Skocz do zawartości
Gość

Kontrola szkoleń okresowych bhp

Recommended Posts

Gość   
Gość

Wypowiedzcie się proszę bo jestem ciekawa jak u Was wygląda organizowanie, kontrolowanie okresowych szkoleń bhp.
Kto zajmuje się całą tą sprawą w Waszych zakładach?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

wszystko ja pilnuje i organizuję, wszystko na mojej głowie, mam ponad 200 pracowników. Sama prowadzę ewidencję i szkoleń i badań

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Niezbyt to pocieszające. U nas póki co jest i było tak że terminy wpisują kadry zgodnie z wytycznymi które dostały od nas z bhp, ale ostro chcą się tego pozbyć...
Szkolenia okresowe robi firma zewnętrza z uwagi i dużą liczbę zatrudnienia .. kadry po ostatnim takim szkoleniu zaczęły wpisywać terminy kolejnych i się zaczęło.. kto ma mieć na rok kto na 3 kto ma 5 itp...
Mi też ciężko czasami określić kto z pracowników robotniczych ma mieć na 3 lata a kto na rok (ze względu na wykonywanie prac szczególnie niebezpiecznych). To określa kierownik.
Podjęliśmy więc decyzję że skoro każdy ma możliwość pracy na wysokości, z użyciem suwnic itp ( a zawarliśmy to wykazie prac sz.nieb.) to wszyscy produkcyjni mają mieć co rok (uzgodnione z pracodawcą) ale temat dalszej kontroli ma zejść na bhp stąd pytanie jak mają to inni...:/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

z innej beczki ...
co w przypadku "pierwszego szkolenia okresowego"...
Przykład: pracownik zatrudnił się na stanowisku robotniczym, po roku miał szkolenie okresowe bhp (ważne na rok - bo wykonuje prace szczególnie niebezpieczne) .. po miesiącu zmienił stanowisko na brygadzistę , kiedy ma mieć kolejne okresowe?
Będzie jako osoba kierująca więc inny rodzaj szkolenia ... wcześniej nigdy nie był osobą kierującą pracownikami...
przy zmianie stanowiska będzie miał nowe szkolenie stanowiskowe (rzecz jasna) a okresowe dla kierujących za 6 miesięcy czy za 5 lat...?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

przed pierwszym przeprowadzonym przez niego instruktażem, lub maksymalnie do 6 miesięcy od rozpoczęcia pracy na nowym stanowisku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Microsoft Excel (dobre formuły) i jesteś w stanie w prosty sposób sam zarządzać terminami szkoleń :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek    1

Terminy szkoleń to najczęściej zadanie bhpowca, czasami zajmuje się tym pracownik kadr. Pracodawca określając zakresy obowiązków powinien wskazać odpowiedzialnego za to pracownika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kaziol    0

Ja też sam prowadzę ewidencję pracowników jako pracownik kadr. Plik w excellu - mam tam wszystkie dane, ponad 500 pracowników. Wszystko działa bez zarzutu, ale słyszałem też, że powstają specjalne oprogramowania do tego tematu. Z tym, że to droga sprawa i rzadko ktoś z tego korzysta. Najprostsze sposoby są najlepsze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie dbaniem o kwestie BHP zajmuje się kadrowa i ja. Z racji tego że zatrudniamy firmę i ich zaangażowanie jest ciut mniejsze niż takiego gościa od BHP co siedzi na miejscu to trzeba kontrolować trochę te wszystkie terminy it. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bogus12    0
Dnia 26.08.2016 o 17:46, Gość napisał:

Wypowiedzcie się proszę bo jestem ciekawa jak u Was wygląda organizowanie, kontrolowanie okresowych szkoleń bhp.
Kto zajmuje się całą tą sprawą w Waszych zakładach?

U mnie w pracy zajmuje się tym dział HR - biurowy, księgowa. Głównie oni kontrolują czy wszystko jest ok. Natomiast wiadomo, e przy dużym zakładzie pracy bardzo często zdarzają się nie domówienia. Ostatnio w pracy mieliśmy kontrole PIP i wyszło, że brakuje parę dokumentów potwierdzających odbycie szkolenia BHP, Szef dostał dość wysoką karę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Małami123    0
Dnia 26.08.2016 o 17:46, Gość napisał:

Wypowiedzcie się proszę bo jestem ciekawa jak u Was wygląda organizowanie, kontrolowanie okresowych szkoleń bhp.
Kto zajmuje się całą tą sprawą w Waszych zakładach?

Pracodawca nie może obciążać pracownika służby bhp obowiązkiem prowadzenia szkoleń bhp innych niż wstępne. Nie może więc wpisać szkoleń okresowych do zakresu obowiązków służbowych w umowie o pracę. U mnie w pracy to pracodawca robi kolejne szkolenia. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marco    0

U nas w firmie wszystko odbywa się za drzwiami księgowości - nie ma żadnych niedopatrzeń, wszystkie terminy są dopilnowane, a co za tym idzie - każdy jest zadowolony. Wiem, że w wielu zakładach pracy te obowiązki spoczywają właśnie na księgowych i myślę, że to całkiem dobre rozwiązanie. Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marzena 45    4
Dnia 26.08.2016 o 17:47, Gość napisał:

wszystko ja pilnuje i organizuję, wszystko na mojej głowie, mam ponad 200 pracowników. Sama prowadzę ewidencję i szkoleń i badań

Nie za dużo tego? macie jakiś stażystów? cokolwiek?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się

×