Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie     

  1. Ostatni tydzień
  2. jakie wymagania powinno spełniać pomieszczenie techniczne , które stanowi punkt sieci okablowania strukturalnego obiektu, ale w myśl definicji nie jest serwerownią tylko pomieszczeniem kablowym ? Czy powinno być ono wydzielone pożarowo ?
  3. patrick

    Hałas jako czynnik szkodliwy

    Sporo informacji na temat dopuszczalnego poziomu hałasu znajdziecie na tej stronie: https://wenga.com.pl/halas.html Obecnie wiele zakładów produkcyjnych montuje u siebie urządzenia, które mają słuzyc tłumieniu hałasu powodowanego przez maszyny. Szczególnie jeśli hałas jest szkodliwy dla pracowników, jak również i osób, które mieszkaja w okolicy działania firmy. Jeśli pracownik straci sluch, firma musi się liczyć z koniecznością wypłaty odszkodowania.
  4. Wcześniejsza
  5. patrick

    Formowanie rotacyjne

    Na stronie jest opisane czym jest formowanie rotacyjne https://monitorfx.pl/formowanie-rotacyjne/ Oraz jakie jest jego zastosowanie w biznesie. Plusem jest tutaj niski koszt produkcji - odlewanie rotacyjne jest wyjątkowo korzystne w przypadku produkcji jednostkowej lub małoseryjnej i przy wytwarzaniu części prototypowych. Pozwala ono na stworzenie produktów wiekszych w krótkim czasie. OBecnie jest używane na wielu halach produkcyjnych.
  6. Czy ktos wie czym moze jest formowanie rotacyjne oraz jak wykorzystuje się je w biznesie?
  7. iczarnecka

    Porada w zakresie BHP

    Dzień dobry, Potrzebuje porady w zakresie BHP. Jeden z naszych pracowników magazynowych skarży się na ból kręgosłupa, który nasilił się podczas rozładunku towaru. Paleta, którą przenosił pracownik ważyła 12 kg. Ból kręgosłupa nie był na tyle silny, żeby utrudniać pracę. Czy mimo wszystko powinniśmy w jakiś sposób zgłosić sytuacje, żeby w przyszłości gdyby podobna sytuacja miała miejsce, mieć dowód, że zostało to odnotowane? Z góry dziękuje.
  8. agnieszka5023

    Wypadek w pracy

    Dzień dobry Miałam w pracy wypadek, który zakończył się operacją -artroskopia kolana pęknięta łękotka. Było to trzy miesiące temu. Na zwolnieniu jestem do końca czerwca. Nie zgłosiłam tego do firmy bo chciałam iść na urlop zamiast na zwolnienie lekarskie aby mieć płatne 100% -szefowa wiedziała o wypadku i wyraziła zgodę żebym poszła na urlop. W momencie kiedy wybuchła pandemia ja szłam na operację i nie wyraziła zgody abym poszła na urlop bo powiedziała że wręczy mi wypowiedzenie.Poszłam więc na zwolnienie i mam płatne 80%. Czy mogę zgłosić jeszcze wypadek, jeśli tak to czego mogę się domagać od firmy? Jestem osobą sprzątającą. Firma nie wyposażyła mnie w odpowiednie buty. Pracuję w odzieży prywatnej nie otrzymuję również żadnego dodatku na odzież.
  9. Witam, czy jeżeli Podmiot przetwarzający zawiera umowę powierzenia przetwarzania danych osobowych z Administratorem, to czy musi/Może udostępnić mu politykę bezpieczeństwa danych osobowych, która zawiera opis środków bezpieczeństwa? Z góry dziękuję za odpowiedź.
  10. pgw

    Rodzaj ściany p.poż w granicy.

    Myślę, ze wszystko w projekcie jest ustalone wzorcowo. Chcialbym tutaj jednak zaznaczyć, ze nie jest najważniejsza sama sciana ale również inne wyposazenie. Na przykład dobrze będzie tutaj dopilnwoać aby na miejscu znalazły się odpowiednie drzwi antypozarowe. Bo takie drzwi w przypadku pożaru skutecznie zatrzymają ogień w jednym miejscu (przynajmniej na jakiś czas, ułatwi to ewakuację osob z budynku). Polecam kontakt z nimi: https://www.alufire.com/pl/ Firma ma takie wyposazenie.
  11. aneta_23

    wózki widłowe uprawnienia UDT

    W razie podobnych pytań w przyszłości, polecić mogę newsroom firmy www.maglo.com.pl gdzie znajdują się min artykuły dotyczące regulacji prawnych związanych z wszelkimi pracami magazynowymi (w tym obsługi wózków). Pozdrawiam
  12. Izabela K

    Jakie szkolenie okresowe?

    Witam, wewnętrznie w zakładzie pracy zostało ustalone, iż większość pracowników administracyjno - biurowych zostanie zwolnionych ze szkoleń okresowych bhp (na podstawie art. 2373 par. 22KP). Jednocześnie ustalono, iż część pracowników adm.-biur., których charakter pracy nie jest typowy tylko dla pracy administracyjnej będzie nadal szkolonych (np. archiwista, informatyk wykonujący prace w serwerowni lub pracownik adm.-biur. kierujący pojazdami do celów służbowych). I tu mam dylemat czy wymienione osoby kierować na szkolenie okresowe bhp skierowane do: - pracowników administaracyjno - biurowych ( § 14 ust. 2 pkt 5 rozporządzenia w sprawie szkoleń bhp), czy: - pracowników ".. niewymienieni w pkt 1–5, których charakter pracy wiąże się z narażeniem na czynniki szkodliwe dla zdrowia, uciążliwe lub niebezpieczne albo z odpowiedzialnością w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy" ( § 14 ust. 2 pkt 6 rozporządzenia w sprawie szkoleń bhp)? Przed wprowadzeniem ww. grupy w pkt 6, kierowałam takie osoby na szkolenia dla osób administracyjno - biurowych. Z góry dziękuję za podpowiedź.
  13. W hali produkcyjnej znajduje się pomieszczenie wykorzystywane jako magazynek. Pomieszczenie jest usytuowane w środku hali (ściany pomieszczenia nie graniczą ze ścianami zewnętrznymi budynku). W dachu hali produkcyjnej znajdują się świetliki zapewniające odpowiednie oświetlenie światłem dziennym w ciągu dnia bez konieczności stosowania oświetlenia sztucznego. Powstaje pytanie jakie warunki należy spełnić, aby zaadoptowane pomieszczenie magazynku mogło być przeznaczone na do pracy stałej powyżej 4 godzin (docelowo jako laboratorium). W założeniu pomieszczenie ma mieć okna w stosunku do podłogi 1:8 oraz częściowe przeszklenie w suficie. Przeszklenie w suficie, które ma na celu zapewnienie dodatkowej ilości światła dziennego z hali produkcyjnej. Z opisanej sytuacji wynika, że adoptowane pomieszczenie będzie miało zapewniony dostęp do światła dziennego tzw. pośredniego – dochodzącego z hali a nie bezpośrednio z zewnątrz. Czy zgodnie z wyżej opisaną sytuacją będzie spełniony warunek zawarty w Rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 26 września 1997 r. (Dz. U. z 2003 r. Nr 169, poz. 1650 z późn. zm) w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy w zakresie zapewnienia światła dziennego w pomieszczeniu pracy stałej bez konieczności uzyskiwania zgody wojewódzkiego inspektora sanitarnego? Jakie powinno być zapewnione natężenie oświetlenia dziennego w adoptowanym pomieszczeniu na laboratorium? Czy w tym przypadku istnieje konieczność zapewnienia częściowego przeszklenia sufitu?
  14. Takich sklepów możecie szukac na takich stronach jak Ferpol Ferpol Odzież robocza - BHP ul. M.C Skłodowskiej 98 96-100 Skierniewice tel: 46 832 80 20 i zamawiac własnie przez internet bo często jest to tańsza opcja niż zakup w sklepie stacjonarnym. Nie ma rownież problemu z doborem rozmiarow ( bo jest tutaj znacznie szerszy wybór) Dobrze tez przy takich zakupach mieć sprawdzonego producenta aby było wiadomo, że kupujemy produkt sprawdzony i dobry. W powyższej hurtowni jest równięż mozliwosc znakowania odziezy roboczej.
  15. W hali produkcyjnej znajduje się pomieszczenie wykorzystywane jako magazynek. Pomieszczenie jest usytuowane w środku hali (ściany pomieszczenia nie graniczą ze ścianami zewnętrznymi budynku). W dachu hali produkcyjnej znajdują się świetliki zapewniające odpowiednie oświetlenie światłem dziennym w ciągu dnia bez konieczności stosowania oświetlenia sztucznego. Powstaje pytanie jakie warunki należy spełnić, aby zaadoptowane pomieszczenie magazynku mogło być przeznaczone na do pracy stałej powyżej 4 godzin (docelowo jako laboratorium). W założeniu pomieszczenie ma mieć okna w stosunku do podłogi 1:8 oraz częściowe przeszklenie w suficie. Przeszklenie w suficie, które ma na celu zapewnienie dodatkowej ilości światła dziennego z hali produkcyjnej. Z opisanej sytuacji wynika, że adoptowane pomieszczenie będzie miało zapewniony dostęp do światła dziennego tzw. pośredniego – dochodzącego z hali a nie bezpośrednio z zewnątrz. Czy zgodnie z wyżej opisaną sytuacją będzie spełniony warunek zawarty w Rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 26 września 1997 r. (Dz. U. z 2003 r. Nr 169, poz. 1650 z późn. zm) w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy w zakresie zapewnienia światła dziennego w pomieszczeniu pracy stałej bez konieczności uzyskiwania zgody wojewódzkiego inspektora sanitarnego? Jakie powinno być zapewnione natężenie oświetlenia dziennego w adoptowanym pomieszczeniu na laboratorium? Czy w tym przypadku istnieje konieczność zapewnienia częściowego przeszklenia sufitu?
  16. Dzień dobry, Mam pytanie związane z przestrzeganiem bhp przez kurierów. Zgłosiłam do firmy kurierskiej, że jeden z ich pracowników nie przestrzega bhp. Firma odpisała mi, że opisane przeze mnie zachowanie pracownika nie ma nic wspólnego z przepisami bhp i jest po prostu zachowaniem pracownika i cyt. "on sam za siebie odpowiada a nie firma" i nie mogą udzielić mu nawet upomnienia. Były już następujące sytuacje: pracownik przechodzi sobie przez płot, rzuca przesyłkę pod drzwi firmy a jak psy (rasa uznana za niebezpieczną) go zauważą to ucieka. podczas wrzucania paczek do skrytki przekłada ręce celowo w taki sposób aby zahaczyć o płot za którym znajdują się psy był kilkukrotnie upominany aby nie opierał się o ogrodzenie elektryczne przechodził w miejscu gdzie nie powinien (wykopane rowy) i wiele innych... Zwracam na to uwagę, bo kiedyś na terenie mojego zakładu dojdzie do tragedii, a bardzo bym nie chciała być ciągana po sądach i mieć człowieka na sumieniu. Czy ktoś mi odpowie na pytanie czy zachowanie kuriera to łamanie przepisów bhp? Gdzie mogę to zgłosić skoro pracodawca twierdzi, że za to nie odpowiada? PiP?
  17. pgw

    Oświetlenie antypaniczne

    Przede wszystkim oświetlenie takie powinno spelniać swoją funkcję - zapewnienie bezpieczeństwa ludziom zaangażowanym w potencjalnie niebezpieczny proces lub sytuację i umożliwienie im właściwego zakończenia procedur ze względu na bezpieczeństwo innych osób przebywających w obiekcie. W wielu obiektach takie oświetlenie jest wręcz obowiązkowe, przykładem tutaj jest szpital. Polecam skontaktowanie się z firmą: https://tmtechnologie.pl/produkt/2/oprawy-awaryjne-w-wersji-cb/itech-m2-m5-2 W ofercie mają kilka dobrych systemów oświetlenia antypanicznego. Powinni doradzić co będzie najlepsze.
  18. Jakie sa obecnie zasady montazu oświetlenia antypanicznego na drogach ewakuacyjnych w Polsce?
  19. Pracownik generalnie nie powinien przychodzić do pracy w swoim ubraniu jeśli mozesz je zniszczyć albo wybrudzić. A tak jest włąśnie najczęściej w firmach budowlanych - to właśnie firma powinna zapewnić odzież BHP. Zgodnie z prawem to pracodawca ją zapewnia, no chyba że jest to jakaś umowa o dzieło i są tam zapisy o tym że to pracownik sam musi sobie kupić. Jesli pracodawca nie zapewni odpowiedniej odziezy to musi się liczyc z konsekwencjami jeśli ktoś go podkabluje. Polecam kontakt z hurtownia Ferpol: Ferpol Odzież robocza - BHP ul. M.C Skłodowskiej 98 96-100 Skierniewice tel: 46 832 80 20 Mają odzież ochronną oraz roboczą dla wielu stanowisk pracy.
  20. Witam wszystkich. Jak aktualnie przedstawia sie kwestia ubrań roboczych dla pracowników? Czy pracownicy musza mieć ze soba jakaś odzież roboczą?
  21. Witam. Jestem inspektorem ochrony przeciwpożarowej od 1,5r. Mam na swoim koncie Bardzo dużo IBP jednak w żadnej z nich nie miałem takiego problemu jak przy aktualnie opracowywanej. A mianowicie: w jaki sposób można opisać konstrukcję budynku (fundamenty, stropy ściany) z czego zostały wykonane, w jakiej technologi itp. ( ogólnie punkt "Charakterystyka ogólna obiektu") jeśli jedyną dokumentacje jaką mi przedstawiono do tej instrukcji to książka obiektu budowlanego, w której nie ma nic na ten temat. Zarządca zagubił projekty, pozwolenia itp. (rok bud. przed 1990). Czy rozmowa z kierownikiem tego obiektu który przekazał mi dane typu "fundamenty betonowe, ściany nośne z cegły pełnej, stropy żelbetowe" są wystarczającymi danymi do zawarcia w IBP? Według mnie to za mało.. Mieliście podobne sytuacje?
  22. aneta_23

    buty ochronne

    Odpowiednio dobrane obuwie to podstawa pracy, z doświadczenia mogę polecić buty robocze oraz odzież roboczą ze strony www.maglo.com.pl Pozdrawiam
  23. aneta_23

    Palety na regale

    W kwestii magazynowania i samych regałów polecam zapoznanie się z newsroomem firmy www.maglo.com.pl ,gdzie zamieszczane są artykuły dotyczące wymagań sprzętowych czy aktualnych regulacji prawnych, być może to pomoże w Pańskim zagadnieniu. Pozdrawiam
  24. aneta_23

    Kask u operatora wózka

    Najlepiej by dla zachowania ogólnych warunków bezpieczeństwa pozostać przy noszeniu kasków ochronnych. Jeżeli są Państwo zainteresowani innymi wymaganiami prawnymi dotyczącymi obsługi wózków to zachęcam do zapoznania się z newsroomem firmy www.maglo.com.pl Pozdrawiam
  25. aneta_23

    Maski przeciwpyłowe

    Być moze przyłbice sprostałyby zadaniu, np (ta ze strony www.maglo.com.pl) https://www.maglo.com.pl/produkt/938/Przylbica_BHP_ochraniajaca_twarz/168 ? Pozdrawiam
  26. aneta_23

    Obciążenie półek własnej roboty na serwisie.

    Za sam stan techniczny tak jak było wspominane powyżej powinien w odpowiadać sam pracodawca, a same regały powinny posiadać przypisane określone parametry dla zachowania bezpieczeństwa pracy. Pozostajac temacie wyposażenia magazynowego i wszelkich związanych z tym aktualizacji prawnych, mogę polecić newsroom firmy www.maglo.com.pl . Pozdrawiam
  27. Witam, mam pytanie odnośnie jednorazowego odszkodowania z tytułu choroby zawodowej. Wiem, że nie można po otrzymaniu takiego odszkodowania wrócić na stare stanowisku pracy, za wyjątkiem dwóch grup chorób. Tak wiec jakie to choroby i co jest podstawą ich dopuszczenia?
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×