Skocz do zawartości

Cała aktywność

Strumień aktualizowany automatycznie     

  1. Ostatni tydzień
  2. IBP - pytania

    1. Można użyć oznakowania dla hydrantu: https://www.bhpex.pl/sklep/tablica-orientacyjna-dla-hydrantu-jb001bppn/ 2. Przypisy nie wymagają. Ustawa natomiast określa zadania dla Inspektora ochrony przeciwpożarowej. 3. Oba 4. Należy podać substancje palne chociażby do obliczenia obciążenia ogniowego.
  3. Wszystko zależy, którędy prowadzą drogi ewakuacyjne, o tym właśnie mówią przepisy. Jeżeli drogi ewakuacyjne prowadzą przez bramy wjazdowe otwierane od wewnątrz, to nic nie stoi na przeszkodzie aby zamykać drzwi do klatek od strony garaży.
  4. W mojej ocenie protokół zawiera błędy formalne. Jako przyczyna zewnętrzna podana została "nieuwaga poszkodowanego". Czynniki psychofizyczne nie wchodzą w zakres czynników zewnętrznych. W tym przypadku czynnikiem zewnętrznym jest uderzenie o podłoże i koniec kropka. Przecież nieuwaga nie spowodowała urazu, tylko spowodowała upadek, a sam upadek nie mieści się w definicji wypadku.
  5. Policjant zjechał do Komendy aby rozliczyć się z służby. Gdy wysiadł z radiowozu wyjął z niego swoje rzeczy osobiste i służbowe takie alko sensor czy promiler. Idąc z rzeczami do Komendy poślizgnął się i się przewrócił wraz z rzeczami które niósł. Okazało się że doszło do urazu stawu skokowego i innych obrażeń. Komisja powypadkowa w protokole wpisała jako przyczynę zewnętrzną poślizgnięcie się i upadek na zaśnieżonej i oblodzonej nawierzchni, nieuwaga poszkodowanego. Policjant złożył uwagi do protokołu nie zgadzając się ze stwierdzeniem przyczyny zew. „nieuwaga poszkodowanego”. Jak twierdzi nieuwaga poszkodowanego jest stwierdzaniem nie prawdziwym, gdyż niosąc w rękach wiele przedmiotów starał się iść uważnie. Miał zajęte ręce, przedmioty trzymane w rękach mogły mu przesłonić stan nawierzchni. Za główna przyczynę wypadku uważam zaśnieżenie i oblodzenie nawierzchni oraz jej zły stan. Będąc członkiem komisji powypadkowej muszę się ustosunkować do uwag, komisja nie zmienia zdania i nadal pozostaje przy stanowisku, że przyczyną zew. była także nieuwaga poszkodowanego, gdyż poszkodowany sam przysłonił sobie nawierzchnie i nie musiał zabierać na raz całego sprzętu tylko na dwa razy lub mógł podjechać radiowozem pod budynek komendy aby wyjąć rzeczy. Jak napisać uzasadnienie do w/w sprawy będąc członkiem komisji powypadkowej.
  6. Wcześniej
  7. Często się spotykam ,że w blokach które mają wspólne garaże podziemne aby z klatki wejść do takiego garażu trzeba użyć klucza lub chipu. Z garażu natomiast można wejść bez problemu do każdej z klatek. Czy jest to zgodne z przepisami? Aby utrudnić złodziejom którzy wchodzą za samochodami do garażu ,a później mają swobodny dostęp do każdej z klatek (wchodzą do dowolnej klatki, szukają np. otwartych mieszkań a później zjeżdżają do garażu i przez nie zamykane drzwi do garażu idą do kolejnych klatek) złożyłem wniosek do spółdzielni aby i w moim bloku zrobić blokowane jednostronnie drzwi wejściowe z przedsionka do garażu. Jednak odpowiedź była odmowna bo podobno jest to nielegalne i nie zgodne z przepisami ppoż. Czy to prawda? To na jakiej zasadzie budynki z tak zamykanymi drzwiami przechodzą kontrole?
  8. 1. Jak oznaczyć na planie zagospodarowania terenu hydranty zewnętrzne podziemne i nadziemne? Czy można np. zastosować takie oznaczenie dla hydrantów podziemnych? Czy wystarcz po prostu jedno oznaczenie dla nadziemnych i podziemnych? 2. Czy do IBP należy dołączyć dokument potwierdzający wymagane kwalifikacje do jej opracowania? Czy wystarczy podać w treści kto opracował i numer zaświadczenia w przypadku szkolenia inspektorów ochrony przeciwpożarowej lub numer dyplomu w przypadku ukończenia szkoły pożarniczej? 3. Dane obiektu należy umieścić zarówno na planie zagospodarowania terenu i planie ewakuacyjnych? Czy wystarczy tylko na jednym z planów? 4. Jeżeli w obiekcie nie występują substancje niebezpieczne pożarowo określone w § 2 ust. 1. pkt. 1 Rozporządzenia MSWiA w sprawie ochrony ppoż. budynków, innych obiektów budowlanych i terenów, to wystarczy napisać taką adnotację? Czy należy podać substancje palne które występują np. tworzywa sztuczne, meble itp. ?
  9. Witam jestem student Politechnik Lubelskiej i pisze artykuł na temat wpływu szkolenia BHP przy użyciu platformy e-leranigowej na kształtowanie świadomości społecznej. W tym celu mam prośbę do osób które brały udział w takim szkoleniu o poświęcenie kilku minut na uzupełnienie ankiety w linku podanym poniżej. Ankiety zostaną wykorzystane do celów badawczych, Z góry dziękuję za poświęcony czas https://www.survio.com/survey/d/S7V9G0K2W9T0K2B5W
  10. Stare gaśnice

    nie ma zapisane co ile trzeba wymieniać, mają być sprawne i po przeglądzie (legalizowane), dodatkowo dochodzą badania zbiorników ciśnieniowych, jakimi są gaśnice przez UDT, i to właśnie najczęściej je wyłącza z użycia, lub badanie zbiornika w udt jest ekonomiczne niezasadne, koszt nieiwele niższy niz nowej gaśnicy, a do tego czasochłonność
  11. dokładnie, potrzeby nie ma, ale warto mieć sprawną, przy czym standardowa 1 kg to za mało żeby jakkolwiek skutecznie i sensownie gasić pozar w samochodzie osobowym, o większych dostawczych już nie wspominając
  12. Dla naszego Klienta - firmy produkcyjnej z branży wyposażenia i wykończenia wnętrz poszukujemy obecnie osoby zainteresowanej podjęciem pracy na stanowisku: Specjalista ds. BHP i Ochrony Środowiska Obowiązki: nadzór oraz koordynacja polityki firmy w zakresie BHP, ochrony środowiska i ochrony przeciwpożarowej tworzenie, opracowywanie programów, które podnoszą świadomość pracowników w zakresie BHP organizowanie i przeprowadzanie szkoleń BHP, ochrony środowiska, PPOŻ sprawozdawczość z zakresu BHP i ochrony środowiska, prowadzenie ewidencji oraz reagowanie na sytuacje potencjalnie niebezpieczne zgłaszane przez pracowników, prowadzenie postępowań powypadkowych aktualizacja oraz tworzenie procedur oraz instrukcji wewnętrznych z zakresu Ochrony Środowiska, Ochrony PPŻ oraz BHP współpraca z zewnętrznymi jednostkami oraz właściwymi komórkami organizacyjnymi realizacja innych zadań dotyczących BHP (zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów z 2 września 1997 r. w sprawie służby bhp, ze zmianami). Wymagania Wymagania: wykształcenie wyższe (z zakresu BHP) doświadczenie na podobnym stanowisku (minimum 5 lat) znajomość przepisów prawa w zakresie BHP, ochrony środowiska i PPOŻ, samodzielność w działaniu i umiejętność organizacji własnej pracy, dobra znajomość języka angielskiego w mowie i piśmie. Korzyści Oferta: szeroki pakiet benefitów pracowniczych w tym dofinansowanie do dojazdów do pracy, ZFŚS umowa o pracę Zainteresowanych proszę o przesłanie CV na adres: lodz5@grafton.pl
  13. Wykształcenie BHP

    Jeśli chciałbyś zdobyć doświadczenie możesz je odbyć w naszej firmie w Control BHP. Zajmujemy się jak wszyscy w tej branży - prowadzeniem szkoleń i kursów BHP. Szkolenia przeprowadzamy również przez internet. Zapraszamy do odwiedzenia naszej strony http://cd-bhp.pl/szkolenia-bhp/szkolenie-wstepne/
  14. Podaj proszę paragraf, który mówi, że użytkownicy obiektu (również nauczyciele) "muszą umieć" posługiwać się sprzętem. Nie wprowadzaj ludzi w błąd. Właściciel ma obowiązek wyposażyć budynek w podręczny sprzęt gaśniczy, a nikt nie ma obowiązku go użyć. Ewentualnie przeszkolone osoby. Resztę spraw reguluje Instrukcja Bezpieczeństwa Pożarowego, do której wpisuje się obowiązki poszczególnych jednostek.
  15. Podstawowe pytanie jest takie, gdzie te drzwi mają być zamontowane. Przykładowo jeśli chodzi o wydzielenie kotłowni, to trzeba zajrzeć do paragrafu 220 Warunków Technicznych i sprawdzić jakie powinny być. Druga sprawa, drzwi przeciwpożarowe są urządzeniem przeciwpożarowym, czyli tak jak napisał Sonsty765 powinny posiadać odpowiednie dokumenty oraz powinny być poddawane przeglądom nie rzadziej niż raz w roku. Trzecia sprawa, czy projekt przewiduje takie drzwi? I tak dalej i tak dalej, bez konkretnego określenia do jakich celów można by tu przytaczać masę paragrafów, które mówią jakie drzwi i gdzie.
  16. Chodzi o oznaczenie znakiem czy kontrolką? Najlepiej na kontrolce napisać "NIESPRAWNY", ewentualnie można wpisać wydajność (która faktycznie jest).
  17. doradźcie mi proszę czy podczas odbioru maszyny obowiązkiem pracodawcy jest sprawdzenie jej pod kątem tylko wymagań minimalnych czy także zasadniczych i oceny zgodności? Pytam ponieważ spotkałem różne opinie w tym i taką gdzie zaleca się pomimo deklaracji CE dodatkowe sprawdzenie maszyny czy producent wywiązał się ze swoich obowiązków. Jak rozwiązujecie ten problem w Waszych firmach?
  18. Koleżanko, to nie zajęcia z materiałoznawstwa tylko forum bhp. Wystarczy wujek google i wszystko nam powie. Więcej pracy.
  19. Witam. Potrzebuję wszelkich informacji za temat: zasada równoległoboku, zasada uwalniania z więzów, zasada równowagi dwu sił, zbieżny układ sił. Z góry dziękuję.
  20. Warunki i tryb włączenia jednostek ochrony przeciwpożarowej do Krajowego Systemu Ratowniczo – Gaśniczego określa rozporządzenie ministra spraw wewnętrznych i administracji z dnia 15 września 2014 r. Ochotnicze Straże Pożarne mogą być włączane do, KSRG gdy posiadają: co najmniej jeden średni lub ciężki samochód ratowniczo - gaśniczy, co najmniej 12 wyszkolonych ratowników, skuteczny system łączności powiadamiania i alarmowania, urządzenia łączności w sieci radiowej systemu na potrzeby działań ratowniczych. Jednostki niespełniające powyższych wymagań nie są z góry skreślone. OSP, która nie spełnia powyżej wymagań, a jej działalność ma zastosowanie w warunkach przewidzianych w planie działań ratowniczych może wstąpić do KSRG. Oceny tych warunków dokonuje właściwy miejscowo Komendant Powiatowy/ Miejski Państwowej Straży Pożarnej. Włączenie jednostki do KSRG jest poprzedzone zawarciem porozumienia między właściwym miejscowo Komendantem Powiatowy/Miejskim PSP, podmiotem tworzącym jednostkę, a przedmiotową jednostką. Porozumienie powinno określać: deklarowaną gotowość operacyjną, w tym siły i środki przewidziane do wykorzystywania w systemie, zadania ratownicze przewidziane dla jednostki w ramach systemu, wymaganą liczbę i wymagany poziom wyszkolenia ratowników w jednostce, sposób utrzymania stanu gotowości jednostki do działań ratowniczych, w szczególności w zakresie sprawności technicznej samochodów pożarniczych i ich wyposażenia, przygotowania ratowników do działań, przebiegu alarmowania i sposobu przekazywania informacji dotyczącej aktualnej gotowości operacyjnej lub jej czasowego obniżenia, sposoby alarmowania jednostki, warunki rozwiązywania porozumienia. Procedura włączania jednostki OSP do KSRG wygląda następująco. Komendant Powiatowy/Miejski Państwowej Straży Pożarnej przedstawia właściwemu Komendantowi Wojewódzkiemu Państwowej Straży Pożarnej wniosek o włączenie jednostki do KSRG, z którą zawarł porozumienie wraz z uzasadnieniem. Następnie na wniosek właściwego Komendanta Wojewódzkiego PSP, Komendant Główny Państwowej Straży Pożarnej wydaje decyzję w sprawie włączenia jednostki do systemu i jednocześnie prowadzi ewidencję jednostek ochrony przeciwpożarowej włączonych do systemu. Sposób i tok postępowania w przypadku otrzymania przez Komendanta Głównego PSP wniosku od Komendanta Wojewódzkiego PSP o włączenie jednostki OSP do KSRG określa procedura P-23. Procedurę stosuje się do każdej OSP ubiegającej się o włączenie do Krajowego Systemu Ratowniczo Gaśniczego. Nadsyłać wnioski o wstąpienie do KSRG można przez cały rok, jednak ich rozpatrywanie przez Komendanta Głównego PSP odbywa się w kwietniu i listopadzie. Priorytetowym kryterium przy kwalifikacji jednostek OSP do KSRG jest występowanie wnioskowanej jednostki OSP w zbiorczym planie sieci podmiotów KSRG, przynależność terytorialna do gminy, w której nie ma jednostek OSP w KSRG lub włączona jest tylko jedna OSP do KSRG. W przypadku włączenia trzeciej i kolejnej jednostki, OSP może być włączona tylko wtedy, gdy jej działalność ma zastosowanie w warunkach przewidzianych w planie działań ratowniczych. Wyjątkiem od powyższej zasady jest wystąpienie o kolejną jednostkę OSP z równoczesnym wnioskiem o wyłączenie już funkcjonującej w systemie OSP, której przynależność z różnych względów stała się niecelowa. W przypadku włączenia trzeciej i kolejnej jednostki OSP (lub drugiej i kolejnej, gdy na terenie gminy jest JRG) wniosek powinien zawierać uzasadnienie od właściwie terytorialnie Komendanta Powiatowego/ Miejskiego zaopiniowany przez Komendanta Wojewódzkiego. Jednostki OSP, które aspirują do KSRG muszą posiadać na swoim wyposażeni: zestaw do kwalifikowanej pierwszej pomocy co najmniej 4kpl. aparatów ochrony dróg oddechowych, zestaw hydrauliczny. Wyjątkiem od powyższego wyposażenia jest włączenie jednostki OSP przewidzianej do prowadzenia specjalistycznych działań ratowniczych. W takim przypadku włącza się OSP do KSRG bez względu na ilość OSP w KSRG w danej gminie. Jednak w takim przypadku również wniosek musi być uzasadniony przez Komendanta Powiatowego / Miejskiego i zaopiniowany przez Komendanta Wojewódzkiego PSP.
  21. W takim razie jaka jest procedura włączenia np. OSP do KSRG ?
  22. Zakładowa straż pożarna – to najczęściej zawodowa, umundurowana i wyposażona w specjalistyczny sprzęt formacja przeznaczona do walki z pożarami, klęskami żywiołowymi i innymi miejscowymi zagrożeniami na terenie wyznaczonych zakładów pracy oraz okolicznych miast i wsi pod warunkiem że włączona została do Krajowego Systemu Ratowniczo - Gaśniczego. Nawiązując do pytania, jeżeli straż jest w KSRG to zgodę na likwidację wydaje Komendant Powiatowy/ Miejski Państwowej Straży Pożarnej, gdyż obowiązuje ich pewne porozumienie. Jeżeli straż zakładowa nie jest w KSRG, to właściciel zakładu może sobie z nimi zrobić co chce, np. rozwiązać w trybie natychmiastowym.
  23. Tak jak kolega powyżej, przepisy tego nie regulują. Kodeks pracy wskazuje wprost. Art. 2091. § 1. Pracodawca jest obowiązany: zapewnić środki niezbędne do udzielania pierwszej pomocy w nagłych wypadkach, zwalczania pożarów i ewakuacji pracowników; wyznaczyć pracowników do: udzielania pierwszej pomocy, wykonywania działań w zakresie zwalczania pożarów i ewakuacji pracowników; Reasumując, czy to będzie jeden dokument czy więcej, zależy od Pracodawcy.
  24. Wydaje mi się, że tutaj nie ma problemu? Z praktyki własnej, w firmie, którą obsługuję mamy dwa różne wykazy, tj. jeden dot. osób wyznaczonych do udzielania pierwszej pomocy, a drugi osób odpowiedzialnych za ewakuację itd. Tego typu rozwiązanie wydaje się po prostu bardziej czytelne, co nie zmienia faktu, iż nie ma przeszkód, żeby te wszystkie osoby znalazły się na jednym wykazie
  25. Witam, Mam następujący problem. Zakład pracy, uprzednio państwowy, jednak jakiś czas temu przeszedł w ręce prywatne. Właściciel przejął zakład razem z dobrodziejstwem inwentarza, tj. ZSP (3 ludzi plus wyeksploatowany wóz). I tutaj pytanie do fachowców. Właściciel, z uwagi na koszty utrzymania i zwykły czynnik ekonomiczny, chciałby ZSP zlikwidować. I tu pojawia się problem. Kto podejmuje decyzję o ewentualnej likwidacji tego typu jednostki w prywatnym przedsiębiorstwie? Komendant PSP? Minister Spraw Wewnętrznych? Czy istnieją przesłanki prawne, które umożliwiłyby podjęcie tego tupu działań przez pracodawcę?
  1. Załaduj więcej aktywności
×