Skocz do zawartości

Kontrola szkoleń okresowych bhp


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Niezbyt to pocieszające. U nas póki co jest i było tak że terminy wpisują kadry zgodnie z wytycznymi które dostały od nas z bhp, ale ostro chcą się tego pozbyć...
Szkolenia okresowe robi firma zewnętrza z uwagi i dużą liczbę zatrudnienia .. kadry po ostatnim takim szkoleniu zaczęły wpisywać terminy kolejnych i się zaczęło.. kto ma mieć na rok kto na 3 kto ma 5 itp...
Mi też ciężko czasami określić kto z pracowników robotniczych ma mieć na 3 lata a kto na rok (ze względu na wykonywanie prac szczególnie niebezpiecznych). To określa kierownik.
Podjęliśmy więc decyzję że skoro każdy ma możliwość pracy na wysokości, z użyciem suwnic itp ( a zawarliśmy to wykazie prac sz.nieb.) to wszyscy produkcyjni mają mieć co rok (uzgodnione z pracodawcą) ale temat dalszej kontroli ma zejść na bhp stąd pytanie jak mają to inni...:/

Odnośnik do odpowiedzi

z innej beczki ...
co w przypadku "pierwszego szkolenia okresowego"...
Przykład: pracownik zatrudnił się na stanowisku robotniczym, po roku miał szkolenie okresowe bhp (ważne na rok - bo wykonuje prace szczególnie niebezpieczne) .. po miesiącu zmienił stanowisko na brygadzistę , kiedy ma mieć kolejne okresowe?
Będzie jako osoba kierująca więc inny rodzaj szkolenia ... wcześniej nigdy nie był osobą kierującą pracownikami...
przy zmianie stanowiska będzie miał nowe szkolenie stanowiskowe (rzecz jasna) a okresowe dla kierujących za 6 miesięcy czy za 5 lat...?

Odnośnik do odpowiedzi
  • 2 weeks later...

Ja też sam prowadzę ewidencję pracowników jako pracownik kadr. Plik w excellu - mam tam wszystkie dane, ponad 500 pracowników. Wszystko działa bez zarzutu, ale słyszałem też, że powstają specjalne oprogramowania do tego tematu. Z tym, że to droga sprawa i rzadko ktoś z tego korzysta. Najprostsze sposoby są najlepsze.

Odnośnik do odpowiedzi
  • 2 weeks later...
Dnia 26.08.2016 o 17:46, Gość napisał:

Wypowiedzcie się proszę bo jestem ciekawa jak u Was wygląda organizowanie, kontrolowanie okresowych szkoleń bhp.
Kto zajmuje się całą tą sprawą w Waszych zakładach?

U mnie w pracy zajmuje się tym dział HR - biurowy, księgowa. Głównie oni kontrolują czy wszystko jest ok. Natomiast wiadomo, e przy dużym zakładzie pracy bardzo często zdarzają się nie domówienia. Ostatnio w pracy mieliśmy kontrole PIP i wyszło, że brakuje parę dokumentów potwierdzających odbycie szkolenia BHP, Szef dostał dość wysoką karę.

Odnośnik do odpowiedzi
Dnia 26.08.2016 o 17:46, Gość napisał:

Wypowiedzcie się proszę bo jestem ciekawa jak u Was wygląda organizowanie, kontrolowanie okresowych szkoleń bhp.
Kto zajmuje się całą tą sprawą w Waszych zakładach?

Pracodawca nie może obciążać pracownika służby bhp obowiązkiem prowadzenia szkoleń bhp innych niż wstępne. Nie może więc wpisać szkoleń okresowych do zakresu obowiązków służbowych w umowie o pracę. U mnie w pracy to pracodawca robi kolejne szkolenia. 

Odnośnik do odpowiedzi

U nas w firmie wszystko odbywa się za drzwiami księgowości - nie ma żadnych niedopatrzeń, wszystkie terminy są dopilnowane, a co za tym idzie - każdy jest zadowolony. Wiem, że w wielu zakładach pracy te obowiązki spoczywają właśnie na księgowych i myślę, że to całkiem dobre rozwiązanie. Pozdrawiam.

Odnośnik do odpowiedzi

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...