim 1 Napisano 5 Sierpnia 2016 Autor Share Napisano 5 Sierpnia 2016 Okej, rozumiem. Czyli dla mnie nie warto ponieważ lokalizacja jest średnia a koszty wynajmu wysokie. Myślałem, że miałbym to z głowy. Odnośnik do odpowiedzi
lady_K 0 Napisano 5 Sierpnia 2016 Share Napisano 5 Sierpnia 2016 Jeżeli to był lokal gastronomiczny to w praktyce powinien być do tego przystosowany, co ułatwiłoby Ci wiele rzeczy. Odnośnik do odpowiedzi
Nim 1 Napisano 5 Sierpnia 2016 Autor Share Napisano 5 Sierpnia 2016 A czy mogę mieć WC dla klientów i personelu? Czy to muszą być osobne? Odnośnik do odpowiedzi
cepelia 0 Napisano 5 Sierpnia 2016 Share Napisano 5 Sierpnia 2016 Osobne, dodatkowo każda z nich musi być oznaczona we właściwy sposób. Odnośnik do odpowiedzi
Nim 1 Napisano 5 Sierpnia 2016 Autor Share Napisano 5 Sierpnia 2016 Okej, dzięki. Jeszcze mam dwa pytania. 1. Czy termometry muszę mieć też w chłodziarkach do piwa i napoi? 2. Czy w kuchni musi pracować osoba z wykształceniem gastronomicznym? Odnośnik do odpowiedzi
cepelia 0 Napisano 5 Sierpnia 2016 Share Napisano 5 Sierpnia 2016 1.Nie, nie musisz ich mieć w chłodziarkach, to tylko Twoja sprawa, że będziesz podawał klientom schłodzone napoje. 2. Nie, nie jest wymagana osoba z wykształceniem gastronomicznym. Jednak warto zatrudnić taka osobę ponieważ ma one większe doświadczenie z przepisami BHP dotyczącymi przechowywania żywności i obchodzenia się z nią, dodatkowo powinna mieć większe doświadczenie w prowadzeniu dokumentacji HACCP. Odnośnik do odpowiedzi
lady_K 0 Napisano 5 Sierpnia 2016 Share Napisano 5 Sierpnia 2016 19 minut temu, Nim napisał: Okej, dzięki. Jeszcze mam dwa pytania. 1. Czy termometry muszę mieć też w chłodziarkach do piwa i napoi? 2. Czy w kuchni musi pracować osoba z wykształceniem gastronomicznym? 1. Nie, nie muszą być. Mają być tylko umieszczone w miejscu gdzie przechowuje się towar wymagający chłodzenia, żeby się nie zepsuł. 2. Nie ma takiego obowiązku, jednak z praktycznej strony na to patrząc to dobrze, żeby w kuchni pracował ktoś kto umie gotować i ma doświadczenie. Odnośnik do odpowiedzi
Nim 1 Napisano 6 Sierpnia 2016 Autor Share Napisano 6 Sierpnia 2016 Okej, dzięki wszystkim za pomoc i odpowiedzi na moje pytania. Teraz już zdecydowanie łatwiej będzie mi to wszystko ogarnąć Odnośnik do odpowiedzi
Hot Dog 0 Napisano 14 Sierpnia 2016 Share Napisano 14 Sierpnia 2016 Cześć! Podłącze się do tematu. Sam nie chce założyć lokalu gastronomicznego bo nie mam aż tak dużych środków, myślę jednak o budce z fast foodami, jakieś zapiekanki, hamburgery i te sprawy. Przeczytałem cały temat, który był bardzo pomocny, jednak chciałem zapytać o to, na co muszę zwrócić uwagę jeżeli chodzi o sanepid, czy wymagania są te same? Czy jednak, że byłby to mniejszy lokal zmieniają się one? Wiem, że będę potrzebował podstawowych dokumentów, których wymaga sanepid czyli projekt technologiczny, badania wody, GMP/GHP. Czy na coś jeszcze mam zwrócić uwagę? Odnośnik do odpowiedzi
gothic 4 Napisano 14 Sierpnia 2016 Share Napisano 14 Sierpnia 2016 Nie wymagania sanepidu nie zmieniają się aż tak drastycznie, jak sam zauważyłeś będziesz potrzebował projekt, badania wody, GMP/GHP. Kontroler z sanepidu na pewno zwróci uwagę na takie aspekty jak: szafki na ubrania, szafki na pieczywo i pojemniki, lodówki, zlew, bieżąca ciepła woda, wentylację oraz toaletę. Ogólnie zapoznaj się z tym co było pisane w tym temacie przez wszystkich użytkowników, już z tego wyciągniesz sporo wiedzy. Odnośnik do odpowiedzi
Nataliamisiek 0 Napisano 23 Września 2016 Share Napisano 23 Września 2016 Zależy jaki to ma być też lokal, jaka wielkość, co tam będzie sprzedawane. Wiem na pewno, że lokalizacja jest też istotna dla sanepidu. Jesli już masz wybrany lokal to może warto zgłosić się do sanepidu. Odnośnik do odpowiedzi
Rekomendowane odpowiedzi