ITprofi 3 Napisano 2 Września 2016 Zgłoszenie Share Napisano 2 Września 2016 Jak wygląda sprawa używania własnego sprzętu przez pracownika? Czy w takim wypadku mam obowiązek płacić mu odpowiedni ekwiwalent za używanie takiego sprzętu (zatrudnionemu w ramach telepracy)? Cytuj Odnośnik do odpowiedzi
MarcinJ 1 Napisano 3 Września 2016 Zgłoszenie Share Napisano 3 Września 2016 Bierzesz pod uwagę średni czas zużycia sprzętu (np. laptopa z książek urzędu skarbowego, które służą do obliczania amortyzacji) i w ten sposób będziesz mógł rozliczyć się z pracownikiem, co rok. Niestety, ale prawo nie jest tutaj dokładne 67 11 kp Cytat § 3. W przypadku, o którym mowa w § 2 pkt 1, telepracownikowi przysługuje ekwiwalent pieniężny w wysokości określonej w porozumieniu lub regulaminie, o których mowa w art. 676, lub w umowie, o której mowa w § 2. Przy ustalaniu wysokości ekwiwalentu bierze się pod uwagę w szczególności normy zużycia sprzętu, jego udokumentowane ceny rynkowe oraz ilość wykorzystanego materiału na potrzeby pracodawcy i jego ceny rynkowe. Cytuj Odnośnik do odpowiedzi
Franek 0 Napisano 6 Września 2016 Zgłoszenie Share Napisano 6 Września 2016 Najlepiej się rozeznać jak wyglądają normy zużycia sprzętu itp, dogadać się również z pracownikiem jaki sprzęt ma, ile lat, jaki jest jego stan itp Cytuj Odnośnik do odpowiedzi
Anika 0 Napisano 6 Września 2016 Zgłoszenie Share Napisano 6 Września 2016 Pierwsze się spotykam z takim tematem. Zależy też jak skonstruowana jest umowa. Przeważnie pracodawca przekazuje pracownikowi swój sprzęt do świadczenia pracy dla niego. Chyba, że jest to praca w niepełnym wymiarze godzin, a pracownik rozlicza się jedynie na podstawie efektów. Jeśli pracownik do świadczenia pracy potrzebuje dodatkowych sprzętów, pracodawca powinien go w takie zaopatrzyć. Cytuj Odnośnik do odpowiedzi
tolekbanan 0 Napisano 18 Września 2016 Zgłoszenie Share Napisano 18 Września 2016 Wszystko zależy od skonstuowania umowy. Cytuj Odnośnik do odpowiedzi
KasiaK 0 Napisano 21 Września 2016 Zgłoszenie Share Napisano 21 Września 2016 Tutaj istotne jest wiele czynników - przede wszystkim umowa, jaka wiąże pracownika i pracodawcę. Spotkałam się np. z przypadkami umów, gdzie pracownicy posiadają swój sprzęt i to jest zastrzeżone w umowie, np. dziennikarz ma obowiązek mieć swój aparat fotograficzny. Jednak o wiele częściej, to pracodawca zapewnia sprzęt służbowy. Cytuj Odnośnik do odpowiedzi
kamila 0 Napisano 21 Września 2016 Zgłoszenie Share Napisano 21 Września 2016 Całkowicie zgadzam się z powyższymi wypowiedziami - wszystko zależy od postanowień, które zostały zawarte w umowie. Z doświadczenia jednak wiem, że w przypadku telepracy (i pokrewnych), pracodawca najczęściej dostarcza pracownikowi swój własny sprzęt, co jest wówczas bardziej klarowne zarówno dla obu stron. Cytuj Odnośnik do odpowiedzi
Marzena 45 4 Napisano 21 Września 2016 Zgłoszenie Share Napisano 21 Września 2016 Dnia 2.09.2016 o 22:33, ITprofi napisał: Jak wygląda sprawa używania własnego sprzętu przez pracownika? Czy w takim wypadku mam obowiązek płacić mu odpowiedni ekwiwalent za używanie takiego sprzętu (zatrudnionemu w ramach telepracy)? Pracodawca ma bezwzględny obowiązek wypłaty ekwiwalentu w sytuacji, gdy pracownik użytkuje własny sprzęt lub ubezpiecza go na własny koszt.(art. 6711 § 3 Kodeksu pracy). Zasady udzielania i wysokość ekwiwalentu za używanie własnego sprzętu mogą także wynikać z regulaminu telepracy lub porozumienia o stosowaniu telepracy w zakładzie pracy. 1 Cytuj Odnośnik do odpowiedzi
Sonsty765 0 Napisano 21 Września 2016 Zgłoszenie Share Napisano 21 Września 2016 (edytowane) Dnia 2.09.2016 o 22:33, ITprofi napisał: Jak wygląda sprawa używania własnego sprzętu przez pracownika? Czy w takim wypadku mam obowiązek płacić mu odpowiedni ekwiwalent za używanie takiego sprzętu (zatrudnionemu w ramach telepracy)? 45 minut temu, kamila napisał: Całkowicie zgadzam się z powyższymi wypowiedziami - wszystko zależy od postanowień, które zostały zawarte w umowie. Z doświadczenia jednak wiem, że w przypadku telepracy (i pokrewnych), pracodawca najczęściej dostarcza pracownikowi swój własny sprzęt, co jest wówczas bardziej klarowne zarówno dla obu stron. A co z podatkiem? kto płaci podatek? jeśli abonament jest na pracowniku. Edytowane 21 Września 2016 przez Sonsty765 Cytuj Odnośnik do odpowiedzi
Marzena 45 4 Napisano 22 Września 2016 Zgłoszenie Share Napisano 22 Września 2016 21 godzin temu, Sonsty765 napisał: A co z podatkiem? kto płaci podatek? jeśli abonament jest na pracowniku. Wydaje mi się, że pracownik, ale pracodawca może mu zwrócić.Hmm chyba najlepiej jest po prostu korzystać z telefonu służbowego, wtedy nie ma tyle zamieszania. Cytuj Odnośnik do odpowiedzi
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.