Ustawa o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym
Ustawa o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym dotyczy rozszerzonej odpowiedzialności przedsiębiorców, którzy wprowadzają sprzęt elektryczny lub elektroniczny. Mówi ona o obowiązku zorganizowania i sfinansowania zbierania, a także odbierania zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego oraz dalszego przetwarzania. Tylko w niektórych sytuacjach odpowiedzialność ta przechodzi na podmioty sprowadzające sprzęt elektryczny lub elektroniczny. Są to importerzy lub wewnątrzwspólnotowi nabywcy, a także przedsiębiorcy prowadzący sprzedaż przy pomocy środków porozumiewania się na odległość.
Ustawa o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym
Nie jest to jednak równoznaczne ze zwolnieniem użytkowników sprzętu z odpowiedzialności za odpowiednie postępowanie z odpadami wytwórców tego typu odpadów, a także podmiotów gospodarujących zużytym sprzętem, w tym zbierających zużyty sprzęt czy prowadzących zakłady przetwarzania. Na powyższe podmioty ustawa nakłada obowiązki, niezależnie od tych związanych z ustawą o odpadach.
Przyjęcie zużytego sprzętu
Ustawa nakłada obowiązki także na duże sklepy o powierzchni przeznaczonej sprzedaży sprzętu elektrycznego i elektronicznego przekraczającej 400 m kw., do nieodpłatnego przyjęcia zużytego sprzętu pochodzącego z gospodarstw domowych, którego żaden z zewnętrznych wymiarów nie przekracza 25 cm – i nie ma przy tym konieczności zakupu nowego sprzętu.
Usługi ochrona środowiska
Opracowujemy zaległą dokumentację, w tym sprawozdania o osiągniętych poziomach zbierania, odzysku i recyklingu zużytego sprzętu, a także sprawozdania o ilości i masie wprowadzonego sprzętu, z podziałem na grupy i rodzaje sprzętu.