Skocz do zawartości

Ranking

Popularna zawartość

Zawartość, która uzyskała najwyższe oceny od 03.08.2016 w Odpowiedzi

  1. Na naszym blogu pojawił się artykuł związany z instrukcjami bhp. Otrzymasz odpowiedzi na temat: Co to jest instrukcja bhp. Jaka jest różnica między instrukcją bhp a stanowiskową instrukcją bhp? Zawartość instrukcji stanowiskowej bhp. Wymagany wygląd i kolorystyka instrukcji bhp. W jaki sposób należy zapoznać pracownika z instrukcją bhp? Czy pracodawca musi opatrzyć każdą instrukcję bhp swoim podpisem? Czy pracodawca musi przekazać instrukcje stanowiskowe absolutnie wszystkim pracownikom? oraz wiele innych. A to wszystko pod adresem: Wymagania
    3 punkty
  2. Rzuć okiem na 1) ustawę o ochronie danych osobowych 2) http://www.giodo.gov.pl/163/id_art/1064/j/pl/ 3) http://www.giodo.gov.pl/163/id_art/1063/j/pl/ Pamiętaj o pouczeniu o treści dokumentów z zakresu ochrony danych osobowych oraz o odpowiednich upoważnieniach, a także w jaki sposób pracownicy mogą przetwarzać dane. Po prostu streść im politykę bezpieczeństwa informacjii i izsi
    3 punkty
  3. najlepszy manager to moja własna głowa haha
    2 punkty
  4. Moja firma dopiero zaczyna rozkręcać się na lokalnym rynku i szukam odpowiedniego rozwiązania dla swoich pracowników. Znajomy polecił mi zrobić hurtowe zamówienie na piaseckibhp.pl, jednak najpierw chce zapytać, czy zwykły przemysłowy hełm lekki np ten -> https://piaseckibhp.pl/portfolio/przemyslowy-helm-lekki-bump-hdpe/ jest wystarczający dla pracowników pracujących przy ociepleniach?
    1 punkt
  5. Bardzo ciekawy wątek to organizowanie ewakuacji (także próbnych) przy użyciu systemu. Pozwala przeprowadzić ewakuację znacznie szybciej, nawet w trwa kilka minut. Możliwe jest drukowanie listy obecności w czasie ćwiczeń, system pokazuje także gdzie w danym momencie są brakujące osoby. System może być również rozbudowany o kontrolę obecności pracowników Więcej doczytacie na stronie: System do ewakuacji RFID
    1 punkt
  6. Odpowiedź Rozporządzenie Ministra Klimatu z 2.01.2020 r. w sprawie katalogu odpadów (Dz.U. z 2020 r. poz. 10) określa katalog odpadów z podziałem na grupy, podgrupy i rodzaje ze wskazaniem odpadów niebezpiecznych. Zużyta odzież robocza może zostać zakwalifikowana jako odpady z grupy 15 - odpady opakowaniowe; sorbenty, tkaniny do wycierania, materiały filtracyjne i ubrania ochronne nieujęte w innych grupach - 15. Jeśli zawiera substancje niebezpieczne, to właściwy będzie kod 15 02 02* Sorbenty, materiały filtracyjne (w tym filtry olejowe nieujęte w innych grupach), tkaniny do wycierania (n
    1 punkt
  7. Proszę w pierwszej kolejności zgłosić to do BHP-owca. Wszystkie przepisy dot. szatni znajdzie pan w Rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 26.09.1997 r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy.
    1 punkt
  8. dokładnie, jest to bardzo proste. wystarczy w pasku zadań wpisać "oczyszczanie dysku" (albo kilka pierwszych literek ) i wybrać dysk do czyszczenia.
    1 punkt
  9. Windows Enterprise edicion ma wiele ciekawych funkcji np. związane z bezpieczeństwem czy zarządzaniem, ogólnie wsparcie dla większych przedsiębiorstw
    1 punkt
  10. Bo jak Windows10 to można bez żadnych aplikacji
    1 punkt
  11. 1 punkt
  12. CCleaner - zaawansowany, darmowy program do usuwania zbędnych plików z dysku twardego w systemach z rodziny Windows. Mam nadzieję, że pomogłam
    1 punkt
  13. Kask raczej nie ochronił przed wypadkiem, a poważniejszym skutkiem wypadku, jakim mógłby być uraz głowy.
    1 punkt
  14. sebek101065 powinieneś jak najszybciej zgłosić to swojemu pracodawcy.
    1 punkt
  15. Masz rację, BHP, przełożeni powinni dbać o to, żeby eliminować jak najwięcej zagrożenia dla pracowników. Zwłaszcza jak jakiś wypadek zdarza się nie pierwszy raz to coś jest nie tak i trzeba działać. Akurat w tym wypadku rozwiązanie nie było trudne. Pracownicy musieli gdy używają noża pracować w rękawiczkach, które może nie dają super ochrony ale to zawsze coś, dodatkowo wprowadziliśmy do użycia bezpieczne nożyki czyli takie, których ostrzy nie da się zablokować i żeby ostrze się wysunęło trzeba mieć palec na plastikowym dynksie i go wciskać. To faktycznie pomogło w takich przypadkach.
    1 punkt
  16. Masz oczywiście rację, jednak należy pamiętać o tym, że jeżeli w ten poniedziałek kierowca będzie już trzeźwy to nic nie stoi na przeszkodzie, żeby za kółkiem zasiadł i wykonał zaplanowany kurs. Tak naprawdę dla mnie jako pracodawcy nie ma kompletnie znaczenia co pracownik robi w swoim wolnym czasie i gdy przychodzi do pracy trzeźwy to nic mi do tego. Natomiast nawet jeżeli jest skacowany i mniej przez to wydajny to istnieją inne narzędzia do tego, żeby takiego pracownika zwolnić. Jeżeli zdarza się to notorycznie to jego wydajność w pracy spada a to wpływa na ocenę takiego kogoś.
    1 punkt
  17. Tutaj masz odpowiedź - http://www.giodo.gov.pl/163/id_art/2259/j/pl/
    1 punkt
  18. Pracodawca nie może żądać od ciebie odbierania telefonu służbowego. To wbrew przepisom. Co ciekawe, jeśli zgodzisz się na dyspozycyjność podczas urlopu, możesz domagać się dodatkowego wynagrodzenia lub dnia urlopu. Jednak wyrażenie zgody na taką prośbę pracodawcy nie jest Twoim obowiązkiem.
    1 punkt
  19. Nie wiem czy ten przepis będzie odpowiedni, ale to jedyne co mi się skojarzyło: "Wynika to z art. 21 ust. 1 ustawy wypadkowej. Świadczenia z ubezpieczenia wypadkowego nie przysługują ubezpieczonemu, gdy wyłączną przyczyną wypadków określonych w tej ustawie było udowodnione naruszenie przez ubezpieczonego przepisów dotyczących ochrony życia i zdrowia, spowodowane przez niego umyślnie lub wskutek rażącego niedbalstwa."
    1 punkt
  20. Dokładnie tak jak napisał Adek - osoby, które pracują mniej niż 6 godzin nie mają prawa do przerwy w pracy, a pracownicy przebywający w pracy więcej niż 6 godzin mają prawo do 15 minut przerwy. Być może absurdalne, ale takie są realia. Niestety my na to wpływu nie mamy.
    1 punkt
  21. Pracodawca ma bezwzględny obowiązek wypłaty ekwiwalentu w sytuacji, gdy pracownik użytkuje własny sprzęt lub ubezpiecza go na własny koszt.(art. 6711 § 3 Kodeksu pracy). Zasady udzielania i wysokość ekwiwalentu za używanie własnego sprzętu mogą także wynikać z regulaminu telepracy lub porozumienia o stosowaniu telepracy w zakładzie pracy.
    1 punkt
  22. A może warto wejść w zakładkę dotyczącą ochrony ppoż https://www.bhpex.pl/ppoz/ . Może znajdziesz tam rozwiązanie swojego problemu. Można również szukać odpowiedzi na blogu albo w kodeksie BHP ale myślę, że musi to być osoba przeszkolona znająca się na tym. Jakby nie patrzeć z ewakuacją mamy w sumie rzadko do czynienia więc powinno się wiedzieć co w takiej chwili zrobić.
    1 punkt
  23. Opis znaku w Polskiej Normie przedstawia się następująco: PN - N - 01236-4:1997, tablica 1 Treść znaku: Sylwetka człowieka w świetle drzwi z prawej strony języki ognia. Kształt i barwa: Znak kwadratowy lub prostokątny Tło: barwa czerwona Otwór drzwiowy: barwa biała Sylwetka człowieka: barwa czerwona Ogień: barwa biała Znak dodatkowy tło – barwa czerwona napis – barwa biała Zastosowanie – do oznaczenia drzwi znajdujących się w ścianach oddzielenia przeciwpożarowego
    1 punkt
  24. Ja uważam ,że może Cię zwolnić ,wszystko zależy od firmy w jakiej pracujesz. Jakie panują tam zasady wewnętrzne,może być tak,że faktycznie da Ci okres wypowiedzenia dwutygodniowy i polecisz.
    1 punkt
  25. Według mnie jest dokładnie tak jak pisze @tomekkoson. Jeśli praca wykonywana przez tego pracownika, mogła spowodować wywołanie tego ataku to mimo wszystko jakoś się to ze sobą wiąże i wtedy trzeba na spokojnie porozmawiać z pracownikiem o zaistniałej sytuacji. W końcu, nawet pomimo tego, że jego praca mogła go predysponować do wywołania tego ataku, on także nie wiedział o tym, że choruje na taką chorobę.
    1 punkt
  26. GIODO nawet o tym pisał, nie daj się na to naciągnąć .. Tutaj masz link do informacji, które przesłał GIODO - http://giodo.gov.pl/560/id_art/9197/j/pl Ja dostałem 2 e-maile, ale nie chciało mi się z tym bawić, więc po prostu dodałem do spam-u. Ale na pewno warto zgłaszać takie próby naciągania, w szczególności, że są tam same informacje, które wprowadzają przedsiębiorców w błąd ..
    1 punkt
  27. Tak jak ABI-ego, ASI nie trzeba powoływać. Wszystko zależy od twojej woli w tym zakresie. Bardzo rzadko jest on powoływany, tylko w dużych firmach, gdzie potrzebna jest osoba do zarządzania komputerami, serwerami etc. Jeśli jest to mała firma to nie ma takiej potrzeby, chyba że macie już informatyka, to mu można dać uprawnienia ASI. Andrzej, jego funkcja jest wprost wskazana w rozporządzeniu do uodo .. więc swoją podstawę normatywną ma.
    1 punkt
  28. Jest to uregulowane w art. 6 rozporządzenia w sprawie dokumentacji przetwarzania danych osobowych oraz warunków technicznych i organizacyjnych, jakim powinny odpowiadać urządzenia i systemy informatyczne służące do przetwarzania danych osobowych " 4. Poziom wysoki stosuje się, gdy przynajmniej jedno urzàdzenie systemu informatycznego, służące- go do przetwarzania danych osobowych, połączone jest z siecią publiczną." - czyli podłączony jesteś do neta. A obowiązki na samym końcu tego rozporządzenia masz wymienione
    1 punkt
  29. @Kondziu jest to jedynym racjonalnym rozwiązaniem, które nie będzie wymagało korzystania z specjalistycznego oprogramowania. Ale zabezpieczenie pliku hasłem ciągle nie będzie odpowiadało rozporządzeniu, to jest nie sprawi, że plik da nam odpowiedź na: 1) daty pierwszego wprowadzenia danych do systemu; - Jeśli mamy w pliki word 1000 adresów e-mail, to nie ma opcji, aby word odnotował nam wprowadzenie maila, chyba że sami to zrobimy. 2) identyfikatora użytkownika wprowadzającego dane osobowe do systemu, chyba że dostęp do systemu informatycznego i przetwarzanych w nim danych posiada wy
    1 punkt
  30. Faktycznie warto skorzystać z dofinansowania z ZUSu. Jest to opłacalne kiedy ma się duży zakład pracy ale również wtedy kiedy mamy mała firmę. Nie będę tutaj zbytnio się nad tym rozpisywał ponieważ, w poście gothica są odnośniki do najważniejszych rzeczy a ze strony ZUSu, którą podał dowiecie się na początek wszystkiego co na sam początek trzeba wiedzieć, zawsze też możecie zasięgnąć porady w samym Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych albo w kancelarii, która obsługuję waszą firmę. Z drugiej strony jeżeli macie jakieś doświadczenie w tych tematach a sam wniosek i cała procedura jest dla Was
    1 punkt
  31. Cel jest prosty, aby uchronić pracowników przed ryzykiem przeciążeń. Jeśli nie będziesz świadomy ryzyk, jakie czekają w pracy, to nie będziesz mógł im przeciwdziałać.
    1 punkt
  32. Co to znaczy, że się burzą? Nie wolno pobłażać pracownikom, jeżeli są przepisy to należy ich przestrzegać. Kiedy się coś stanie to potem każdy jest mądry po szkodzie a tak to wiadomo, nie trzeba, po co, nie ma sensu chronić swojego zdrowia.
    1 punkt
  33. Rób przez internet spokojnie. To nie jest nic nadzwyczajnego, już chociaż by na większości uczelni w Polsce studenci wykonują szkolenie BHP przez platformę internetową i wszyscy żyją. Na ogół na takie szkolenie jest określony czas, nauka wygląda tak, że ma się prezentację lub treść na stronie, na koniec każdego rozdziały jest krótki test, która pokazuję czy przyswoiło się wiedzę a na sam koniec szkolenia jest po prostu test z całości, która decyduję o tym czy się zdało czy nie. Bardzo prosta i fajna forma nauki i robienia szkolenia. Nie trzeba nic robić, wystarczy komputer z dostępem do intern
    1 punkt
  34. Szkolenie BHP w formie e-learningu składa się z multimedialnych prezentacji, quizów oraz testu, które są udostępniane na stronie internetowej, dostęp do tych danych ma tylko zalogowany użytkownik. Zwykle jest jakiś czas na ukończenie tego kursu, np 30 dni i jest to naliczane od pierwszego zalogowania. Zaświadczenie po ukończeniu takiego kursu na pewno otrzymasz bez problemu. Zaletą takiego szkolenia przez internet jest to, że zwykle są tańsze, dodatkowo każdy jego uczestnik przyswaja wiedzę w swoim tempie oraz możliwościach czasowych. Moim zdaniem jest to bardzo atrakcyjna forma nauki, która z
    1 punkt
  35. Heh, przynajmniej jedna "pierdoła" do zrobienia mniej. Może ktośby zebrał dane z tego forum do jednego postu, tak aby stworzyć jakiś dobry poradnik w zakresie danych osobowych w firmie
    1 punkt
  36. Tak tak ... Kopiuj regulaminy z tysiącem klauzul abuzywnych, z pewnością wyjdzie Ci to na dobre, w szczególności gdy masz jakieś zamiary względem tego projektu.. Teraz już kancelarie nie polują na takie strony, ale kiedyś była nie lada nagonka na regulaminy stron www, bo można było ładnie zarobić na kosztach sądowych. Dlatego nie polecam ich tworzyć samemu, gdy jest to projekt komercyjny, za 200-300zł możesz spokojnie mieć je stworzone przez kancelarię
    1 punkt
  37. Nazwę zbioru najlepiej wskazuje ze względu na podstawę prawną, którą posiadasz do jego przetwarzania. Każda nowa podstawa prawna będzie stwarzała nowy zbiór danych. Dla przykładu, z pewnością masz dane klientów - jednakże część to będą dane, które są niezbędne ze względu na prowadzenie z nimi transakcji (a więc art. 23 ust. 3), a z drugiej strony artykuł ten nie jest wystarczającą podstawą do tego, aby wysyłać do nich tych klientów maile z wiadomościami marketingowymi twojej firmy (tutaj masz art. 23 ust. 5). A więc będziesz miał 2 zbiory - zbiór danych klientów do wykonania umowy i zbiór adre
    1 punkt
  38. Prawidłowa instrukcja uwzględnia następujące elementy: uwarunkowania ochrony przeciwpożarowej, które wynikają z przeznaczenia, sposobu eksploatacji, realizowanego procesu technologicznego, czy też magazynowania (przechowywania) oraz warunków technicznych obiektu, w tym ryzyka wybuchu; zdefiniowanie wyposażenia w określone urządzenia przeciwpożarowe oraz gaśnice, a także sposoby przeprowadzania ich przeglądów technicznych i zabiegów konserwacyjnych; procedury postępowania w sytuacji pożaru bądź innego zagrożenia; procedury zabezpieczenia prac ryzykownych pod kątem pożaro
    1 punkt
  39. Co do tego podpunktu to trzeba dodać, żeby uwzględniały również w sposób graficzny dane dotyczące w szczególności: metrażu, wysokości oraz liczby kondygnacji budynku, dystansu pomiędzy obiektami sąsiadującymi, parametrów pożarowych znajdujących się substancji palnych, istniejącej gęstości obciążenia ogniowego w strefie lub strefach zagrożenia pożarowego, kategorii zagrożenia bezpieczeństwa ludzi, przypuszczalnej liczby osób na każdej kondygnacji, a także w poszczególnych pomieszczeniach obiektu, zlokalizowania pomieszczeń i przestrzeni zewnętrznych określon
    1 punkt
  40. Jak najbardziej uznałbym ten wypadek za "w drodze do/z pracy", a to z tego też powodu, że zgodnie z definicją w art. 57 b ustawy o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych za wypadek w drodze do pracy lub z pracy uważa się nagłe zdarzenie wywołane przyczyną zewnętrzną, które nastąpiło w drodze do lub z miejsca wykonywania zatrudnienia lub innej działalności stanowiącej tytuł ubezpieczenia rentowego, jeżeli droga ta była najkrótsza i nie została przerwana. Zgodnie z definicją nie jest ważnym, z jakiego punktu pracownik dojeżdżał do prac, a tylko to, aby droga ta była najkró
    1 punkt
  41. W pierwszej kolejności to kupić normę ISO 27001 ze strony PKN (elektroniczna lub planszowa). a później przeczytać i stosować :). Norma kosztuje: Plik - 159,80 PLN CD - 191,80 PLN Papier - 213,10 PLN Normy niestety nie można kopiować ani udostępniać.
    1 punkt
  42. Art. 32. 1. Każdej osobie przysługuje prawo do kontroli przetwarzania danych, które jej dotyczą, zawartych w zbiorach danych, a zwłaszcza prawo do: 1) uzyskania wyczerpującej informacji, czy taki zbiór istnieje, oraz do ustalenia administratora danych, adresu jego siedziby i pełnej nazwy, a w przypadku gdy administratorem danych jest osoba fizyczna – jej miejsca zamieszkania oraz imienia i nazwiska; 2) uzyskania informacji o celu, zakresie i sposobie przetwarzania danych zawartych w takim zbiorze; 3) uzyskania informacji, od kiedy przetwarza się w zbiorze dane jej dotyczące, ora
    1 punkt
  43. Jeśli chcesz, aby wyraził zgodę na przetwarzanie e-maila do celów marketingowych (innych produktów lub usług niż twoje) to zrób pole do wyrażenia na to zgody. Jeśli tylko będziesz przesyłać mu informacje na temat twoich usług i produktów, to nie ma takiej potrzeby i daj odnośnik wyłącznie do polityki prywatności.
    1 punkt
  44. Warto w tym zakresie skorzystać z gotowych wzorów różnych urzędów lub uczelni np. http://www.us.edu.pl/uniwersytet/obrona/upowaznienie_stale.pdf Są sprawdzone i z pewnością nie pisane przez byle kogo
    1 punkt
  45. Jeśli dojdzie do rozprawy, to świadek będzie mógł odmówić zeznać tylko i wyłącznie gdy "Art. 261. § 1 KPC. Nikt nie ma prawa odmówić zeznań w charakterze świadka, z wyjątkiem małżonków stron, ich wstępnych, zstępnych i rodzeństwa oraz powinowatych w tej samej linii lub stopniu, jak również osób pozostających ze stronami w stosunku przysposobienia. Prawo odmowy zeznań trwa po ustaniu małżeństwa lub rozwiązaniu stosunku przysposobienia. Jednakże odmowa zeznań nie jest dopuszczalna w sprawach o prawa stanu, z wyjątkiem spraw o rozwód. § 2. Świadek może odmówić odpowiedzi na zadane mu pytanie, jeż
    1 punkt
  46. Główną zaletą jest to, że jak mamy ABI-ego to ponosi on solidarną odpowiedzialność (czyli wspólnie) z administratorem. Ponadto, to na nim będą w ten sposób ciążyć wszelkie obowiązki związane z ochroną danych osobowych (a więc prowadzenie szkoleń, rejestracja zbiorów danych osobowych, czy też prowadzenie ewidencji, sporządzenie polityki i instrukcji zarządzania systemem informatycznym). Jeśli nie chcesz samemu robić wszystkich tych czynności to warto go zatrudnić
    1 punkt
  47. Nie, nie ma. Nie trzeba przeprowadzać szkoleń, okresowego badania, sporządzać instrukcji stanowiskowych czy też oceniać ryzyka zawodowego.
    1 punkt
  48. Nie ma żadnych przepisów dotyczących jak długo należy ją przechowywać po okresie ważności.
    1 punkt
  49. Nadmienię tylko, że ten sposób działa jeżeli kontrola nie jest spowodowana donosem.
    1 punkt
×
×
  • Dodaj nową pozycję...